خاص‌ ترین نسخه کیا چه ویژگی‌هایی دارد؟

0

سول ۲۰۲۱ را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین خودرو‌های کیا دانست، چرا که هم فضای داخلی خاص و هم فضای خارجی خاص دارد.

«سول» را می توان یکی از متفاوت ترین خودروهای تولیدی کیا دانست که اکنون برای سال ۲۰۲۱ طراحی متفاوت تری کرده است.

این خودرو در ظاهر بیشتر شبیه به یک جعبه‌ است و ظاهری مستطیلی دارد. کابین بسیار جادار آن باعث شده که کیا به فکر طراحی امکانات سرگرم کننده، جذاب و کاربردی باشد.

kia soul قیمت محصولات Kia Motors محصولات جدید کیا موتورز شرکت کیا موتورز تازه های خودرو قیمت کیا سول آپشن های کیا سورنتو مشخصات کیا سول مجله خودرو معرفی خودرو

این خودرو قرار است با خودروهای کیا سلتوس جدید و هیوندای کنا رقابت کند که در عین حال سول به طور قابل توجهی ارزان‌تر است.

کیا به خریداران این حق انتخاب را می دهد که بین خرید ۲ موتور، ۲ سیلندر و چهار سیلندر بنزینی که یکی از آن‌ها یک موتور توربوشارژ ۲۰۱ اسب بخاری قدرتمند است، یکی را انتخاب کنند.

علاوه بر این کیا وعده تولید این خودرو در نسخه الکتریکی را نیز داده است. کیا همچنین گفته است که این خودرو در قالب یک خودرو شاسی بلند به بازار عرضه خواهد شد اما به دلیل نبود دیفرانسیل چهار چرخ و محدودیت فاصله از زمین،بیشتر شبیه یک هاچ بک بزرگ به نظر می رسد.

سول ۲۰۲۱ را می توان یکی از اقتصادی ترین خودروهای کیا به شمار آورد چرا که از نظر مصرف سوخت بسیار کم مصرف است. نکته حائز اهمیت این است که سول برای سال ۲۰۲۱، تنها چند تغییر کوچک نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. در حال حاضر هر مدل دارای هشدار سرنشین عقب است که از طریق روش‌های مختلف مانند بوق زدن و ارسال پیام به تلفن هوشمند به راننده اطلاع می‌دهد که فردی در صندلی عقب نشسته است.

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1400/4/9/14248164_111.jpg

این خودرو در ۲ مدل X-Line و GT-Line عرضه می شود که با یک قیمت شروع می‌شوند و دو ظاهر متفاوت نیز دارند. اگر بخواهیم کمی به جزئیات بپردازیم باید بگوییم که X دارای ظاهری مقاوم‌تر با روکش پلاستیکی مشکی و رنگ سبز منحصر به فرد است. GT-Line نیز ظاهری اسپرت‌تر دارد؛ اما نکته مهم این است که هر دو به صورت استاندارد با مجموعه‌ای از کمک‌های راننده ارائه می‌شوند که شامل ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقطه کور، کمک به حفظ خط و هشدار در ترافیک عقب می‌شود.

گفته شد که دو موتور ۲ لیتری و ۴ لیتری در سول وجود دارد که با موتور اصلی چهار سیلندر ۲.۰ لیتری ۱۴۷ اسب بخار تولید می شوند که می‌توانند با یک گیربکس شش سرعته دستی یا گیربکس اتوماتیک متغیر مداوم (CVT) کار کنند. مدل برتر توربو با ۲۰۱ اسب بخار توربوشارژ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک مجهز است که می تواند در ۶.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

kia soul قیمت محصولات Kia Motors محصولات جدید کیا موتورز شرکت کیا موتورز تازه های خودرو قیمت کیا سول آپشن های کیا سورنتو مشخصات کیا سول مجله خودرو معرفی خودرو

این خودرو یکی از جوان پسندانه ترین خودرویی است که کیا تاکنون تولید کرده چرا که هم فضای داخلی خاص و هم فضای خارجی خاص دارد. از دیگر مزایای ارائه شده می‌توان به نورپردازی محیط، صفحه شارژ تلفن هوشمند، صفحه نمایش جلو، شروع با دکمه و گرم شدن صندلی‌ها و فرمان اشاره کرد. کیا همچنین امکان سفارشی سازی خاصی را با امکان رنگ آمیزی دو رنگ و تعداد زیادی از رنگ‌های داخلی به مالکان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.