تست پورشه تایکان کراستوریسمو قبل از رونمایی
شرکت پورشه با گل سرسبد محصولات خود، یعنی ۹۱۱ و ۷۱۸، بسیار محبوب است. اما این خودروساز اشتوتگارتی در راستای جلب رضایت تمام مشتریان، سه مدل شاسیبلند (ماکان، کاین، کاینکوپه) و همچنین پانامرا را در کلاس لیفتبک و استیشنواگن، تولید کرده است. پس از آن نیز پورشه سدان تمام برقی خود، یعنی تایکان، را معرفی کرد و اکنون خبر از نسخه جدیدی به نام تایکان کراستوریسمو میدهد.
این نسخه جدید، کمتر از هشت هفته دیگر در سطح جهانی رونمایی میشود و تا تابستان امسال در نمایندگیها موجود خواهد شد.
این مدل اولین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و حالا زمان تولید آن نزدیک است. پورشه در اینستاگرام اعلام کرده که مارک وبر، راننده استرالیایی اسبق فرمول یک، فرصت آن را پیدا کرد تا با نمونه اولیه این خودرو، رانندگی کند.
مارک وبر ۴۴ ساله میگوید که تا دو ماه آینده، همه جزئیات آن فاش میشود. طبق سخنان وی، تجربه رانندگی با تایکان کراستوریسمو بسیار لذتبخش بوده و خون پورشه در رگهای آن جاری است؛ با وجود پیشرانه برقی، تماماً حس یک پورشه واقعی را منتقل میکند.
تایکان کراستوریسمو، یک خودروی اسپرت با فضای بیشتر و فاصله بیشتر از سطح زمین است که کاملاً مناسب مسیرهای بزرگراهی و استفاد روزمره است. این نسخه جدید، کمتر از هشت هفته دیگر در سطح جهانی رونمایی میشود و تا تابستان امسال در نمایندگیها موجود خواهد شد.
با توجه به شکل ظاهری نسخه کراستوریسمو فضای باری بیش از ۴۰۵ لیتر، از آن انتظار نمیرود؛ البته در نسخههای توربو و توربو S فضای بار کمی کوچکتر و معادل ۳۶۵ لیتر است.
مشابه رابطه بین پانامرا و پانامرا اسپورتتوریسمو، که بعداً در فضای بار بهبود یافت، مدل برقیای که در آینده به بازار خواهد آمد، ارتفاع بیشتری خواهد داشت و با روکش پلاستیکی مخصوص اطراف چرخها، به یک کراساور شبیه میشود. منطقی است که پورشه، تایکانهای کراستوریسمو را با سیستم تعلیق بادی و قابلیت تنظیم ارتفاع عرضه کند.
قوای محرکه پورشه تایکان کراستوریسمو شامل دو موتور برقی برای هر محور میشود. همچنین در اقدامی عجیب شاهد تعبیه شدن یک جعبهدنده ۲ سرعته روی یک خودروی برقی هستیم. گفته میشود خروجی این خودرو معادل ۷۵۰ اسببخار با ۱۰۵۰ نیوتنمتر گشتاور است. شتاب صفر تا صد ثبتشده برای تایکان کراس توریسمو ۲.۸ ثانیه و سرعت نهاییاش حدود ۲۶۰ کیلومتر برساعت است.
اکنون نسخه سدان تایکان آن روی خطتولید پورشه است و کنجکاو هستیم که آیا پورشه تریم دیفرانسیلعقب را به عنوان نسخه پایه در آمریکای شمالی و اروپا عرضه میکند یا خیر. به زودی تمامی ابهامات پیشآمده تا هفتههای آینده رفع خواهند شد.
منبع:باما