استایل ظاهری و ابعاد اشکودا فابیا ۲۰۲۱

0

پس از معرفی نسخه به روزرسانی فولکس واگن پولو و سئات Ibiza، حال نوبت به اشکودا رسید که نسخه به روزرسانی شده فابیا ۲۰۲۱ را رونمایی کند. در حالی که پولو و Ibiza تنها فیس لیفت های میان دوره ای به خود دیده اند، اشکودا فابیا وارد نسل جدیدی شده که به همین علت این هاچبک کوچک روی پلتفرم MQB A0 فولکس واگن توسعه یافته است.

نسل چهارم اشکودا فابیا کاملا متفاوت از نسخه های پیشین از همه جهات است. همانطور که از اشکودا انتظار می رفت، این خودرو از سایر همزادهای توسعه یافته روی این پلتفرم ابعاد بزرگتری داشته تا کابینی جادار و بیشترین فضای داخلی در این کلاس را به سرنشینان ارائه دهد. این خودرو با داشتن طول کلی ۴۱۰۸ میلی متر، ۱۱.۷ سانتی متر نسبت به نسل پیشین خود کشیده تر شده است. بخش اعظم این افزایش طول، به دلیل کشیده تر شدن ۹۴ میلی متر فاصله بین دو محور و رسیدن آن به ۲۵۶۴ میلی متر است.

https://khodronevis.com/wp-content/uploads/2021/05/skoda-fabia-2021-rear.jpg

اشکودا فابیا همچنان جزو خودروهای شهری دسته بندی می شود، با این تفاوت که فضای بار آن با ۵۰ لیتر افزایش نسبت به نسل قبل به ۳۸۰ لیتر رسیده که مشابه با نسل جدید فولکس واگن گلف بوده و حال برای مصارف بیرون شهری نیز مناسب است. البته در صورت خواباندن صندلی های ردیف عقب، فضای بار این خودرو به ۱۱۹۰ لیتر افزایش می یابد. طراحی کلی بدنه به مراتب خشن تر از نسل قبل بوده و ضریب مقاومت هوای این خودرو از ۰.۳۲ در نسل قبل، به ۰.۲۸ در این نسل بهبود یافته که اشکودا اظهار کرده بهترین در این سگمنت است.

اشکودا سعی کرده با عرضه رنگ های جذابی ماند نارنجی و خاکستری گرافیتی برای بدنه و همچنین رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی، جذابیت فابیا را برای مشتری بیشتر کند. نسخه های مجهزتر اشکودا فابیا هم دارای بدنه دو رنگ بوده که سقف به رنگ مشکی یا خاکستری قابل سفارش است که هماهنگ با رنگ سقف، قاب آینه های جانبی و فریم جلوپنجره نیز به همان رنگ مزین می شوند.

اشکودا فابیا محصولات جدید اشکودا قیمت اشکودا فابیا نمایندگی اشکودا درایران معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو

مجهزترین نسخه های اشکودا فابیا دارای چراغ هایی تمام LED در جلو و عقب هستند؛ ضمن اینکه برای آنها سانروف پانورامیک بزرگی هم نصب شده است. یک رادار هم درون جلوپنجره جانمایی شده که که برای سیستم های ایمنی و کمکی راننده و سنسورهای کمکی پارک بوده که می توان عملکرد فرمان را تا سرعت های ۴۰ کیلومتر بر ساعت در اختیار بگیرند.

 

طراحی کابین اشکودا فابیا ۲۰۲۱

کابین نسل جدید فابیا کاملا باز طراحی شده و استایلی مشابه با اسکالا و کامیک دارد. اشکودا فابیا سرانجام به نمایشگر تمام دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان و نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا تا سایز ۹.۲ اینچ مجهز شده است. از دیگر اولین های اشکودا فابیا می توان به سیستم تهویه مطبوع دو کاناله برای سرنشینان جلو، گرمکن فرمان، گرمکن شیشه جلو، نورپردازی داخل کابین و دریچه های هوای مرکزی برای سرنشینان عقب هستند.

https://khodronevis.com/wp-content/uploads/2021/05/skoda-fabia-2021-interior.jpg

همچنین در میان صندلی های ردیف عقب تکیه گاه آرنج نصب شده که کمتر در هاچبک های سگمنت B دیده شده بود. تغییر پلتفرم فابیا و توسعه روی ساختار ماژولار MQB فولکس واگن، تغییرات زیرپوستی عمیقی در این خودرو اعمال کرده که همه آنها با چشم قابل دیدن نبوده و یکی از محسوس ترین آنها کابین عایق تر و کم سر و صدا این خودرو نسبت به نسل قبل است.

مشخصات فنی اشکودا فابیا ۲۰۲۱

نسخه پایه اشکودا فابیا به یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۵ یا ۸۰ اسب بخار قدرت بوده که در هر دو مدل بیشینه گشتاور تولیدی آن ۹۳ نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی آن توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ ها منتقل می شود. نسخه ضعیف تر اشکودا فابیا قادر است طی ۱۵.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز ۱۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است؛ مدل قدرتمندتر ۸۰ اسب بخاری طی ۱۵.۱ ثانیه از مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور می کند و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن ۱۷۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

https://khodronevis.com/wp-content/uploads/2021/05/2021-skoda-fabia-engine.jpg

یک پله بالاتر، برای فابیا پیشرانه ۱ لیتری توربوشارژ در دسترس بوده که قادر به تولید ۹۵ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور است و برای انتقال قدرت با گیربکس پنج سرعته دستی کوپل شده است. این نسخه شتاب اولیه ای معادل ۱۰.۶ ثانیه داشته و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. البته نسخه قدرتمندتر ۱۱۰ اسب بخاری و ۲۰۰ نیوتن متری همین پیشرانه هم در دسترس بوده که با گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG قابل سفارش بوده که در نسخه دستی و اتوماتیک به ترتیب شتاب اولیه ای معادل ۹.۷ و ۹.۵ ثانیه دارد و بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو مدل ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

https://khodronevis.com/wp-content/uploads/2021/05/skoda-fabia-2021.jpg

مجهزترین نسخه اشکودا فابیا هم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مشابه با اکتاویا و اسکالا مجهز شده که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این پیشرانه تنها با گیربکس دو کلاچه اتوماتیک DSG کوپل شده و شتاب اولیه ۷.۹ ثانیه ای به همراه بیشینه سرعت قابل پیمایش ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت را برای فابیا رقم زده است./خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.