کدام رفتارها باعث عصبانیت راننده می شود؟

0

کدام رفتارهای رانندگی شما را عصبی می کنند؟

فهرست مطالب

 رانندگی هم شبیه اجرا بر روی صحنه های عمومی کاملا در مورد اتیکت خوب و احترام گذاشتن به مردم اطراف شما است.اما گاهی اوقات,مردم این نکته را فراموش می کنند و به نظر می آید دوست دارند همه ی آن احترام و اتیکت را از بین ببرند.

شاید فردی از راهنما استفاده نکند,از سمت اشتباه جاده عبور کند, یا ناگهان از مسیر خود خارج شود,اما هر کسی که رانندگی می کند از یک حرکت و رفتار خاصی است که به شدت عصبی می شود و از کوره در می رود.برخی از این رفتار ها را بررسی می کنیم.

 خطرات لاین ترافیک

 

لاین های ترافیک برای ترافیک اختراع شده اند.احتمالا در جاده ها به اندازه ای که به لاین ترافیک ظلم شده است به هیچ لاین دیگری ظلم نشده باشد.

اجازه دهید با ترافیک شروع کنیم.ایده ی پشت لاین ترافیک این است که در بزرگراه ها قبل از وارد لاین سرعت شدن و ایجاد ترافیک کردن به سرعت حداقل جاده برسیم.شاید بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که در جاده در لاین سرعت پشت یک موتور سوار که با سرعت بسیار کمتر از سرعت مجاز در حال رانندگی است گیر افتاده باشید و ترافیک سنگینی پشت شما ایجاد شده باشد.این کار بسیار غیر ایمن است.اگر راننده ای به اندازه ی کافی تجربه و اعتماد به نفس ندارد که در لاین ترافیک به سرعت مجاز بزرگراه برسد پس بهتر است کلا از بزرگراه ها استفاده نکند.

نتیجه تصویری برای کدام رفتارهای رانندگی شما را عصبی می کنند؟

از دیگر افرادی که از لاین ترافیک سوء استفاده می کنند آن دسته افرادی هستند که فکر می کنند از دیگران مهم تر هستند و از آن لاین برای سبقت گرفتن از دیگر خودروها در ترافیک استفاده می کنند.نه,این افراد باهوش نیستند,آنها رانندگان بهتری نیستند و در زمان هم صرفه جویی نمی کنند.بلکه این رانندگان به همه ی رانندگان قانون مند در جاده نشان می دهند که فرهنگ رانندگی ندارند,اما بدتر از آن,آنها با این کار خود باعث می شوند وضعیت ترافیک از آنچه هست بدتر شود.هر دفعه که این رانندگان باعث می شوند یک راننده از این لاین به لاین سرعت برود,دیگر رانندگانی که در پشت آن خودرو قرار می گیرند مجبورند ناگهان ترمز بگیرند و یک واکنش زنجیره ای را آغاز کنند که باعث آهسته تر شدن بیش از پیش حرکت می شود.

 فاجعه ای انحراف از مسیر

 

چیزی که بعضی افراد را به شدت عصبی می کند زمانی است که برخی افراد موقع رانندگی حواسشان را جمع نمی کنند و به تلفنشان خیره می شوند.در پشت چراغ بعد از مدت ها انتظار می خواهید رد شوید ولی راننده ی جلویی حواسش به موبایلش پرت است و شما چراغ سبز را از دست می دهید.شما با حواس جمع در حال رانندگی در لاین خود هستید که ناگهان یک بی فرهنگ از لاین کناری به سمت شما منحرف می شود چون نگاهش به جای جاده به موبایلش است.یا اینکه در لاین سرعت به خاطر همین کار به شدت اعصاب خورد کننده باعث ایجاد ترافیک می شوند.

تصویر مرتبط

فرض کنید در کنار جاده پارک کرده اید و می خواهید به سمت چپ بپیچید و سمت دیگر جاده بروید,راهنما می زنید و کمی جلو می آیید ولی متوجه می شوید خودرویی که در حال نزدیک شدن به سمت شما است سرعت خود را کم نکرده و با سرعت به سمت شما می آید چون حواسش به موبایل است,در این حالت اگر حواستان جمع نباشد و از فاصله ی دور بوق ممتد نزنید و آن راننده ی حواس پرت هم خیال بی خیال شدن گوشی را نداشته باشد یک تصادف هولناک و خطرناک خواهید داشت.وخصوصا اگر رانندگان با سرعت بالا و غیر مجاز رانندگی کنند.

واقعا غم انگیز است که چنین تصادفاتی بسیار رخ می دهند.این یک رفتار خودخواهانه است و مطمئن باشید هیچ چیز در تلفناتان به اندازه ی رفتار ایمن در رانندگی ارزش و اهمیت ندارد.افراد بسیار به خاطر انحراف از جاده ها به خاطر حواس پرتی جان خود را از دست داده اند.

 راهنما را پیدا کردید؟

 

خب!!! کدام یک از بی دقتی ها و بعضا بی فرهنگی ها در رانندگی بیش از همه خون شما را به جوش آورده است؟

راندن در لاین سرعت با سرعت پایین؟حواس پرتی دیگر رانندگان و استفاده از گوشی موبایل؟یا اینکه هنوز هیچکدام؟برای انتخاب عجله نکنید هنوز موارد آزار دهنده تری هم هستند.

تا به حال به آن دسته ی کوچک سمت چپ فرمان خودرویتان دقت کرده اید؟همانی که مثل یک شاخه ی درخت از ستون فرمان بیرون اومده.به اون میگن چراغ راهنما.محض رضای خدا استفاده از اون را یاد بگیرید!!!

چرا تعداد رانندگانی که واقعا از راهنما استفاده می کنند بسیار کم است؟واقعا کدام یک از انواع تنبلی باعث می شود حال فشار آوردن روی این دسته را نداشته باشید؟واقعا استفاده از راهنما آنقدر ها هم سخت نیست.استفاده از راهنما نه تنها باعث ایجاد ایمنی در انجام قصد شما در هنگام رانندگی می شود بلکه نشانه ی ادب و فرهنگ نیز هست که متاسفانه باید گفت این روزها زیاد در رانندگان نمی بینیم.

 یخ های روی خودرو را پاک کنید

 

زمستان فصل زیبایی است.زمان خوردن شکلات داغ,اسکیت و برف بازی است.اما یکی از مشکلات آزار دهنده ی بعضی خودروها در این فصل از سال در جاده این است که یخ های روی خودروی خود را پاک و آب نمی کنند.

مسلما خودروی شما برف پاک کن های قوی و شیشه های دارای ذوب کننده ی یخ دارد,اما پس برف ها و یخ های باقیمانده روی بقیه ی قسمت های خودرو چه؟می دانید,وقتی در بزرگراه با سرعت در حال حرکت هستید و برف ها و یخ های روی خودروی شما به خاطر شتاب و سرعت به عقب پرتاب می شوند و بعضا مانند یک گلوله پرتاب می شوند را سخت بتوان با وضعیت ترافیک و شلوغی این دوران از آنها جا خالی داد.واقعیت این است که یک همچین سهل انگاری به ظاهر ناچیزی می تواند باعث خطرهای ناگواری شود,مخصوصا وقتی برف ها تبدیل به یخ شده اند.

به این صورت در زمستان به جز یخبندان جاده این مشکل نیز که به خاطر تنبلی راننده ها ممکن است ایجاد شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.از مردم خواهشمندیم قبل از اینکه به جاده بزنند کمی وقت صرف پاک کردن و آب کردن یخ های روی خودرو کنند.همین مدت زمان کم ممکن است جان انسانی را نجات دهد.

 راهنمای میلی ثانیه ای!!!

 

فکر کنم همه مواقید که رو اعصاب ترین افراد رانندگانی هستند که از راهنما استفاده نمی کنند.جدا سعی کنید این کار را بکنید.اما در کمال تعجب یک نوع دیگر افراد هم وجود دارند که به نوعی حتی بیش از آنهایی که از راهنما استفاده نمی کنند روی اعصاب هستند.

همان رانندگانی که با زدن راهنما تنها به مدت یک میلی ثانیه ناگهان لاین خود را عوض می کنند که آن راننده با زمان راهنمای به کار برده شده مسلما هیچ کمی به هیچ کسی نکرده است.این کار توهین فجیع تری نسبت به استفاده نکردن از راهنما است,چون لااقل وقتی راهنما نمی زنید می توانید حواس پرتی را بهانه کنید.

راهنمای میلی ثانیه ای این روزها رفتاری است که به وفور در افراد می بینیم و بیشتر به خاطر رفع مسئولیت و گاها خودخواهی است.لطفا رعایت کنید.

 کنار جاده بایستید و هر کاری می خواهید انجام دهید

 

فرقی نمی کند که در حال رانندگی پیامک ارسال کنید یا کلا از تلفن خود پشت فرمان استفاده کنید در هر صورت خلاف قانون است.هیچ چیز آزار دهنده تر از این نیست که وقتی پشت چراغ قرمز منتظر ایستاده اید راننده ی جلویی مشغول زول زدن به تلفن  باشد به جای اینکه آماده ی حرکت باشد.به جرات می توان گفت از محالات ممکن است که یک روز با خودرو به خیابان بروید و حداقل دو مورد مشاهده نکنید که به جای جمع کردن حواس به جاده به گوشی خود زول زده اند!!!

جالب تر اینجاست که وقتی بوق اعتراض می زنید که حرکت کن و به جای چک کردن پست فیسبوک حواست به جاده باشه تازه از شما طلبکار هم می شود!!!بله دیگه حتما تقصیر از شماست که صبر ندارید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.