طرز تهیه سیب زمینی تنوری خوشمزه

0

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه چیبس زمینی شکم پر تنوری را به شما آموزش بدهیم.

 

مواد لازم:

سیب زمینی ۵عدد متوسط

قارچ ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه یک عدد متوسط

گوشت چرخ کرده ۲۰۰گرم

پیاز ۱ عدد کوچک

ذرت به میزان دلخواه

زرد چوبه فلفل نمک پاپریکا به میزان لازم

پنیر پیتزا به مقدار لازم  سیب زمینی تنوری خوشمزه  طرز تهیه سیب زمینی تنوری  طرز تهیه غذا با فر  آموزش آشپزی  آشپزی خانگی  آشپزی ساده سریع  آموزشگاه آشپزی  فوت و فن آشپزی  ترفندهای آشپزی  نکات آشپزی جدید

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را تمیز بشویید پوستشان را نکنید  بعد انها را از وسط دو نیم کرده با قاشق داخل سیب زمینی هارا خالی کرده تا جایی که دیواره ای به اندازه ی دو سانتی متر باقی بماند.

سیب زمینی هایی که با قاشق در اورده اید را نگینی خورد کرده کنار بگذارید.

پیازو فلفل دلمه و قارچ را نگینی خرد میکنید .ابتدا پیار را تفت داده طلایی که شد ادویه جات را به پیاز اضافه کرده بعد گوشت را اضافه کرده و تقت دهید وقتی گوشت  تغییر رنگ داد سیب زمینی نگینی را که سرخ کرده اید را با قارچ و فلفل دلمه و  ذرت به گوشت اضافه کرده و تفت دهید.

وقتی مواد داخل سیب زمینی اماده شد سیب زمینی هارا داخل سینی فر که کمی چرب کردید بچینید مواد اماده شده را داخل سی زمینی ریخته و روی ان را پنیر پیتزا بریزید  وقتی همه سیب زمینی هارا به این ترتیب پر کردید ان ها را درون فر که از قبل گرم کرده اید بگذارید دمای فر را روی ۱۸۰ درجه  تنظیم کنید و حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بگذارید بماند.

نکته در فر های مختلف مدت زمان پخت فرق دارد بعد از ۳۰ دقیقه با چنگال به دیواره ی سیب زمینی بزنید اگر پخته باشد چنگال به راحتی فرو میرود.

بعد  از این که سیب زمینی ها پختن شعله ی گریل را روشن کرده تا کمی روی سیب زمینی ها طلایی شود توجه کنید که این عمل خیلی سری انجام میشود پس مراقب باشید که سیب زمینی ها نسوزند./نوش جان

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.