کم هزینه ترین خودروی های ایرانی از نظر مصرف سوخت

0

( قسمت اول ) :

برای بررسی کم هزینه ترین خودروهای ایرانی باید به چند نکته مهم توجه داشته باشیم. اول از همه باید ببینیم که یک خودرو از چه پیشرانه‌ای استفاده می‌کند. پس حتما باید به موتور خودرو و تکنولوژی ساختش توجه کنیم.

مورد بعدی در بحث به صرفه ترین اتومبیل های داخلی، توجه به مصرف آنها در شهر و جاده است. معمولا در مسیرهای شهری، خودروها سوخت بیشتری مصرف می‌کنند.
جالب است بدانید که خودروهای ایرانی به‌طور کلی جزو پرمصرف‌ترین خودروهای جهان هستند.

ام وی ام ۱۱۰
اگرچه خودروی ام وی ام ۱۱۰ از نظر ایمنی در جایگاه پایینی قرار می‌گیرد، اما مصرف سوخت آن بسیار کم است و از این لحاظ می‌توان آن را یکی از کم خرج ترین خودروهای ایرانی نامید. موتور این خودرو سه سیلندر بوده و حجمی معادل ۰.۸ لیتر دارد و ۵۲ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی در این اتومبیل حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مدل چهار سیلندر آن نیز تقریبا همین میزان سوخت مصرف می‌کند.

کم هزینه ترین خودروی های ایرانی از نظر مصرف سوخت ( قسمت دوم ) :

تعمیرات تخصصی ال 90 تعویض لامپ چراغ L90 آموزش مکانیک و برق خودرو قیمت لامپ چراغ جلو تعمیرکار آموزش تعویض چراغ

تندر ۹۰
تندر ۹۰ از یک موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار بهره می‌برد و گیربکس آن هم در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه شده است. مدل دستی پنج سرعته بوده و مدل اتوماتیک چهار سرعته است. خودروی ال ۹۰ هم یکی از کم هزینه ترین اتومبیل های ایرانی است و در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌ طور ترکیبی حدود هشت لیتر بنزین می‌سوزاند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.