بهترین نوع سمند چه ویژگی هایی دارد؟

0
بهترین نوع سمند و دلایل انتخاب آن

بهترین نوع سمند مدلی است که گذشته از نظرات مثبت رانندگان درباره آن، کارشناسان خودرو هم آن را بهترین نوع سمند می دانند. این انتخاب دلایل منطقی و کارشناسانه ای دارد که مجله توربومگ در ادامه به آن می پردازد.

بهترین نوع سمند «سمند سورن ELX» است. این مدل ابتدا با پیشرانه معمولی و سپس با پیشرانه توربو شارژ به بازار آمد. در هر دو نوع سمند سورن ELX ویژگی های وجود دارد که به آن رتبه بهترین نوع سمند را داده است.

انواع مدل های سمند بهترین مدل سمند قیمت سمند EF7 قیمت سمند XU7 قیمت سمند EF7 گاز سوز قیمت سمند LX قیمت سمند سورن ELX معایب و مزایای سمند EF7 آپشن های سمند سورن ELX کیفیت سورن elx جدید معایب سمند سورن elx مجله خودرو

بهترین نوع سمند را سمند سورن ELX می دانند؛ زیرا این مدل به لحاظ طراحی ظاهری، امکانات جانبی و قدرت سیستم موتور فاصله زیادی با بقیه مدل های خانواده سمند دارد.

طراحی ظاهری سمند سورن ELX از تمامی مدل های پیشین سمند، مدرن تر است. به طور کلی سمند سورن اولین فیس لیفتی بود که این شرکت از خانواده سمند ارائه داد. در طراحی ظاهری سورن ELX هم ظاهر متفاوت چراغ ها، شیارهای ظریف روی کاپوت و تغییرات فاحشی که در قسمت جلویی و سپرها صورت گرفت، باعث شد تا عنوان بهترین نوع سمند به لحاظ ظاهری به سمند سورن ELX نسبت داده شود.

نکته: در صنعت خودروسازی به تغییرات ظاهری یک خودرو در تولید سری جدید و بهینه کردن آن، فیس لیفت می گویند.

بهترین نوع سمند، سمند سورن ELX است چرا که این خودرو از نظر تجهیزات و امکانات جانبی جزو بهترین ها در ایران است. فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع اتوماتیک و کانال های تهویه، سیستم صوتی مدرن، چراغ ها و آینه های اتوماتیک مجهز به تنظیم زاویه و گرمکن و بسیاری از دیگر امکانات جانبی که همگی برقی و اتومات و تنظیم شونده هستند، باعث می شود تا درصد غالبی از مردم این خودرو را بهترین نوع سمند معرفی کنند.

سومین و شاید مهمترین دلیل انتخاب سمند سورن ELX به عنوان بهترین نوع سمند تجهیز آن به «موتور EF7» است. این موتور دارای قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار است، استاندارد آلایندگی و مصرف سوخت آن در درجه مناسبی است و از نظر شتاب هم در مقایسه با سایر سمندها عملکرد بهتری دارد.

سیستم ایمنی و تجهیزات امنیتی سمند سورن ELX درجه کیفی بالایی دارد که از جمله آن می توان به سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کیسه های هوا، سیستم عیب یابی هوشمند و سیستم ایموبلایزر اشاره کرد.

 انواع مدل های سمند  بهترین مدل سمند  قیمت سمند EF7  قیمت سمند XU7  قیمت سمند EF7 گاز سوز  قیمت سمند LX  قیمت سمند سورن ELX  معایب و مزایای سمند EF7  آپشن های سمند سورن ELX  کیفیت سورن elx جدید  معایب سمند سورن elx  مجله خودرو

از اولین مدل سمند تا بهترین نوع سمند!

در سال ۱۳۸۱ سه دهه از تولید پیکان می گذشت و نیاز به خودرویی جدید در جامعه به شدت احساس می شد. از طرفی پیکان قابلیت ارتقا یافتن نداشت؛ بنابراین ایران خودرو همان سال تصمیمات مهمی در این باره گرفت. یکی از آن تصمیمات جمع آوری مدل های فرسوده و قدیمی پیکان و دیگری، تولید اولین محصول ملی ایران با برنامه ریزی دقیق و همکاری با افراد متخصص و خبره در داخل و خارج از کشور بود.

برای شروع کار پلتفرم خودروی ۴۰۵ از شرکت انگلیسی «فرست اتوموتیو» خریداری و به مرکز تحقیقات ایران فرستاده شد. در این مرکز جمعی از مهندسان و متخصصان ایرانی در کنار مشاوران و کارشناسان خارجی شروع به طراحی و ساخت نمونه اولیه از یک خودروی مقاوم با ظاهری مدرن کردند. بدین ترتیب خودروی سمند روانه بازار شد. سمند، نام اسبی اصیل در ایران است.

«سمند EL» یا سمند معمولی اولین مدلی بود که در خانواده سمند تولید شد. مردم پس از سالها با سدانی روبه رو بودند که علاوه بر بدنه ای محکم، ظاهری مدرن، ابعادی چشمگیر و کابینی مجهز به امکانات جانبی داشت. در ضمن به علت جادار بودن کابین و صندوق عقب برای رانندگی در داخل و خارج از شهر مناسب بود. ایران خودرو که با استقبال مردم روبه رو شد، تنها به تولید مدل EL بسنده نکرد و مدل های بعدی را هم روانه بازار کرد.

انواع مدل های سمند بهترین مدل سمند قیمت سمند EF7 قیمت سمند XU7 قیمت سمند EF7 گاز سوز قیمت سمند LX قیمت سمند سورن ELX معایب و مزایای سمند EF7 آپشن های سمند سورن ELX کیفیت سورن elx جدید معایب سمند سورن elx مجله خودرو

طراحی و تولید خودروها در هر مدل به روز و بهینه تر، ایرادهایی که در ظاهر وجود داشت برطرف و به قدرت موتور آن افزوده می شد. به این ترتیب «سمند LX»، «سمند LX EF7»، «سمند سریر»، «سمند سورن»، «سمند SE» و «سمند سورن ELX» یکی پس از دیگری روانه بازار شدند.

مسئله قابل توجه اینجاست که طی این سالها و در میان تمامی مدل های تولید شده، اکثر مردم و کارشناسان، سورن ELX را بهترین نوع سمند معرفی می کنند.

بهترین لاستیک ایرانی برای سمند

قبل از هر چیز باید بدانید که لاستیک کوچکتر یا بزرگتر ممکن است باعث بروز ایراد در خودروی شما به ویژه در قسمت جلوبندی شود. سایز استاندارد لاستیک برای سمند، سایز ۱۵R/65/185 است. این اعداد به ترتیب نشان دهنده ی پهنا و ارتفاع لاستیک و قطر رینگ هستند. برخس از رانندگان علاقه به اسپرت شدن ظاهر خودروی شان دارند، در این صورت می توانند لاستیک سایز ۱۵R/60/195 ا یا ۱۵R/60/205 را برای خودروی سمندشان انتخاب کنند.

خودروهای سمند مثل سایر خودروها با تایرهای ایرانی در سایز استاندارد به بازار وارد می شوند. لاستیک هایی که در داخل کشور تولید می شوند از کیفیت خوبی برخوردارند؛ بنابراین بهترین لاستیک برای سمند، یکی از لاستیک های تولید داخل کشور است.

منبع:توربویدک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.