آموزش شستن کفپوش سه بعدی و پارچه ای ماشین

3

آموزش شستن کفپوش خودرو

همه ما به نظافت اهمیت می‌دهیم. به عنوان فردی که صاحب یک خودرو است، باید تلاش کنید تا به صورت مداوم آن را تمیز نگه دارید و به آن رسیدگی کنید. نظافت خودرو شاید فقط مربوط به ظاهر آن باشد، اما رسیدگی نکردن به آن روی مسائل فنی نیز تاثیر می‌گذارد.

از طرفی، برخی افراد می‌گویند شکل و شمایل ماشین شخصیت ما را بازگو می‌کند. به عنوان مثال اگر یک نفر ماشینی کثیف و پر از گرد و خاک داشته باشد، می‌توان حدس زد که نحوه رسیدگی به آن خودرو چگونه بوده است.

یکی از اجزای ماشین که بیش از هر چیزی در معرض آلودگی و کثیفی است، کفپوش خودرو است. بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه شستن کفپوش خودرو را به شما آموزش دهیم.

چطور می‌توانیم کفپوش خودرو را تمیز کنیم؟

برای شستن کفپوش خودرو، باید دو احتمال را در نظر بگیریم.

  • اگر کفی خودرو به سطح آن چسبیده باشد، تمیز کردن آن روش خاص خود را دارد.

ابتدا یک دستکش مناسب به دست کنید.

با استفاده از یک برس یا دستمال، گرد و خاک چسبیده به کفپوش را تمیز کنید. بعد از این مرحله با استفاده از یک برس شستشو یا اسفنج، سطح آن را خیس کنید. با این کار، اشیاء سفت و آلودگی‌های شدید، استحکام خود را از دست می‌دهند.

بعد از چند دقیقه، بار دیگر با استفاده از برس شستشو سطح کفی را به خوبی تمیز کنید. البته این مرتبه می‌توانید از مواد شوینده برای پاکیزگی بیشتر استفاده کنید.

همچنین ترکیب شوینده کفی ماشین را خودتان می‌توانید درست کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم صابون مایع را با یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و دو فنجان آب گرم ترکیب کنید. یک دستمال پارچه‌ای را کمی به این محلول بزنید و سطح کفپوش را تمیز کنید.

در نهایت سطح کف‌آلود را با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید و اجازه دهید رطوبت آن کاملا از بین برود تا کفپوش خودروی شما کاملا تمیز شود.

برای از بین بردن بوی سرکه از اسپری مخصوص استفاده کنید. همچنین اجازه دهید کفپوش‌ها شب تا صبح در معرض با هوای بیرون خشک شوند.

  • اما اگر قصد شستن کفپوش خودرو را دارید که کفی آن قابل جدا شدن است، کارهای زیر را انجام دهید.

کفی را جدا کنید و سپس با استفاده از فشار آب، تمامی آلودگی‌های آن را پاک کنید.

این کار را به مدت ۲ دقیقه ادامه دهید. بعد از قطع کردن جریان پرفشار آب، بیشتر آلودگی‌ها زدوده شده‌اند. برای بیشتر تمیز کردن کفپوش خودرو، نیاز به یک کاردک یا چاقو دارید.

با استفاده از کاردک، اجسام چسبیده به سطح کفی را جدا کنید و آن را بخراشید. در مرحله بعد، به وسیله یک اسفنج نم‌دار یا آغشته به مواد شوینده تمام سطح کفپوش را تمیز کنید. مجددا از جریان آب کمک بگیرید و کفپوش را به مدت یک الی دو دقیقه بشویید.

به کمک یک دستمال خشک، رطوبت آن را بگیرید و دوباره در خودرو قرار دهید. با روش‌هایی که معرفی کردیم، کفپوش خودرو را مانند روز اول برق می‌اندازید.

💥💥 اما اگر کفپوش‌های شما بسیار قدیمی شده اند و قصد تعویض آن‌ها را دارید، برای خرید کفپوش سه بعدی الولوکس اقدام کنید. برند الولوکس فروشنده بهترین کفپوش‌های سه بعدی، زیبایی خودروی شما را تامین می‌کند.

چطور جلوی لغزش کفی را بگیریم؟

رانندگان به خوبی می‌دانند که اگر کفی خودروی آن‌ها دچار لغزش شود، چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. در کنار آن بدون شک لغزیدن کفپوش خطرناک است، چون احتمال دارد روی رانندگی بدون خطر شما تاثیر بگذارد و در ترمزگیری یا درگیری با پدا‌ل‌ها با مشکل روبرو شوید.

به عقیده بسیاری از متخصصان این حوزه، تعویض کلی چنین کفپوش‌هایی است تا مجددا تاکید به خرید کفپوش سه بعدی الولوکس کنیم. اما اگر فکر می‌کنید کفی به اندازه کافی سالم است و همچنان می‌تواند استفاده شود، باید آن را درزگیری کنید.

با درزگیری از ورود گرد و غبار و مایعات به سطح زیرین خودرو جلوگیری می‌کنید. همچنین مانع تکان خوردن کفپوش خواهید شد. با این کار کفپوش‌ها سر جای خود محکمتر می‌شوند و کمتر می‌لغزند.

آموزش تمیز کردن کفپوش پارچه‌ای و لاستیکی خودرو

کفپوش‌های لاستیکی و پارچه‌ای، از محبوب‌ترین کفی‌های خودرو هستند. شیوه شستن کفپوش خودرو از این دو نوع، تقریبا فرقی ندارد. کفپوش‌های پارچه‌ای، به آسانی از گرد و غبار زدوده می‌شوند و قابل شستشو با آب هستند.

این کفپوش‌ها ساده‌تر از سایر کفپوش‌ها خشک می‌شوند، اما ماندگاری پایینی دارند. اگر قصد تمیز کردن کفپوش خودرو را دارید، دقت کنید که بعد از شستشوی مکرر کفی پارچه، دوام و استحکام آن از بین می‌رود.

شستشوی کفی لاستیکی هم می‌تواند به شیوه قبلی باشد اما با این تفاوت که می‌توانید از آب پرفشار برای تمیزکاری استفاده کنید. همچنین این کفپوش‌ها در برابر شوینده‌ های شیمیایی مقاوم هستند و ماندگاری بالایی دارند.

در پایان، فراموش نکنید که استفاده از شوینده‌های شیمیایی قواعد و نکات ایمنی خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، هرگز خودتان را در معرض بخارها این نوع شوینده‌ها قرار ندهید.

این بخارها سمی و برای انسان بسیار مضر و خطرناک هستند. همچنین اگر دو ماده را با یکدیگر مخلوط می‌کنید، در خلوص آن‌ها دقت کافی داشته باشید.

در نهایت باید مخلوطی تهیه کنید که درصد خلوص و غلظت متناسبی داشته باشند تا به کفپوش آسیبی نرسد.

ابزار لازم برای شستن کفپوش خودرو

در بالا نحوه شستن کفپوش خودرو را به تفصیل توضیح دادیم. اما برای این کار باید از چه ابزاری استفاده کنیم؟ در ادامه فهرستی از ابزارها و وسیله‌های لازم برای شستن کفپوش خودرو را آورده‌ایم:

  • شوینده‌ها و حلال‌های صنعتی
  • صابون مایع در ترکیب با ۲ قاشق غذاخوری و ۲ فنجان آب گرم
  • دستکش
  • شلنگ آب با جریان پرفشار (برای صرفه جویی می‌توانید از یک سطل آب استفاده کنید.)
  • کاردک، چاقو یا یک شیء تیز صاف برای از بین بردن آلودگی‌های سخت و خشک
  • گردگیر یا دستمال
  • برس شستشو یا اسفنج
  • مکنده یا جاروبرقی خانگی
  • اسپری‌های تمیزکننده
  • سرکه یا نوشابه که پاک‌کنندگی خوبی دارند و رسوبات را جرم‌گیری می‌کنند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. حسن می گوید

    کفپوش های نمدی رو هم به همین روش میشه شست ؟؟ به خود کفپوش اسیبی نمیرسه ؟

  2. حسن می گوید

    😳😳😳

  3. صادق می گوید

    اگه با دستگاه کارواش فقط اب بگیرم روش خوبه؟ تمیز میشه چون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.