طرز تهیه دونات خونگی

0

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه دونات خونگی را آموزش دهیم :

 

مواد لازم :

آرد : نیم کیلو

شکر : ۱۰۰ گرم

پودر قند : ۲۰۰ گرم

ماست غلیظ : یک پیمانه سر خالی

تخم مرغ : ۲ عدد

روغن : ۱۰۰ گرم

بیکینگ پودر : ۲ ق چ

جوش شیرین : نصف ق چ

نمک : نصف ق چ

حذف شرط: طرز تهیه دونات خونگی طرز تهیه دونات خونگیحذف شرط: آموزش پخت دونات خونگی آموزش پخت دونات خونگیحذف شرط: طرز تهیه دونات طرز تهیه دوناتحذف شرط: آموزش پخت دونات آموزش پخت دوناتحذف شرط: طرز تهیه شیرینی خونگی طرز تهیه شیرینی خونگیحذف شرط: آموزش پخت پیراشکی آموزش پخت پیراشکیحذف شرط: طرز تهیه پیراشکی طرز تهیه پیراشکیحذف شرط: آشپزی بدون فر آشپزی بدون فرحذف شرط: آشپزی خانگی آشپزی خانگیحذف شرط: آشپزی ساده سریع آشپزی ساده سریعحذف شرط: مجله آشپزی مجله آشپزیحذف شرط: کتاب آشپزی کتاب آشپزیحذف شرط: آموزش آشپزی آموزش آشپزیحذف شرط: آموزشگاه آشپزی آموزشگاه آشپزیحذف شرط: آموزش آشپزی جدید آموزش آشپزی جدیدحذف شرط: فوت و فن آشپزی فوت و فن آشپزی

طرز تهیه :

توی ظرفی تخم مرغ ها را یکی یکی شکسته , روغن و شکر رو باهاش مخلوط می کنیم و با دور تند هم می زنیم تا رنگش کرم بشه .

توی یه ظرف دیگه بیکینگ پودر ,نمک و جوش شیرین رو توی ماست ریخته و حل می کنیم و این مایه رو به مخلوط تخم مرغ ها اضافه کرده  و کمی هم می زنیم ….

تو این مرحله آرد رو به آهستگی اضافه کرده و با قاشق هم می زنیم تا مایه حالت خمیری پیدا کنه . خمیر به دست اومده نه زیاد شل و چسبان باشه و نه زیاد سفت و خشک .

 

روی خمیر را با سلفون پوشانده و حدود ۲ تا ۳ ساعت صبر می کنیم تا خمیر استراحت کرده و حجمش دو برابر بشه .روی میز کار مقداری آرد پاشیده و خمیر رو با وردنه به قطر یک سانتی متر باز می کنیم  و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش می زنیم و. با یه قالب دایره ای کوچکتر هم وسطش رو قالب می زنیم و در میاریم ….

 

توی تابه ای نسبتا گود مقدار زیادی روغن ریخته و تا داغ شدن روغن صبر می کنیم .

دونات ها را توی  روغن داغ ریخته و سرخشون می کنیم . وقتی که دونات ها پف کردن و رنگشون طلایی شد از تابه خارج کرده و داخل یک صافی قرار می دهیم تا روغن اضافیش گرفته شه …در آخر با پودر قند یا شکلات آب شده تزئین می کنیم …نوش جان

 

کارستان

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.