قیمت و مشخصات جک S5 فیس جدید +عکس
به لطف موتور حجیم و توربوشارژ دو لیتریاش، سری اول جک S5 کرمان موتور، از آن دسته خودروهای چینی بود که به این زودی از حافظه مشتریانی ایران پاک نمیشود. جک S5 از سال ۹۳ و ابتدا با گیربکس دستی به ایران آمد. سپس در سال ۹۵، کرمان موتور، نسخه اتوماتش را هم به بازار آورد؛ نسخهای که زمان بیشتری در خط تولید کرمان موتور باقی ماند.
نیوفیس هم موتورش تغییر کرده و هم دو آپشن جدید به امکاناتش اضافه شده.“حالا نیز در آستانه هشتمین سال حضور جک S5 در ایران، کرمان موتور میخواهد مدل جدیدی از آنرا به بازار بیاورد. جک S5 جدید، در واقع همان فیسلیفت جک S5 است که قرار بود در سال ۱۳۹۴ در کشورمان تولید شود اما کرمان موتور این کار را نکرد و حالا پس از گذشت سالها، میخواهد کمکاریاش را جبران کند.
جک S5 در سال ۲۰۱۳ به بازار چین معرفی شد و در سال ۲۰۱۵ نیز جک، اولین و البته آخرین فیسلیفتش را با نام جک S5 II و با تغییراتی بسیار جزیی عرضه کرد که مهمترینش، تغییر جلوپنجره و طراحی مجدد مهشکنهای جلو بود. نمای جانبی و حتی نمای عقبی جک S5 نیوفیس، تقریبا دست نخورده باقیمانده است.
درون کابین جک S5 جدید، دنبال چیز عجیب و غریبی نباشید، چراکه همه چیز، مانند گذشته، سرجای خود است. حتی لیست آپشنهای جک S5 جدید نیز تغییر چندانی نکرده و آپشنهای مهمی مثل سنسورهای پارک جلو و عقب، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل پایداری و … همچنان نیز در این خودرو به چشم میخورد.
البته یک خبر خوب هم داریم؛ آن دو آپشنی که مالکان جک S5 اتومات، همیشه از نبودش شکایت میکردند، حالا در جک S5 جدید بصورت استاندارد وجود دارد. این دو آپشن جدید عبارتند از: «کروز کنترل» و چراغهای «دیلایت».
خواندنیهای جک اس ۵:
»» تجربه رانندگی با جک S5 کرمان موتور
»» مقایسه جک S5 با هایما S7 توربو
مشخصات فنی جک S5 جدید
همانطور که گفتیم، جک S5 جدید در مدل ۲۰۱۵ به بازار چین آمد. در آن زمان، خریدارانش میتوانستند علاوه بر موتور ۲.۰ لیتری توربو (HFC4GA) که در بازار ایران هم وجود دارد، موتورهای ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی و حتی ۱.۵ لیتری توربو را هم سفارش دهند.
اما جک در سال ۲۰۱۷، نظرش را تغییر داد و فقط موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ را روی جک S5 جدید گذاشت. نکته جالب ماجرا اینجاست که این موتور، دقیقا همان موتوری است که بعدها روی جک X7 یا همان کیامسی K7 نیز نصب شده. پس احتمالا به همین دلیل است که کرمان موتور، حاضر به تغییر موتور دولیتری سابق این خودرو شده.
کد موتور | HFC4GC1.6D |
---|---|
نوع موتور | ۱.۵ لیتری توربو |
قدرت | ۱۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۱ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ دنده اتومات دوکلاچه |
مصرف ترکیبی | ۸.۶ لیتر |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر برساعت |
*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.
موتور جدید جک S5 نیوفیس با آنکه نیملیتر کاهش حجم داشته است اما به لطف استفاده از تکنولوژی GDi یا پاشش مستقیم سوخت به درون سیلندر، حالا راندمان بسیار بهتری نسبت به موتور ۲.۰ لیتری سابقش دارد.
برای تشخیص این موضوع، کافی نگاهی به تفاوت دور موتورها داشته باشیم. در موتور جدید ۱.۵ لیتری، دور موتور برای رسیدن به حداکثر قدرت، از حالت قلهای خارج شده است. یعنی در دور موتورهای وسیعتری، حداکثر قدرت را در اختیارتان قرار میدهد. درباره حداکثر گشتاور نیز همین موضوع صادق خواهد بود و ماکزیمم گشتاور، در دور موتور وسیعتری، در دسترس است.
در جدول زیر، به خوبی متوجه کارایی بهتر موتور ۱.۵ لیتری توربو در مقایسه با موتور ۲.۰ لیتری توربو میشوید.
مدل خودرو | S5 قدیم | S5 جدید |
---|---|---|
نوع موتور | ۲.۰ لیتری توربو | ۱.۵ لیتری توربو |
کد موتور | HFC4GA3.1D | HFC4GC1.6D |
حداکثر قدرت | ۱۷۴ | ۱۷۴ |
محدوده RPM در حداکثر قدرت | ۵۲۰۰ | ۴۸۵۰ تا ۵۵۰۰ |
حداکثر گشتاور | ۲۶۵ | ۲۵۱ |
محدوده RPM در حداکثر گشتاور | ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ | ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ |
*اطلاعات جدول فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.
قیمت جک S5 جدید
جک S5 نیوفیس در همان سال ۲۰۱۷ عرضهاش در بازار چین متوقف شد اما در برخی بازارهای صادراتی جک، ازجمله روسیه، فروش آن همچنان ادامه داشته است. بنابراین حدس قیمت درباره خودرویی که خیلی سخت میتوان نمونهاش را در سایر بازارهای شرقی پیدا کرد، کمی سخت است.
البته از آنجایی که تغییر خاصی در جک S5 جدید رخ نداده، و همچنین با توجه به قیمت فعلی جک K7 در ایران، میتوان حدس زد که نسخه جدید جک S5 احتمالا ۱۰ الی ۱۵ درصد گرانتر از نسخف فعلی خواهد بود. البته اینها حدس و گمان است و باید منتظر روزهای آینده باشیم.