تولید نخستین خودروی تولید داخل با ۴ ایربگ و سانروف+مشخصات فنی

0

تولید نخستین خودروی تولید داخل با ۴ ایربگ و سانروف+قیمت ومشخصات

فهرست مطالب

گروه صنعتی ایران‌خودرو در ماه‌های پایانی سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل و با استفاده از فضای ایجاد‌‌شده در پسابرجام موفق شد گامی مهم در استفاده از توانمندی‌های داخلی مهندسان و متخصصان کشور بردارد و مدل جدیدی از دو محصول قبلی خود را که در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو طراحی شده بود، به بازار عرضه کند.

گروه صنعتی ایران‌خودرو توانست به منظور حفظ سهم خود در بازار خودروهای کلاس C و پاسخ‌گویی به خواست مشتریان مبنی بر استفاده از محصول مناسب برای خانواده، پژو ۲۰۷i را به صورت صندوقدار طراحی کرده و به مرحله تجاری‌سازی برساند. همچنین برای افزایش سهم برند ملی در سبد محصولات خود خودروی دنا را به صورت فیس‌لیفت یا طراحی مجدد با عنوان دنا‌پلاس به مشتریان علاقه‌مند به این خودرو عرضه کرد.

گروه صنعتی ایران‌خودرو توسعه و طراحی محصول را از اهداف راهبردی خود قرار داده که بر مبنای آن دو محصول جدید را وارد بازار خواهد کرد. دنا‌پلاس تا پایان امسال و پژو ٢٠٧i صندوقدار در نیمه نخست سال آینده تجاری‌سازی و روانه بازار خواهد شد.

منحصر‌به‌فرد همچون ۲۰۷ صندوقدار

محصول جدید ٢٠٧i صندوقدار از امکانات روز و مدرنی برخوردار است. این محصول براساس خواست و نیاز بازار خودروهای کلاس C و ارائه محصولی جادار برای خانواده‌ها با رعایت استانداردها و قوانین جاری پژو طراحی شده و با تغییرات و آپشن‌های جدید وارد بازار می‌شود.خودروی جدید پژو 207 صندوق دار

این خودرو براساس تمایل مشتریان ایرانی به خرید خودروهای صندوقدار طراحی شده تا گامی جدید در راستای افزایش رضایت مشتریان و حفظ سهم بازار برداشته شود.
٢٠٧i براساس توانمندی‌های متخصصان مرکز طراحی و توسعه محصول ایران‌خودرو طراحی شده است. قطعات این محصول مشتمل بر ۴٠ قطعه و مجموعه‌های جدید و تعداد ١۶۵ قطعه و مجموعه مشترک با ٢٠۶ صندوقدار با بهره‌گیری از توان شرکت ساپکو و سازندگان داخلی تولید و تأمین می‌شود. در این راستا از توانمندی سازندگان قطعات و مجموعه‌های هاچ‌بک و سازندگان جدید برای قطعات جدید استفاده خواهد شد.

از اصلی‌ترین قطعاتی که برای این محصول طراحی شده، می‌توان به قطعات بدنه‌ای شامل قطعات داخلی در‌های جانبی و تغییرات درِ صندوق، چراغ‌های عقب جدید، سپر عقب جدید، غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین دید عقب جدید، آینه‌های جانبی تاشو، اسپویلر، دسته راهنمای جدید، قاب ستون‌های جدید، رینگ‌های طرح جدید، دستگیره صندوق عقب، شبرنگ روی سپر عقب، دسته سیم شامل دسته سیم داخل اتاق و درهای جانبی اشاره کرد.

با توجه به اهمیت اتمام پروژه و عرضه محصول در زمان تعیین‌‌شده درحال‌حاضر برنامه زمانبندی اجرای پروژه براساس استانداردهای تکوین محصول شامل فازهای طراحی، قالب‌سازی، صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی (انجام تست‌های ارزیابی محصول، صحه‌گذاری و فرایند اخذ مجوز شماره‌گذاری) با همکاری مشترک با معاونت‌های مهندسی، کیفیت ایران‌خودرو، شرکت ساپکو و سازندگان قطعات و مجموعه‌های جدید تهیه شده است.

برای اجرائی‌کردن پروژه نیز فعالیت‌های مختلفی انجام شده است. در ابتدای امر استراتژی و راهبردهای کلان محصول پژو ٢٠٧i صندوقدار شامل استراتژی‌های کیفی، قوانین و مقررات و استانداردهای بازار هدف ویژگی‌های مد نظر محصول آماده‌سازی شده است.تعریف محصول در سطح خودرو، انتخاب استایل نهایی و تعریف محصول در سطح سیستم از دیگر اقدامات انجام‌شده است. در این مرحله از پروژه مشخصات کیفی و ظاهری خودرو، رندرهای مد نظر برای قطعات استایلی مانند اسپویلر، سپرهای عقب و شبرنگ، تهیه و به سازندگان ارائه شده است. از دیگر محصولات مد نظر که مشخصات آن به سازندگان و تأمین‌کنندگان اعلام شده، فیچرهای جدیدی برای خودرو مانند آینه‌های تاشو و دوربین دید عقب است.

همچنین مشخصات فنی محصول، برنامه صحه‌گذاری محصول و قطعه، برنامه زمانبندی انجام تست‌های خودرویی و قطعه‌ای و طرح کیفیت طراحی نیز تهیه شده است.

تکمیل ارزیابی فنی و اقتصادی و تعریف محصول در همه سطوح قطعه، سیستم و خودرو نیز از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در اجرای پروژه طراحی و تولید محصول ٢٠٧i است که براساس تعریف محصول، ارزیابی‌های فنی اقتصادی لازم برای پروژه شامل میزان سرمایه‌گذاری‌های لازم از طرف ایران‌خودرو، ساپکو و سازندگان انجام شده است. طراحی قطعات و مجموعه‌ها مرحله و فاز دیگری از اجرای پروژه تولید ٢٠٧i است. درحال‌حاضر فعالیت طراحی جزئیات و آنالیز مهندسی نقشه‌های اولیه و راهنمای مونتاژ اولیه و ساخت نمونه برای تست‌های ارزیابی انجام شده و تغییرات لازم در طراحی در دست انجام است.

برخی فعالیت‌ها در این بخش انجام شده و نقشه و مدارک آن برای شروع قالب‌سازی به شرکت ساپکو به عنوان تأمین‌کننده ارائه شده است. با آغاز مرحله تست‌های صحه‌گذاری و ساخت نمونه، مقدمات لازم برای آنالیز مهندسی انجام شده و نمونه قطعات پرتوتایپ برای بررسی روی خودرو و نهایی‌سازی نقشه و طرح انجام شده است. نمونه خودروهای مورد نیاز برای انجام تست‌های صحه‌گذاری مطابق برنامه نیز در حال انجام است.

اولین خودروی ملی مجهز به سانروف

پس از عرضه موفق محصول دنا به بازار، براساس نیازهای مشتری و برای ارائه محصولی فراتر از استانداردهای ایمنی با کیفیت بیشتر و همچنین با هدف عرضه محصولی قابل رقابت با محصولات روز دنیا که برخوردار از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد ظاهری و امکانات رفاهی و ایمنی باشد، پروژه ارتقای دنا با عنوان ایکس٩٠ در مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران‌خودرو تعریف شد.

خودروی ملی دنا که گروه صنعتی ایران‌خودرو بر حفظ و افزایش سهم آن در سبد محصولات خود تأکید دارد، طبق نظر و خواست مشتریان بازطراحی شد. ایربگ جانبی و سانروف، دنا را در میان خودروهای ساخت داخل متمایز و سرآمد کرده است. دناپلاس با این امکانات در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار گرفته است. این خودرو که با نصب کیسه‌های هوای جانبی، با چهار ایربگ وارد بازار می‌شود، به دست توانای متخصصان و مهندسان ایران‌خودرو طراحی شده است. در این میان صرفا در ساخت ماشین‌آلات موردنیاز خط جدید تولید همکاری‌هایی با شرکت‌های بین‌المللی صورت گرفته است.

دنای فیس‌لیفت‌شده با بهبودهایی نسبت به مدل قبلی به بازار می‌آید. دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه‌ای جدید با مالتی‌مدیای فعلی از ویژگی‌های دناپلاس است. تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، باعث جذابیت بیشتری در دنا شده و البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر مانده است. افزودن لامپ‌های ال‌ای‌دی به خودرو به عنوان چراغ دید در روز یا روزنما و چراغ‌های کوچک از جنس نئون که در خودروهای روز دنیا مثل آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز هم دیده می‌شوند، از جمله تغییرات در چراغ‌های این خودرو به شمار می‌رود. در چراغ عقب نیز تغییراتی دیده می‌شود که کمتر از چراغ‌های جلوست. طراحی خطوط روی درهای جانبی دناپلاس مانند خودروهای مدرن امروزی و امتداد آن به روی گل‌گیر عقب از دیگر بهبودهای صورت‌گرفته در دناست.

استایل خودرو به صورت کامل به وسیله متخصصان طراحی صنعتی مرکز طراحی و توسعه محصولات ایران‌خودرو انجام شده است. طراحی و توسعه اجزای بدنه شامل ٨۵ قطعه جدید بدنه به وسیله متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران‌خودرو صورت گرفته و طراحی و توسعه ١۵٩ مکانیسم قطعات تزئینات داخلی و خارجی از سوی متخصصان و کارشناسان مرکز تحقیقات ایران‌خودرو با همکاری و مشارکت تأمین‌کنندگان انجام شده است. در زمینه صنعتی‌سازی پروژه، جیگ و قالب‌سازی، طراحی و نصب و راه‌اندازی تجهیزات خط تولید نیز فعالیت‌های مختلفی با همکاری متخصصان ایران‌خودرو با شرکت تام، آیکید و شرکت معتبر خارجی صورت گرفته است.

گروه صنعتی ایران‌خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه با اعتقاد بر همت جمعی و عزم راسخ مسیر پیشرفت و توسعه صنعت کشور را برگزیده و از تمام امکانات خود برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده در سند چشم‌انداز صنعت خودرو کشور استفاده می‌کند. این شرکت با ارائه محصول جدید موردنظر و خواست مشتری در کلاس‌های مختلف درصدد است سهم محصولات خود را در بازار افزایش داده و رضایت مشتریان در بخش‌های مختلف بازار را تأمین کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.