آموزش فوت و فن آشپزی حرفه ای

0

قبل از هر چیزی لازم دیدم که خلاصه مطلبی از فوت و فن آشپزی رو بهتون تقدیم کنم چراکه هر چقدر هم که مواد آشپزی تازه و به مقدار زیاد استفاده بشه تا زمانی که مهارت آشپزی و ترفندهای اون رو بلد نباشید نمی تونید یک آشپز ماهر باشید.قصد دارم در این مطلب یکسری از ترفند های آشپزی رو بگم امیدوارم که به دردتون بخوره…..

فوت و فن آشپزی نکات ریز آشپزی ترفندهای آشپزی آشپزی بدون فر آشپزی خانگی آشپزی ساده سریع آموزش آشپزی آموزشگاه آشپزی کتاب آشپزی نکات آشپزی جدید آموزش غذای خوشمزه

*برای ترد و خوشمزه شدن سیب زمینی سرخ کرده ابتدا به مدت ۳دقیقه سیب زمینی هارو در آب جوش و بلافاصله به مدت ۳دقیقه در ظرف یخ خورد شده قرار بدهید بعد از اب کش کردن و خشک شدن سیب زمینی هارو سرخ کنید.

*برای جلوگیری از خمیر شدن ماکارانی به هنگام خوشیدن ماکارانی به آب آن زرد چوبه اضافه کنید.

*اگر تعداد زیادی بادمجان دارید و با توجه به گرانی و کمبود روغن نگران مصرف بالای روغن به هنگام سرخ کردن هستید می تونید قبل از سرخ کردن بادمجان هارا در یه تخم مرغ هم زده غلت داده و بعد از گرفتن اضافه های تخم مرغ بادمجان هارا سرخ کنید(خواهید دید که چقدر روغن کم مصرف میشه.)

*برای خوش عطر شدن غذاتون حتما ادویه و زرد چوبه را در روغن غذاتون تفت بدید.

*راز یه فسنجون جا افتاده یه قاشق آرد تفت داده شده تو روغنه که باید به خورشتتون اضافه کنید.

*برای نچسبیدن گوشت و ماهی به ماهیتابه هنگام سرخ کردن,به روغن ماهیتابه یه خورده نمک اضافه کنید.

*برای خوب و خوش رنگ شدن مرغ قبل از سرخ کردن روی ان زردچوبه بمالید.

*برای پس دادن روغن خورشت در انتها دو تکه یخ داخل خورشتتون بندازین.

*اگه می خواید برنجتون خوب قد بکشه و به اصطلاح ری کنه بهش شوک وارد کنید.چه جوری؟ وقتی در حال جوشه یه فنجون آب سرد به آن اضافه کنید.

*برای نترکیدن تخم مرغ آب پز به هنگام جوشیدن ,تخم مرغ را در یک کیسه فریزر بدارید و کمی نمک روش بپاشین وبعد از گره زدن کیسه اون رو داخل آب جوش قرار بدین.

*سس خردل در جوجه هم باعث ترد شدن وهم باعث لذیذ شدن جوجه میشه.

*برای زرشک پلو با مرغ ,زرشک رو تفت نداده به مواد اضافه کنید چون تفت دادنش باعث ترشیه زیاد میشه.

موفق باشید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.