معرفی اشکودا اسکالا ادیشن S +عکس و مشخصات

0
زمانی که اشکودا خودروی مفهومی ویژن RS را در اکتبر سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه پاریس معرفی کرد، بسیاری تصور می کردند که نسخه تولیدی این خودرو همان مدل اسپرت و قدرتمند Scala یعنی مدل RS خواهد بود. این خودروی مفهومی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی بهره گرفته بود که قادر به تولید ۲۴۱ اسب بخار قدرت بود. حال در فوریه سال ۲۰۲۱ هستیم و خبری از اشکودا اسکالا RS نیست؛ به جای آن اشکودا یک نسخه جدید به نام اسکالا ادیشن S را رونمایی کرده است.

مشخصات فنی اشکودا اسکالا ادیشن S

به گزارش خودرونویس، این خودرو به لطف همکاری شعبه آلمانی اشکودا با کمپانی تیونر ABTتوسعه یافته است. اشکودا اسکالا ادیشن S هرچند قدرتی برابر با نسخه عملکردی خیالی RS ندارد، ولی به مراتب از نسخه استاندارد این هاچبک جذاب جادار قدرتمندتر است. اشکودا اسکالا ادیشن S از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مشابه با نسخه استاندارد بهره گرفته که برای انتقال قدرت با یک گیربکس شش سرعته دستی کوپل شده است. ولی شرکت ABTموفق شده بیشینه قدرت تولیدی این پیشرانه را به ۱۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور تولیدی آن را به ۲۹۰ نیوتن متر ارتقا دهد. بدین ترتیب این نسخه ۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به مدل استاندارد تولید می کند.

 

 

استایل ظاهری و کابین

اشکودا اسکالا ادیشن S بر پایه تریم Monte Carlo یا همان مجهزترین نسخه این خودرو توسعه یافته و در کنار افزایش قدرت پیشرانه، دارای تعلیقی با صلبیت بیشتر بوده که به همین دلیل فاصله آن از سطح زمین ۱۵ میلی متر کمتر شده است. این خودرو به رینگ های به خصوص ۱۸ اینچی ABT مجهز شده و چندین به روزرسانی هم در راستای بهبود آیرودینامیک آن صورت گرفته است.

 

درون کابین هم تودوزی پارچه ای جذاب  مشکی رنگ با کیفیت اجرا شده و نصب پدال های استیل به جذابیت بصری کابین افزوده است. برای بدنه این هاچبک جذاب هم رنگ های خاکستری Steel، مشکی مجیک Pearl و قرمز Velvet پریمیوم متالیک قابل سفارش هستند.

سخن پایانی

قرار است که تنها ۵۰۰ دستگاه از اشکودا اسکالا ادیشن S تولید شود و شعبه آلمان اشکودا هم اکنون پیش فروش این هاچبک اسپرت و جذاب را با قیمت ۴۱ هزار دلار آغاز کرده است. این یک افزایش قیمت چشمگیر نسبت به اشکودا اسکالا Monte Carlo با برچسب قیمت ۲۹ هزار و ۶۰۰ دلاری در آلمان است. با احتساب این قیمت، شاید بهتر باشد که چند هزار دلاری بیشتر بودجه صرف خرید خودرو کنید و اقدام به خرید اکتاویا RS با قیمت ۴۷ هزار و ۲۰۰ دلار کنید که از هر جهت برتر و بهتر از اسکالا ادیشن S است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.