درمان سردرد، افسردگی و تنظیم فشار خون با غذایی مخصوص سحری + طرز تهیه

0

مصرف برخی از غذا‌ها در وعده سحری برای تنظیم فشار خون، جلوگیری از سردرد و سرگیجه موثر است.

انتخاب منوی روزانه برای افطار ماه رمضان، یکی از وظایف دشواری است که مادران هرساله با آن روبرو هستند. بر خلاف روز‌های عادی، بیشتر مادران مشتاق تهیه وعده افطاری متفاوت هستند تا تا بدین وسیله، به هنگام افطار به همراه خانواده خود این ماه پر فضیلت را جشن بگیرند.

یکی از غذا‌هایی که می‌تواند در افطار رمضان طعمی خوب به سفره‌های روزه داران بدهد، مرغ است. طریقه درست کردن سینه مرغ متفاوت است و هرکدام از زنان و مادران خانه دار روشی متفاوت را انتخاب می‌کنند. در این گزارش قصد داریم تا روش تهیه سینه مرغ با ریحان را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم

سه سینه مرغ بدون استخوان

۶ برگ ریحان تازه

۳ قاشق غذاخوری کره

نمک و فلفل سیاه، به مقدار لازم

مخلوطی از آب لیمو که باآب رقیق شده باشد

۶ حبه سیر خرد شده به قطعات کوچک

یک عدد پیاز که بصورت مکعب خرد شده باشد

یک چهارم لیتر سوپ مرغ

۲۵۰ گرم گوجه فرنگی کانکسی (Tomato Concasse)

خواص غذایی و درمانی  این غذا

ریحان  ضد افسردگی،  محرک غدد فوق کلیه، ضد استفراغ، ضد نفخ، تب بر، خلط آور، تسکین دهنده خارش، ضد سرطان بوده و افشره برگ‌های ریحان برای کاهش خارش و التهاب محل نیش حشرات مفید است. هندی‌ها و آفریقایی‌ها برگ‌های ریحان را برای دفع حشرات روی پوست خود می‌مالند. همچنین دم کرده ترکیب ریحان و درمنه برای دفع جفت از رحم پس از زایمان استفاده می‌شود. عصاره روغنی برگ‌های ریحان همراه با روغن زوفا یا شمعدانی معطر برای درمان افسردگی مفید است.

 مصرف عصاره روغنی ریحان در دوران بارداری ممنوع است

ناگفته نماند که دم کرده برگ ریحان اثر ضد تشنج، درد، مقوی، تب بر و مدر دارد و معالج سردرد‌های میگرن و عصبی است. خوردن این گیاه دستگاه هاضمه را تقویت می‌کند. جویدن برگ ریحان برای زخم‌های دهان مفید است. دم کرده دانه ریحان برای درمان ورم کلیه و ترشحات زنانه به‌کار می‌رود و درمان کننده سرگیجه است.

نوبتی هم که باشد نوبت به بررسی خواص آب لیمو در این غذا می رسد، تقویت دستگاه ایمنی بدن، کمک به فرایند هضم، کمک به ترک هرچه سریع‌تر کافئین، کاهش التهاب از فواید این نوشیدنی پرطرفدار است.

اکنون وقت مروری بر مهم ترین خواص سیر است که در این میان رفع بوی بد بدن، پایدار شدن فشار خون،  بهبودحافظه‌ و تسریع روند کاهش وزن‌ نباید از قلم بیفتد.

گوجه فرنگی کانکسی

کانکسی یک روش پخت فرانسوی است بدین صورت که شما در ابتدا ته گوجه فرنگی، جایی که گل و یا بخش سفت گوجه فرنگی هست درآورده، بعد از آن، آن طرف گوجه فرنگی را به آرامی با چاقو یه اندازه یک ضربدر برش نه چندان عمیق می‌دهیم (به اندازه‌ای که مثل زخم نه چندان عمیق روی آن به شکل مثبت ضربدر زده شود).

سپس مقداری آب را به حالت جوش درآورده و گوجه فرنگی‌ها به مدت ۱۰ الی نهایت ۴۰ ثانیه در داخل آب در حال جوش انداخته و بلافاصله آن را در می‌آوریم و داخل یک ظرف آب به همراه یخ می‌اندازیم.

این عمل سبب می‌شود تا پوست گوجه فرنگی به سبب شوک گرما و سرمایی جمع شده و شما بتوانید راحت پوست آن را بگیرید. پس از درآوردن پوست گوجه فرنگی، آن را کاملا قاچ زده، دانه‌ها و تخم‌های داخل گوجه فرنگی را در می‌آوریم. این کار سبب می‌شود تا طعم خشن و یا تلخ گوجه فرنگی از بین برود. سپس آن را به قطعات کوچک خرد می‌کنیم. حال گوجه فرنگی که بدین شکل درست شده باشد را گوجه فرنگی کانکسی می‌گویند.

آموزش پخت ته چین مرغ طرز تهیه غذای خوشمزه با مرغ طرز تهیه کوبیده مرغ طرز تهیه غذایی لذیذ با سینه مرغ طرز تهیه کوبیده مرغ خوشمزه آشپزی بدون فر آموزش آشپزی فوت و فن آشپزی کتاب آشپزی مجله آشپزی نکات آشپزی جدید

طرز تهیه سینه مرغ با ریحان

در ابتدا سینه مرغی که بدون استخوان و یا پوست است، خوب شسته شود و بعد از آن، آن را با نمک و فلفل سیاه طعم دار کنید. سینه‌های مرغ را در کمی آرد قرار داده؛ سپس در ماهیتابه ای مناسب کره را بریزید و آن را داغ کرده، بگذارید تا آب شود. پس از آن سینه‌های مرغ را درون ظرف کره‌ها فرو برده و دو طرف آن را آغشته و  تفت دهید تا حدودی کبابی شود. پس از آن سینه‌های مرغ از آن کاسه در آورده و آن‌ها را در مکانی گرم بگذارید.

سیر و پیاز را به مکعب‌های کوچک خرد کرده و سپس در همان ماهیتابه ای بریزید که سینه‌های مرغ را درون آن گذاشته بودید و آن را به هم زده تا رنگ پیاز‌ها به واسطه تفت درون کره درخشان و شفاف شود.

در مرحله بعد آبلیمویی که با آب رقیق شده را آورده سپس گوجه فرنگی کانکسی را (که طبق دستور بالا آماده کرده اید) به آن اضافه کنید. در مرحله بعد سوپ مرغ را به آن اضافه می‌کنیم.

سپس تمامی مواد را با هم مخلوط و بر روی آتش گذاشته و می‌گذاریم تا جا بیفتد. پس از آن برگ‌های ریحان را درون ماهیتابه قرار داده و پس از آن سینه‌های مرغ را که به کناری گذاشته بودیم، بار دیگر در همان ماهیتابه می‌گذاریم تا کاملا پخته شود.

در پایان ادویه‌ها را طبق طعم مورد علاقه خود به غذا اضافه کرده و سینه مرغ با ریحان را نیز با مقداری سس نوش جان کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.