دستور پخت تاس کباب بدون گوشت +مواد مورد نیاز

0

تاس کباب بدون گوشت یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است و همان طور که از نام این غذا معلوم است برای تهیه این غذای از هیچ گوشتی استفاده نمی شود و کاملا گیاهی و با سبزیجات فراوان تهیه می شود. شاید شما در رژیم غذایی خاصی باشید و یا به دلیل چربی و کلسترول قادر به خوردن گوشت نیستید ولی نباید لذت خوردن تاس کباب را از دست دهید. همچنین این غذا برای افراد گیاه خوار و وجترین که از گوشت پرهیز می کنند نیز بسیار مناسب است. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب بدون گوشت با بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه تاس کباب بدون گوشت

  • پیاز ۲ عدد
  • قارچ ۱۵ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • بادمجان ۲ عدد
  • رب ۲ ق غذا خوری
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • آلو بخارا ۵ عدد
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
دستور پخت تاس کباب بدون گوشت آشپزی خانگی ترفندهای آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی آموزشگاه آشپزی آموزش غذای خوشمزه آموزش غذای محلی

طرز تهیه تاس کباب گیاهی بدون گوشت با بادمجان

مرحله اول: خرد کردن مواد

در تهیه تاس کباب خرد کردن بسیار مهم است پس برای شروع از خرد کردن مواد آغاز می کنیم برای این کار پیاز را پوست گرفته و بشورید و به صورت حلقه ای برش بزنید در ادامه هویج و سیب زمینی را نیز پوست گرفته و حلقه ای نه خیلی نازک و نه با ضخامت زیاد برش بزنید. قارچ ها را نیز شسته و اسلایس کنید و در ادامه بادمجان ها را نیز پوست گرفته و برش بزنید.

مرحله دوم: چیدمان تاس کباب

داخل قابلمه که قرار است پخت تاس کباب انجام شود کمی روغن ریخته سپس ابتدا پیاز سپس سیب زمینی و هویج و بادمجان و در انتها قارچ و گوجه فرنگی حلقه شده را به صورت لایه لایه قرار دهید و بعد باید سس را تهیه کنید برای تهیه سس رب را به همراه آب و ادویه و نمک داخل کاسه ریخته و هم بزنید.

مرحله سوم: پخت تاس کباب سبزیجات

در ادامه سس تهیه شده را به آرامی روی تاس کباب ریخته و روی حرارت قرار دهید ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و درب قابلمه را نیمه باز گذاشته و بگذارید با حرارت ملایم تمام سبزیجات پخته شود.

مرحله چهارم: افزودن آلو

در ادامه چند عدد آلو بخارا را در کمی آب خیس کرده سپس به همراه همان آب داخل تاس کباب ریخته و صبر کنید تا نرم و سس تاس کباب غلیظ شود در انتها نمک غذا را اندازه کنید و اگر تمایل داشتید کمی آبلیمو بریزید و از روی حرارت بردارید سپس به همراه نان و ترشی میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تاس کباب بدون گوشت

  1. شما هر کدام از سبزیجات را می توانید حذف و یا سبزیجات دلخواه را اضافه کنید.
  2. به دلخواه می توانید از چند عدد سیر حلقه شده برای طعم و مزه بهتر استفاده کنید.
  3. مهم ترین راز تاس کباب پخت آرام و ملایم است.
  4. بهتر است بادمجان را از قبل کمی در مخلوط آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود.
  5. افزودن آب و آبلیمو اختیاری و قابل حذف است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.