تجربه رانندگی و بررسی نسخه جدید جک S5، محصول جدید کرمان موتور

0

 شرکت کرمان موتور پس از آسیب‌هایی که در دوران تحریم و خروج شرکای خارجی صنعت خودروسازی ایران متحمل شد، عرضه ۳ محصول تازه را از شریک تجاری چند سال اخیر خود یعنی شرکت جک موتورز چین در برنامه داشت. جک T8 با نشان اختصاصی کرمان موتور و نام KMC T8، جک X7  با نام KMC K7 و نسخه فیس‌لیفت جک S5 سه محصولی بودند که کرمان موتور عرضه آن‌ها را در برنامه کاری خود قرار داد. البته باید اشاره کرد که این شرکت در آینده‌ای نه چندان دور محصولات دیگری را نیز به سبد خود اضافه خواهد کرد.

جک S5 جدید، در واقع نمونه فیس‌لیفت شده نسخه فعلی است که حدودا ۵ سال پیش توسط جک موتورز چین معرفی شد و در ابتدای عرضه نسخه اتوماتیک S5 در بازار ایران نیز کرمان موتور نمونه‌هایی از این نسخه فیس‌لیفت شده را به ایران آورد، اما در نهایت عرضه جک S5 اتوماتیک به بازار با همان استایل ظاهری نسخه پیش از فیس‌لیفت صورت گرفت و حال کرمان موتور تصمیم گرفته است نسخه فیس‌لیفت این محصول را به بازار عرضه کند.

 جک S5 جدید نسبت به نسخه فعلی چه تغییراتی را پشت سر گذاشته است؟

جک S5 فیس‌لیفت نسبت به نمونه فعلی که در بازار کشور موجود است (یعنی نسخه پیش از فیس‌لیفت) دارای سپر جلو، جلوپنجره، ورودی هوا و چراغ‌های مه‌شکن جدید است، اما در نمای کناری و همچنین قسمت عقب خودرو تغیییری نسبت به نسخه فعلی مشاهده نمی‌شود. با انتشار تصاویر این نسخه در فضای مجازی انتقادات بسیاری در مورد طراحی جک S5 جدید عنوان شد و طراحی آن به مذاق بسیاری از مشتریان کرمان موتور خوش نیامده است.

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

در فضای داخل کابین نیز تغییراتی در طراحی کلی، پنل‌ها، فرمان و … اعمال نشده و تنها قرار است روکش چرمی صندلی‌ها به رنگ ترکیبی مشکی – قهوه‌ای تغییر یابد که البته این مساله در نسخه مورد بررسی هنوز اعمال نشده بود.

جک S5 جدید، در واقع نمونه فیس‌لیفت شده نسخه فعلی است که حدودا ۵ سال پیش توسط جک موتورز چین معرفی شد و در ابتدای عرضه نسخه اتوماتیک S5 در بازار ایران نیز کرمان موتور نمونه‌هایی از این نسخه فیس‌لیفت شده را به ایران آورد، اما در نهایت عرضه جک S5 اتوماتیک به بازار با همان استایل ظاهری نسخه پیش از فیس‌لیفت صورت گرفت.

اما اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده در جک S5 جدید را باید در تغییر قوای محرکه این کراس‌اوور دانست.

در بخش قوای فنی، جک S5 فیس‌لیفت دیگر از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ فعلی استفاده نمی‌کند و این پیشرانه جای خود را به پیشرانه ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDI) داده است. این پیشرانه در واقع همان نمونه مورد استفاده در KMC K7 است و توانایی تولید ۱۷۱ اسب بخار قدرت در دور ۵۵۰۰ و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و همراه با جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچ عرضه خواهد شد.

بنابراین می‌توان گفت که اگرچه فیس‌لیفت ظاهری جک S5 از زیبایی و جذابیت بصری آن کاسته و انتقادهایی را به همراه داشته، اما در زمینه قوای فنی تغییر مثبت و قابل قبولی در جک S5 فیس‌لیفت ایجاد شده است.

تجهیزات رفاهی و ایمنی جک S5 جدید

نسخه جدید جک S5 همراه با سطح قابل قبولی از تجهیزات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود که بیش‌تر آن‌ها در نسخه قبلی نیز در دسترس بود.

از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی جک S5 فیس‌لیفت می‌توان به مواردی نظیر سانروف، گرمکن آینه‌های کناری، آینه‌های کناری تاشونده برقی، سنسور نور (اتولایت)، چراغ‌های روشنایی در روز، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده به همراه حافظه، سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل پایداری ECS، ترمز پارک برقی EPB، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری HDC، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HAC، کروز کنترل، ۴ کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، نمایش فشار باد تایرها TPMS، فرمان برقی، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی و درگاه USB و بلوتوث، سنسور باران، گرمکن شیشه جلو، استارت دکمه‌ای، سامانه ورود بدون کلید و… اشاره کرد.

تجربه رانندگی با جک S5 جدید

بدون شک تغییر پیشرانه یک اتومبیل می‌تواند نقش قابل توجهی در تجربه رانندگی با آن داشته باشد که این تغییر برای نسخه جدید جک S5 کاملا مثبت ارزیابی می‌شود. اگرچه پیشرانه جدید روی کاغذ دارای گشتاور کم‌تری نسبت به نسخه ۲ لیتری توربوشارژ است اما در عمل شتاب‌گیری بسیار بهتری را برای این کراس‌اوور محبوب بازار به ارمغان آورده است.

 

بنابراین باید گفت که جک S5 فیس‌لیفت می‌تواند در شتابگیری اولیه کاملا از نسخه ۲ لیتری عملکرد بهتری داشته باشد که این برتری را باید در فناوری بالای پیشرانه‌های TGDI جست و جو کرد. این فناوری در جک S5 جدید باعث شده است تا شتاب‌گیری بهتر، مصرف سوخت بهینه‌تر و آلایندگی کم‌تری را شاهد باشیم. البته هماهنگی خوب این پیشرانه با جعبه‌دنده ۶ سرعته دو کلاچه DCT را نیز باید از دیگر نکات مثبت این محصول جدید دانست.

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

همانطور که گفته شد، برتری پیشرانه جدید جک S را باید در فناوری پاشش مستقیم سوخت به کار رفته در آن جست و جو کرد. در آغاز عرضه پیشرانه‌های انژکتوری، سامانه پاشش سوخت موسوم به MPI نیز معرفی شد که معایب سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری را مرتفع ساخت و بازدهی بالاتر، سوخت‌رسانی یکنواخت‌تر و کاهش مصرف سوخت را به همراه داشت. در سیستم سوخت‌رسانی MPI به ازای هر سیلندر موتور یک سوزن انژکتور تعبیه شده است و در زمان مکش هوا، پاشش سوخت نیز در منیفولد ورودی هوا انجام شده و در نتیجه مخلوطی از هوا و سوخت وارد محفظه احتراق می‌شود.

جک S5 فیس‌لیفت می‌تواند در شتابگیری اولیه کاملا از نسخه ۲ لیتری عملکرد بهتری داشته باشد که این برتری را باید در فناوری بالای پیشرانه‌های TGDI جست و جو کرد. این فناوری در جک S5 جدید باعث شده است تا شتاب‌گیری بهتر، مصرف سوخت بهینه‌تر و آلایندگی کم‌تری را شاهد باشیم.

آپشن های جک S5 تست جک s5 اتوماتیک تعمیرات تخصصی جک S5 قیمت جک S5 مصرف سوخت جک s5 معایب جک S5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک جک S5 بخرم یا هاوال H2 تازه های خودرو در ایران معرفی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند سایت تخصصی خودرو

اما اخیر با معرفی سامانه پاشش مستقیم سوخت که به اختصار GDI نامیده می‌شود تحول بزرگی در راندمان و مصرف سوخت پیشرانه‌های بنزینی ایجاد شده است. GDI نوعی از سامانه تزریق سوخت است که بیشتر در پیشرانه‌های مدرن دو زمانه و چهار زمانه بنزینی استفاده می‌شود. در این سیستم بنزین تحت فشار بالا قرار داده شده و از طریق ریل سوخت و سوزن‌ها به صورت مستقیم با فشار بالا به داخل محفظه احتراق هر سیلندر تزریق می‌شود. بنابراین در این سیستم در بالای هر سیلندر یک انژکتور قرار گرفته که تزریق سوخت را به صورت مستقیم انجام می‌دهد. کاهش مصرف سوخت و آلایندگی و افزایش راندمان از ویژگی‌های این سامانه است.

 

در پیشرانه‌های GDi می‌توان اثر خنک‌کنندگی پاشش سوخت، سطح آلاینده‌ها و زمانبندی پاشش را کنترل کرد بنابراین مدیریت این پیشرانه‌ها به مراتب پیشرفته‌تر است. پیشرانه TGDI نیز در واقع همان پیشرانه‌های بنزین سوز با قابلیت پاشش مستقیم سوخت به داخل هر سیلندر است که به سیستم پرخوران توربوشارژ نیز مجهز شده است. ترکیبی از ورود هوای پرفشار و دارای چگالی بالایی از اکسیژن و همچنین پاشش سوخت پر فشار (و اصطلاحا پودر شده) به داخل محفظه سیلندر می‌تواند بالاترین راندمان و در عین حال مصرف سوخت بهینه را برای یک موتور احتراق داخلی بنزین سوز به ارمغان آورد.

شرکت کرمان موتور در جدیدترین طرح ثبت نام جک S5 فیس‌لیفت، قیمت قطعی این محصول را اعلام نکرده و تسویه حساب مشتریان بر اساس قیمت روز در زمان تحویل خواهد بود. اما با توجه به قیمت ۶۸۰ میلیون تومانی نسخه فعلی (نسخه موجود در بازار با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ)، می‌توان محدوده قیمتی ۷۰۰ تا ۷۳۰ میلیون تومانی را برای نسخه نیوفیس جک S5 متصور شد.

      جرم و اندازه‌ها

طول: ۴۴۷۵ میلی‌متر

عرض: ۱۸۴۰ میلی‌متر

ارتفاع: ۱۶۸۰ میلی‌متر

فاصله بین دو محور: ۲۶۴۵ میلی‌متر

جرم خالص خودرو: ۱۵۰۵ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت: ۵۵ لیتر

اندازه رینگ: ۲۲۵/۵۵R18

 مشخصات فنی

نوع پیشرانه: ۴ سیلندر | ۱۶ سوپاپ | ۱.۵ لیتر | توربوشارژ

قدرت خروجی: ۱۷۱ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۲۵۱ نیوتن متر در ۱۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: اتوماتیک ۶ سرعته دوکلاچه (DCT)

استاندارد آلایندگی: یورو ۵

سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: فنر پیچشی با بازوهای چند اتصالی

آپشن های جک S5 قیمت جک S5 شرایط فروش جک S5 قیمت جک s5 جدید قیمت جک S5 اتوماتیک مشخصات جک S5 اتوماتیک مصرف سوخت جک s5 مشخصات فنی جک S5 معایب و مزایای جک S5 اتوماتیک محصولات جدید کرمان موتور معرفی خودرو مجله خودرو

      امکانات رفاهی و ایمنی

 

کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو و کناری

ترمز ضد قفل (ABS)

توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

ترمز کمکی هیدرولیکی (HBA)

سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC)

سامانه کنترلی حرکت در سرازیری (HDC)

سامانه کنترل پایداری خودرو (ECS)

سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

ترمز پارک برقی (EPB)

فرمان برقی

سنسور پارک جلو و عقب

دوربین دنده عقب

سیستم ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

اتولایت

مه‌شکن جلو و عقب

آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرمکن

دکمه‌های کنترلی روی فرمان

تنظیم برقی صندلی راننده به همراه گرمکن

سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه

چراغ روشنایی در روز

سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر لمسی و بلوتوث

کروز کنترل

سانروف

سنسور باران

گرمکن شیشه جلو

منبع:اتومبیل فارسی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.