معرفی و بررسی معایب و مزایای “خودرو شاهین”

0

شاهین (رهام)، نام جدیدترین سدان مجموعه خودروسازی سایپا است که در این گزارش به نقد و بررسی همه جانبه خودرو شاهین و ارزش خرید آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی خودرو شاهین سایپا

شاهین یکی دیگر از محصولات سایپا می باشد که برای اولین بار در سال ۹۷ توسط مجموعه سایپا به نام سایپا رهام رونمایی شد که با استفبال عموم روبرو شد چرا که این خودرو نسبت به سایر اتومبیل های نسل قبلی خود، چند پله بالاتر می باشد و مهندسی کاربردی تری برای این اتومبیل بکار گرفته شده است. اما بنابر درخواست هایی که به مجموعه سایپا شد، نام این اتومبیل از «رهام» به «شاهین» در سال ۹۸ تغییر یافت که هدف اصلی از این تغییر نام هم حفاظت از پرنده شاهین ایرانی بود.

خودرو شاهین قیمت سایپا شاهین مشخصات سایپا شاهین محصولات جدید سایپا تازه های خودرو در ایران امکانات خودرو رهام قیمت سایپا رهام موتور خودرو رهام مجله خودرو

لازم به ذکر است که شاهین در دو نسخه G و S رونمایی شده است که تفاوت چندانی ندارند و در ادامه به بررسی هر دو مدل خواهیم پرداخت. اما با نگاه کلی به ظاهر این خودرو، می توان متوجه امنیت این خودرو شد که این یک واقعیت می باشد چرا که خودرو شاهین در تست تصادف موسسه euroNCAP توانست به ۳ ستاره ایمنی برسد و این در حالی است که ویدیو آن در صفحات مجازی با بازدید بسیار زیادی روبرو شد. در ادامه این گزارش از نمناک، قصد داریم شما را با خودرو شاهین هرچه بیشتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

مشخصات فنی شاهین

وزن  ۱۲۶۰ کیلوگرم
طول  ۴۴۴۶ میلی متر
عرض  ۱۷۷۱ میلی متر
ارتفاع  ۱۴۹۰ میلی متر
پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ M15T
حجم موتور  ۱.۵ لیتر
گشتاور ۱۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۵ دنده دستی
قدرت  ۱۱۰ اسب بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰ KM  نامشخص
سرعت نامشخص
مصرف ترکیبی در ۱۰۰ KM نامشخص
حجم باک ۴۷ لیتر
سنسور عقب دارد
ترمز ضد قفل ABS دارد
ترمز پارک برقی  ندارد
چراغ مه شکن جلو دارد
چراغ مه شکن عقب دارد
نوع فرمان هیدرولیکی
تعداد ایربگ ۲
سیستم تهویه  اتومات

طراحی خارجی شاهین

امنیت شاهین پیش فروش شاهین خودرو شاهین زمان ثبت نام شاهین قیمت سایپا شاهین گیربکس شاهین مشخصات سایپا شاهین مشخصات فنی شاهین معایب و مزایای شاهین مقایسه شاهین با k132 موتور شاهین ساخت کجاست نمای دخل کابین شاهین تازه های خودرو در ایران تولید خودرو جدید

طراحی ظاهری خودرو شاهین، یک طراحی جدید و بروز از مجموعه سایپا می باشد که اولین محصول بومی سایپا با پلتفرم SP است. با این وجود این یک اتفاق برای پیشرفت صنعت خودروسازی کشورمان است تا با کنار گذاشتن برخی کاستی ها، بهترین کیفیت ممکن را ارائه کرد. با این وجود طراحی ظاهری شاهین بسیار متفاوت می باشد و اما قسمت جلو آن به نسبت شباهت نزدیکی به طراحی چری آریزو ۵ دارد و اما قسمت عقب آن متفاوت می باشد. با این وجود طراحی شاهین بدون شک، یک طراحی نسبتا بی عیب می باشد و به همین دلیل یکی از مزایای شاهین محسوب می شود.

طراحی داخلی شاهین

خودرو شاهین قیمت سایپا شاهین مشخصات سایپا شاهین محصولات جدید سایپا تازه های خودرو در ایران امکانات خودرو رهام قیمت سایپا رهام موتور خودرو رهام مجله خودرو

اما اگر از طراحی ظاهری شاهین عبور کنیم، به طراحی داخلی شاهین میرسیم که یک طراحی جدید و مهندسی شده تری دارد که هرچیزی درجایگاه خود قرار دارد. از مهم ترین نقاط عطف شاهین می توان به طراحی فرمان جدید با دکمه های کنترل، مالتی مدیا ۷ اینچی، تغییر طراحی دریچه های کولر، آینه های برقی و تاشو گرم شونده، سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، نشانگر دمای بیرون و… اشاره کرد که باعث افزایش محبوبیت هرچه بیشتر این سدان شده است و در این انکاری نیست.

مصرف سوخت شاهین

در حال حاضر هنوز اطلاعاتی در این موضوع توسط مجموعه سایپا منتشر نشده است و به محض انتشار، با شما علاقمندان به دنیای خودرو مطرح خواهیم نمود.

تجهیزات و آپشن های شاهین

از مهم ترین و اصلی ترین آپشن های اتومبیل شاهین می توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

  1. ایربگ سرنشینان جلو
  2. سانروف
  3. مالتی مدیا ۷ اینچی
  4. چراغ های مه شکن عقب و جلو
  5. سیستم ترمز ضد قفل ABS
  6. دوربین دید عقب
  7. سیستم پایش فشار باد تایرها
  8. استارت دکمه ای
  9. سیستم ورود و خروج بدون سوئیچ
  10. سیستم تهویه اتوماتیک
  11. نشانگر دمای بیرون
  12. سنسور عقب
  13. سیستم هشدار دهنده ضد سرقت
  14. دکمه های کنترلی روی فرمان
  15. چراغ روشنایی در روز
  16. چراغ های اتوماتیک
  17. نشانگر تعویض دنده
  18. مجهز به محافظ ایمنی کودک
  19. آینه های برقی تاشو

رنگ های عرضه شده شاهین

امنیت شاهین پیش فروش شاهین خودرو شاهین قیمت سایپا شاهین معایب و مزایای شاهین گیربکس شاهین مشخصات سایپا شاهین مشخصات فنی شاهین موتور شاهین ساخت کجاست نمای دخل کابین شاهین کیفیت خودرو شاهین مجله خودرو

رنگ هایی که تاکنون برای خودرو شاهین مشخص شده اند عبارتند از رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی که بعد از تولید انبوه این خودرو اگر تصمیم به خرید نسخه سفارشی دارید، می توانید از طریق نمایندگی های سایپا اقدام به درخواست رنگ سفارشی نمائید.

مبلغ بیمه سالانه شاهین

قیمت خودرو رهام مشخصات خودرو رهام معرفی خودرو اخبار سایپا محصولات جدید سایپا مشخصات خودروی ملی مشخصات فنی رهام نمایشگاه خودرو شیراز معایب و مزایای رهام saipa roham saipa sp100 مجله خودرو

درمیان بیمه های مختلفی که برای خودرو وجود دارند، شما می بایست در اولین گام، بیمه شخص ثالث اتومبیل را تهیه کنید که یک امر ضروری می باشد و همیشه در اولویت قرار دارد. با این وجود مبلغی که باید بصورت سالانه برای بیمه شخص ثالث خودرو شاهین هزینه کنید، هنوز مشخص نیست و هزینه حدودی که اینک پیش بینی می شود، حدودا بین ۲.۴۰۰.۰۰۰ الی ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

هزینه استهلاک شاهین

از زمانیکه شما اقدام به خرید خودرو می کنید و از آن استفاده می نمائید، می بایست در طول زمان و کیلومترهای مشخص اقدام به تعویض برخی قطعات کنید چرا که در گذشت زمان دیگر کارایی خود را از دست خواهند داد که به این فرایند استهلاک خودرو گفته می شود و به نسبت قیمت خودرو متغیر می باشد و از این رو هزینه استهلاک هیچ خودرویی مشابه خودرو دیگر نیست مگر آنکه قطعات موتوری و بدنه آن مشابه یکدیگر باشند. با این وجود از آنجائیکه هنوز خودرو شاهین به بازار عرضه نشده است، در ادامه صرفا برخی از قطعات آنرا بصورت حدودی بررسی خواهیم کرد.

آدرس کارخانه ایران خودرو تلفن شرکت ایران خودرو تلفن کارخانه سایپا تلفن کارخانه کرمان موتور اخبار ایران خودرو مجله خودرو شرکت های وارد کننده خودرو شرکت های تولید کننده خودرو آدرس شرکت دیارخودرو شکایت از سایپا شکایت از ایران خودرو

اولین هزینه ای که شما باید برای خودرو خود در طول سال نمائید، هزینه بیمه شخص ثالث آن می باشد که حدودا بین ۲.۴۰۰.۰۰۰ الی ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان می باشد و این هزینه پایه می باشد و سالانه افزایش خواهد یافت. برای مثال در سال ۱۴۰۱ دیگر این قیمت نخواهد بود. یکی دیگر از قطعاتی که بهتر است هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود که هزینه خرید ۴ شمع خودرو شاهین حدودا بین ۲۰۰ هزار تومان الی ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین با سر و صدا در آمدن لنت ها هم باید اقدام به تعویض آنها نمائید که برای تعویض همزمان آنها هم باید حدودا بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

برای خرید یک جفت لاستیک باید حداقل ۱.۷۰۰.۰۰۰ الی ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که برای خرید دو جفت لاستیک باید حداقل ۳.۴۰۰.۰۰۰ و حداکثر ۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که مجددا قیمت آن هم متغیر می باشد. همچنین یکی دیگر از قطعاتی که باید در گذشت زمان و هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید، تسمه تایم می باشد که حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر باید ۷۰۰ هزار تومان برای این قطعه در نظر گرفت. از این رو با در نظر گرفتن حداقل قیمت های گفته شده، در طول سال باید حدودا ۷ میلیون تومان برای این خودرو هزینه کنید.

قیمت شاهین

پیش فروش شاهین خودرو شاهین زمان ثبت نام شاهین شرایط فروش شاهین قیمت سایپا شاهین گیربکس شاهین مشخصات سایپا شاهین اخبار سایپا

قیمت خودرو شاهین در حال حاضر بصورت دقیق توسط مجموعه سایپا مشخص نشده است و قیمت هایی که در صفحات مجازی و سایر وب سایت ها به اشتراک گذاشته می شوند، بی اعتبار هستند. اما آخرین قیمتی که برای شاهین توسط این مجموعه اطلاع رسانی شده است، قیمت علی الحساب آن می باشد که در طی پیش فروش چند وقت اخیر، قیمت علی الحسابی که خریداران باید واریز می کردند، حدودا ۱۳۴ میلیون تومان بود که مابقی مبلغ را باید در سال ۱۴۰۰ و در حین تحویل خودرو، پرداخت نمایند.

تفاوت شاهین s و g

شاهین G همان شاهین S می باشد و تغییرات آنچنانی بین این دو خودرو احساس نمی شود و تنها آپشن های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. این نام گذاری در تابستان سال ۹۹ توسط مجموعه سایپا ایجاد شد که سایپا شاهین، به دو مدل s و g تغییر یافت. شاهین S، نسخه ای است که آپشن های کمتری دارد اما شاهین G، نسخه ای است که آپشن های بیشتری دارد. منظور از آپشن هایی که در نسخه g وجود دارند اما در نسخه s وجود ندارند، عبارتند از؛

  1. مولتی مدیا ۷ اینچی
  2. دوربین عقب
  3. دکمه های کنترلر روی فرمان
  4. تهویه اتوماتیک
  5. سانروف

منبع:نمناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.