ژیجی L7 وارد میدان شد +عکس

0

به جدیدترین محصولی شرکت ژیجی – Zhiji – مدل L7 سلام کنید. خودروی برقی تازه‌واردی که ماحصل سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت فناوری‌های پیشرفته Zhangjiang، خودروسازی بزرگ سایک و مجموعه بزرگ تجارت الکترونیک علی‌بابا توسعه پیدا کرده است.

”ژیجی L7‌ اولین خودروی برقی تولید انبوه با قابلیت شارژ سریع بی‌سیم خواهد بود‌. اولین اطلاعات درباره این خودرو در ابتدای سال جاری میلادی منتشر شد. هنگامی که ژیجی میزبان کنفرانس راه‌اندازی برند بود. در این مراسم چینی‌ها از دو خودروی جدید که یکی شاسی‌بلند و دیگری سدان L7 بود، رونمایی کردند. پرده‌برداری رسمی از این خودروها هفته آینده در نمایشگاه شانگهای صورت خواهد گرفت. گفته می‌شود به محض رونمایی ثبت‌نام آن آغاز خواهد شد و تحویل آن نیز در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۲ خواهد بود.

بهترین خودروهای چینی اخبار چین تازه های خودرو بهترین خودروسازان جهان دلایل پیشرفت چین بهترین خودروهای 2021 قیمت ژیجی L7 معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو سایت تخصصی خودرو

ژیجی L7 در قسمت ظاهر خارجی، سدان لوکس مورد نظر طراحی خیره‌کننده و بدنه آیرودینامیکی دارد که روی شاسی آلومینیومی سوار است، این شاسی توسط تیم Williams شکل گرفته‌ است. علاوه بر آن از سیستم روشنایی هوشمند به همراه ۲.۶ میلیون پیکسل استفاده کرده‌اند که توانایی به تصویر کشیدن موقعیت‌های مختلفی همچون وضعیت شارژ خودرو را دارد. قسمت عقب خودرو نیز با چراغ‌هایی کشیده و باریک خودنمایی می‌کند.

 بهترین خودروهای چینی  اخبار چین  تازه های خودرو  بهترین خودروسازان جهان  دلایل پیشرفت چین  بهترین خودروهای 2021  قیمت ژیجی L7  معرفی خودرو  مجله خودرو  دنیای خودرو  سایت تخصصی خودرو

رینگ‌های این سدان لوکس بسیار هماهنگ با طراحی بدنه و آیرودینامیک است؛ همچنین چرخ‌های عقب قابلیت فرمان‌پذیری نیز دارند. علاوه بر آن سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر نیز در نظر گرفته شده‌ است.

هنگام ورود به خودرو، با دستگیره‌هایی مخفی رو به رو می‌شویم که درست در زمان مناسب بیرون می‌آیند، از راننده استقبال می‌کنند و در آخر نیز در خودرو به صورت برقی بسته می‌شود.

پس از وارد شدن به این ژیجی L7، با کابین لوکس و پوشیده شده از چرم (چرم‌طبیعی با یک لایه نازک رنگ)، چوب، جزئیات فلزی و همچنین شیشه‌های دوجداره، مواجه می‌شویم؛ اما قسمت جالب توجه کابین، صفحه‌نمایش ۳۹ اینچی کشیده شده در سرتاسر داشبورد است که به سه قسمت مجزا تقسیم شده‌ است. علاوه بر آن، یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی مجزا در قسمت کنسول میانی تعبیه شده‌ است، که ظاهری شبیه به صفحه‌نمایش موجود در مرسدس‌بنز S کلاس ۲۰۲۱ دارد، و در صورت نیاز بالا می‌آید و آماده به‌ کار می‌شود.

بهترین خودروهای چینی اخبار چین تازه های خودرو بهترین خودروسازان جهان دلایل پیشرفت چین بهترین خودروهای 2021 قیمت ژیجی L7 معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو سایت تخصصی خودرو

سازندگان می‌گویند شتاب صفر تا صد این خودرو زیر ۴ ثانیه هستند. ازجمله دیگر قابلیت‌های ژیجی L7 رانندگی خودران و شارژ بدون‌سیم است.

مدل L7 حتی با توجه به استانداردهای سریع توسعه فناوری خودروهای برقی، باز هم محصولی پیشرو به حساب می‌آید. یکی از نکات قابل توجه درباره این خودرو آن است که محصول فوق اولین خودرویی خواهد بود که از سیستم شارژ بی‌سیم ۱۱ کیلوواتی استفاده می‌کند. گفته می‌شود با یک ساعت شارژ می‌توان تا ۸۰ کیلومتر با این خودرو پیمایش داشت.

برد کلی با باتری ۹۳ کیلووات ساعتی چیزی حدود ۶۱۵ کیلومتر است. هم‌چنین یک نوع با باتری‌های ۱۱۸ کیلووات ساعتی قابل ارائه است که دامنه پیمایشی آن را تا ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.

ژیجی L7 در بخش پیشرانه، به کمک دو موتور الکتریکی ۵۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و سپس آن‌ را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند؛ همچنین قادر است تنها در ۳.۹ ثانیه، از سرعت صفر به صد کیلومتر‌ بر‌ساعت برسد.

برای کمک به راندن خودرو بدون راننده و قابلیت احضار آن‌ مانند خودروهای تسلا، از سیستم‌هایی همچون ۱۵ دوربین، ۱۲ سنسور فراصوتی، رادار امواج ۵ میلی‌متری و … استفاده شده‌است. شرکت NVIDIA نیز تایید کرده‌ است که در سیستم خودران ژیجی L7، پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های آن‌ها به کار رفته است.

همچنین به کمک مجموعه SoC، که وظیفه‌ نظارت دائمی بر امنیت و جلوگیری از حوادث امنیتی را دارد، در هر ثانیه بین ۵۰۰ تا بیش از ۱۰۰۰ تریلیون اعمال خودکاری که توسط خودرو انجام می‌شود را کنترل می‌کنند. ظاهراً این تکنولوژی تا اواخر سال قابل عرضه خواهد شد، اما قبل از آن باید توسط دولت تائید شود./باما

مترجم : نیما حدادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.