بیوگرافی پیمان معادی و همسرش + مصاحبه و عکس

0

پیمان معادی را بیشتر با فیلم جدایی نادر از سیمین و ابد و یک روز می شناسیم، او متولد ایالات متحده کشور آمریکا اسـت و اصالت ۱۰۰ در ۱۰۰ ایرانی دارد. پیمان معادی یکی از افتخارات سینمای کشور ایران اسـت ودر هالیوود هم درکنار بزرگان سینما ایفای نقش کرده اسـت. باوجود مخالفت های عده ای، او بازهم از بزرگان سینمای کشور ایران اسـت.

بیوگرافی پیمان معادی

پیمان معادی در ۹ تیر ۱۳۴۹ در نیویورک امریکا متولد شد، اینک او بـه بازیگر و فیلمنامه نویس و کارگردانی مشغول اسـت. پبمان معادی فارغ‌التحصیل لیسانس رشته مهندسی متالوژی در دانشگاه آزاد کرج می باشد، پدر و مادرش ایرانی ساکن کشور آمریکا بودند کـه بعد از متولد شدن پیمان در سن ۵ سالگی اش بـه ایران بازگشتند.

payman maadi اینستاگرام پیمان معادی بیوگرافی بازی بیوگرافی پیمان معادی پیمان معادی کی بود فیلم های پیمان معادی همسر پیمان معادی بیوگرافی بازیگران

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه شروع کرد

نخستین تجربه او نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو درسال ۱۳۷۹ بود. وی همان‌ گونه می‌نوشت تا این کـه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی کـه ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان را وارد گود بازیگری در فیلم درباره الی نمود.

اولین افتخار پیمان معادی

۲ سال بعد بازی پیمان در نقش نادر در فیلم جدایی نادر از سیمین، خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین را برایش بـه ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب ۲۰۱۲ گردید.

ازدواج و فرزندان

پیمان معادی سال هاست با فرانک قوانلو ازدواج کرده و دو فرزند دختر و پسر بـه نام های : باران و رایان حاصل این ازدواج اسـت، پیمان معادی و خانواده اش در حال حاضر در ایران و لس انجلس سکونت دارند.

پیمان معادی و بازیگری در هالیوود

پیمان معادی بعد از موفقعیت فیلم جدایی نادر از سیمین برای حضور در سینمای هالیوود دعوت شد، درسال ۲۰۱۴ بازی در سریال عدالت کیفری برای شبکه HBO ایالات امریکا رو تجربه نمود.

سپس در همان سال فیلم کمپ ایکس ری و یک سال بعد فیلم آخرین شوالیه ها را بازی نمود این موفقعیت ادامه دارد ودر سال ۲۰۱۶ هم یک فیلم آمریکایی دیگر بـه نام ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی را بازی کرد.

 

افتخارات پیمان معادی

برنده خرس نقره بهترین بازیگر مرد از جشنواره بین المللی فیلم برلین “جدایی نادر از سیمین” | برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها بـه کارگردانی خودش اسـت.

 payman maadi  اینستاگرام پیمان معادی  بیوگرافی بازی  بیوگرافی پیمان معادی  پیمان معادی کی بود  فیلم های پیمان معادی  همسر پیمان معادی  بیوگرافی بازیگران

جایزه صدا و وجدان حقیقت

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود «MPAC» پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت تقدیر کرد در قسمتی از این نامه برای این بازیگر نوشت:

مـا این افتخار را داریم از شـما بعنوان مسلمانی کـه با بازی در فیلم “کمپ ایکس ری” فضای مناسبی را برای اعتراض بـه رفتارهای ضدبشری نسبت بـه یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید، یاد کنیم.

پیشنهادهای هالیوودی و چارچوب

هیچ‌ کس از پیشنهادات درخشانی کـه هالیوود بـه مـن می‌ دهد خبر ندارد و خودم هم علاقه‌ ای بـه در میان گذاشتن آن ندارم اما بعنوان یک بازیگر ایرانی برای خودم چارچوبی دارم.

مـن چارچوب‌ های بسیار محکمی دارم و همواره برای پذیرش هر پیشنهاد با خانواده و دوستانم مشورت می‌ کنم اگر احساس کنم بازی‌ ام دریک فیلم باعث رنجش بخشی از مردم کشورم می‌ شود، هرگز چنین پیشنهادی را نخواهم پذیرفت.

شخصیت شناسی پیمان معادی

از فیلم‌ ها و کتاب‌ های معرفی شده پیمان معادی در اینستاگرام شخصی‌ اش می‌ توان دریافت کـه او طبق معمولً استاندارد‌ هاى بالایى براى خود و دیگران تعیین می‌ نماید و بـه‌ ا صطلاح ساده‌ تر انتظار نگرشی ایده‌ آل نسبت بـه مسائل و رویداد های سینمایی، ادبی و هنری از دیگران دارد.

پیمان معادی در کنار کریستین استوارت

نکته سنج اجتماعی سیاسی

قدرت تجزیه و تحلیل او زبانزد می باشد، بهمین علت اسـت کـه در تعداد زیادی از پست‌ های بـه اشتراک گذاشته این بازیگر رد پای عکس‌ ها و کاریکاتورهای معنا‌دار در توصیف شرایط خاص سیاسی یا اجتماعی ایران و جهان دیده می‌ شود.

 

فیلم های پیمان معادی

درباره اِلی «۱۳۸۷» «اصغر فرهادی»

جدایی نادر از سیمین «۱۳۸۹» «اصغر فرهادی»

خشکسالی و دروغ «۱۳۹۰» «محمد یعقوبی»

قصه‌ ها «۱۳۹۰» «رخشان بنی‌اعتماد»

ملبورن «۱۳۹۲» «نیما جاویدی»

عدالت کیفری «مجموعهٔ تلویزیونی» «۲۰۱۴» «استیون زایلیان»

کمپ ایکس ری «۲۰۱۴ پیتر ستلر»[۴] «۲۰۱۴»

آخرین شوالیه‌ها «۲۰۱۵ کازئواکی کیریا»

ابد و یک روز «۱۳۹۴»

۱۳ ساعت : سربازان مخفی بنغازی «۲۰۱۶ مایکل بی»

payman maadi اینستاگرام پیمان معادی بیوگرافی بازی بیوگرافی پیمان معادی پیمان معادی کی بود فیلم های پیمان معادی همسر پیمان معادی بیوگرافی بازیگران

کارگردانی پیمان معادی

برف روی کاج‌ ها «۱۳۸۹»

ماتیک «۱۳۸۵» «فیلم کوتاه»

مصاحبه خواندنی با پیمان معادی

پیمان معادی جدا از بازیگری، دو فیلم هم کارگردانی کرده؛ «برف روی کاج‌ها» و «بمب؛ یک عاشقانه». هردو فیلم قابل‌تأمل بودند، بـه‌خصوص فیلم اخیر کـه اینروزها در سینماها اکران شده و درباره یکی از مهم ترین دهه‌ها از تاریخ انقلاب؛ یعنی دهه ۶۰ خورشیدی حرف‌هایی دارد. با پیمان معادی بـه بهانه اکران فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» مصاحبه کرده‌ایم کـه می خوانید.

شش سال از ساخت نخستین فیلمتان؛ «برف روی کاج‌ها» می‌گذرد. چرا ساخت فیلم جدید این‌قدر برایتان طول کشید؟

بخاطر حضورم در پروژه‌هایی کـه مجبورم می کرد مدام سفر کنم. چهار فیلم خارج از ایران و یک سریال در نیویورک بازی کردم کـه مورد اخیر یک‌سال‌ونیم زمان برد. در ایران هم فیلم «ابد و یک روز» را بازی کردم و البته پیش‌تولید فیلم «بمب…» هم سه سال طول کشید. منتها از هم اکنون برای فیلم بعدی آماده هستم و سعی میکنم فاصله بین فیلم‌هایم بیشتر از یک سال نشود.

بیشتر بـه کارگردانی علاقه‌مند هستید یا این کـه قصد دارید بـه‌طور موازی با بازیگری آنرا پیش ببرید؟

درحال‌حاضر برای چند پروژه بـه‌عنوان کارگردان خیلی جدی مشغول برنامه‌ریزی هستیم. اگرهم نقش مناسبی در فیلم خوبی پیشنهاد شود سعی می کنم برنامه‌هایم را کمی جابجا کنم. در غیر این صورت طبق برنامه‌ریزی‌ام پیش خواهم رفت. بدون‌شک دهه ۶۰ یکی از پرتلاطم‌ترین و درعین‌حال کشف‌نشده‌ترین دوره‌های انقلاب اسـت و با این کـه سن کمی داشتیم، این دوره را از نزدیک درک کرده‌ایم.

payman maadi اینستاگرام پیمان معادی بیوگرافی بازی بیوگرافی پیمان معادی پیمان معادی کی بود فیلم های پیمان معادی همسر پیمان معادی بیوگرافی بازیگران

پیج اینستاگرام پیمان معادی

 

ایده مرور وقایع این دهه از کجا می آید؟ جمله‌ای از مایا آنجلو خوانده بودم کـه می گفت: «رنجی بزرگ تر ازآن نیست کـه داستانی ناگفته را در درونت تاب بیاوری». خب خیلیها این رنج درون از دهه‌ ۶۰ را روایت شخصی کرده‌اند، چون دهه ۶۰ در ذهن همه ی مـا حضور فعالی دارد. البته خیلیها میخواهند ازآن تصویری نوستالژیک بسازند یا همه ی آن محدودیت‌ها را فرصت نمایش دهند.

خیلیها هم ظاهراً دوست دارند دوباره همان شرایط تکرار شود و «صفا و صمیمیت» برگردد؛ اما بـه قول سعدی: «حدیث عشق چـه حاجت کـه بر زبان آری/ ‏بـه آب دیده خونین نوشته صورت حال». بـه‌هر حال این قصه بیش از ۱۰ سال در ذهنم بود؛ مثل خیلی از قصه‌ها کـه چندین‌سال در ذهنم جای گرفته بود. همیشه طرح‌هایی با خود همراه دارم تا زمان ساخت آن ها فرابرسد. قصه «بمب…» هم سالها در ذهنم بود.

اتفاقا دوران موشک‌باران را خودم از نزدیک تجربه کرده بودم. بهمین دلیل در تولید، همه ی‌چیز بـه نزدیک‌ترین و واقعی‌ترین شکل ممکن ساخته شد؛ مثلاً مدرسه هزارو ۳۰۰ متری گرفتیم و مدرسه ۳۰۰ متری مشابه همان مدرسه‌ای کـه خودم می‌رفتم را در آن ساختیم. لباس‌ها و گریم‌های معلم‌ها را از روی عکس‌هایی کـه داشتیم انجام دادیم. حتی از اسامی واقعی افراد استفاده کردیم و رفتارهای آن ها رابه نمایش گذاشتیم.

payman maadi اینستاگرام پیمان معادی بیوگرافی بازی بیوگرافی پیمان معادی پیمان معادی کی بود فیلم های پیمان معادی همسر پیمان معادی بیوگرافی بازیگران

سیامک انصاری در آن دوره هم‌کلاس مـن بودو مدیر و ناظم مدرسه‌مان را خوب می‌شناخت و مـا تقریباً تمام آن رفتارها را تجربه کرده بودیم. حتی برادرم برخورد خشونت‌آمیز ناظم را کاملا تجربه کرده بود! کوچه‌ها، ‌ساختمان‌ها، ‌حتی منزل محل زندگی‌مان همان‌گونه بود کـه در فیلم شاهدش هستید. درواقع احساس میکردم اتفاقی افتاده و شانس آوردیم کـه زنده ماندیم و حالا وقتش رسیده کـه آن دوران را روایت کنیم تا مردم ببینند.

جالب اسـت بدانید خیلی از جوانان تصوری ازآن دوران ندارند! با افراد بسیاری دراین مورد صحبت کرده‌ام؛ مثل پسر ۲۷ ساله‌ای کـه کوچکترین اطلاعی از زمان موشک‌باران تهران نداشت! پس واجب دیدم کـه این اتفاقات رابه تصویر بکشم. اصلا نسل جدید خبری ازآن دوران ندارد و فقط چیز‌های کمی شنیده!

طبیعتا وقتی میخواهی چنین داستانی را تعریف کنی، کار سخت‌تر میشود، چون نمیخواهی فیلم جنگی صرف بسازی، بلکه قصد این اسـت فیلم شهری درباره یک خانواده بسازی. پس باید پرهیز کنی کـه اطلاعات نوستالژیک آن دوران رابه رخ بکشی. فقط باید بستری آماده کنی تا قصه روایت شود و مـا چنین کردیم.

شـما در فیلم تان وجه عاطفی بـه فیلم افزوده‌اید. درواقع سؤالم این اسـت کـه مگر می شود بین «بمب» و «عشق» رابطه همدلانه برقرار کرد؟

مـا ملت رنج‌کشیده‌‌ای هستیم کـه بلدیم سخت‌ترین دوران رابه شرایط قابل تحمل تبدیل کنیم. آموزگار مـن در زندگی و فیلم‌ سازی، عباس کیارستمی‌ اسـت کـه در تمام فیلم‌هایش زندگی را از حلقوم مرگ بیرون می کشید. بودن آدمی را، برتر از یادبود او میدانست. مرگ را برای مردگان می خواست و زندگی را برای زندگان.

 

در میانه خرابه‌های زمین لرزه در فیلم «زندگی و دیگر هیچ» سنگ دستشویی برای زندگان میبرد ودر «زیر درختان زیتون» عاشق در چادر بی‌خانمان‌های زمین لرزه، در پی معشوق می‌دوید. شـما با هر آدمی کـه آن مقطع و حوادثش را تجربه کرده صحبت کنید، لبخندی روی صورتش می آید و طوری از خاطرات آن روزهایش برایتان تعریف می کند کـه فکر میکنید چقدر بـه او خوش گذشته اسـت!

تقریباً شبیه بیان خاطرات سربازی اسـت کـه همه ی با اشتیاق و خنده تعریفش میکنند، ولی میدانیم کـه در آن دوسال برای پایانش روزشماری می‌کرده‌اند، چون موشک‌باران کـه محدود بـه یکی، دو روز نبود. تکرار می ‌شد و مردم برایش برنامه‌ریزی میکردند؛ مثلاً عده‌ای می‌رفتند فلان باغ در کرج یا جایی خارج از تهران و بچه‌ها آنجا دور هم خوش می‌گذراندند یا می‌رفتند خانه یکی از دوستان کـه زیرزمین بزرگ‌تری داشت.

تجمع شان تبدیل می ‌شد بـه دوستی و آدم‌ها در آن شرایط بـه‌هم نزدیک‌تر می شدند. اما در فیلم «بمب…» رابطه ایرج و میترا رابطه سردی اسـت. مرد نمی تواند با گذشته و اتفاقات آن کنار بیاید یا با کسی درباره آن صحبت کند. آن ها حتی اتاق‌هایشان جدا شده و حالا با موشک‌باران شهری اتفاق جدیدی در زندگی‌شان رقم می خورد. اگر بخواهم نکته‌ای اضافه کنم، یادآوری این نکته اسـت کـه مـا در فیلم پنج شب داریم.

شب اول زن و شوهر هریک در اتاق‌های خودشان‌اند. موشکی می آید و شیشه‌ها در دیوار فرو می روند. شب دوم بـه اتاق بدون پنجره می روند و بـه ناگزیر کنار هم مینشینند. شب سوم پدر دختر می آید و مجبورشان می کند بـه زیرزمین بروند. شب چهارم حرف میزنند و بلافاصله دعوایشان می شود.

خب این ها در طول روز فکر می کنند شب بـه یک دیگر چـه بگویند. روز پنجم اسـت کـه لیلا بـه شاگردش می گوید آدم‌ها باید باهم حرف بزنند و همان جا کلاه کاسکت را می خرد. در واقع با خرید آن دو کلاه می خواهد تمهیدی بیندیشد کـه دیگر بـه زیرزمین نروند چون اگر بروند می داند کـه باهم حرف نخواهند زد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.