۴ سال انتظار برای مشتریان نسل جدید لندکروزر

0

نسل جدید تویوتا لندکروزر به قدری با استقبال مشتریان روبرو شده است، که براساس گزارش Cars Guide، شرکت سازنده احتمال می­‌دهد که معوقات در برخی از تریم­‌ها ممکن است تا ۴ سال آینده هم ادامه پیدا کند.

”متهم اصلی بروز این مشکل، کمبود تراشه الکترونیکی است. “متهم اصلی بروز این مشکل، کمبود تراشه الکترونیکی است. از زمان آغاز فروش برای تویوتا لندکروزر ۲۰۲۲ در تاریخ دوم آگوست، تاکنون ۲۰ هزار سفارش برای این محصول به ثبت رسیده است. درحدود ۹۰ درصد مشتریان ژاپنی تریم‌­های ZX و GR Sport را انتخاب کرده‌­اند، که بنابر گزارش Cars Guide با بیشترین میزان تاخیر در تحویل روبرو خواهند شد.

محصولات جدید تویوتا سایت شرکت تویویا قیمت تویوتا لندکروزر اخبار خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند معرفی شاسی بلند

البته این مسئله تنها دامن‌گیر مشتریان ژاپنی نیست و شامل سایر بازارها نیز می­‌شود چراکه در استرالیا نیز تنها نمونه­‌های نمایشگاهی آماده تحویل است و مشتریان باید فعلاً منتظر بمانند.

خبر بد دیگر این‌که در بخشی از ماه آگوست و بیشتر روزهای ماه سپتامبر، تویوتا به علت کمبود قطعات موفق به ساخت نسل جدید لندکروزر نشده است.

این نخستین مرتبه نیست که با اخبار ناامیدکننده درباره تحویل لندکروزر مواجه می­‌شویم. شرکت تویوتا در ماه آگوست اعلام کرده بود که به علت تقاضای بالا برای این خودروی شاسی­‌بلند، تمامی ظرفیت تولید ۱۲ ماه آینده به فروش رسیده و مشتریان برای دریافت خودروی خود باید یک سال منتظر بمانند.
تویوتا لندکروزر gr اسپرت

نسل جدید لندکروزر قرار نیست وارد ایالات متحده شود ولی انتظار می‌­رود نسخه لوکس این خودرو با برند لکسوس و تحت عنوان نسل جدید LX با پلتفرمی مشترک وارد عرصه شود. البته با مشکلاتی که در روند تولید لندکروزر اتفاق افتاده، نمی‌­توان انتظار داشت که نسل جدید لکسوس LX زودتر از اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی شود.

براساس خبرها، برای ساخت نسخه‌­ای از LX جدید با نام ۷۵۰h برنامه‌­ریزی شده که به پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر توئین توربو به همراه دستیار هیبرید مجهز خواهد شد. نیروی نهایی این مجموعه برابر با ۴۸۰ اسب‌­بخار و حداکثر گشتاور آن ۸۷۱ نیوتن‌متر خواهد بود. نسخه دیگری از این خودرو تحت نام LX600 هم احتمالاً روی خط تولید قرار بگیرد، که نیروی محرکه خود را از پیشرانه ۳.۵ لیتری شش سیلندر توئین توربو با ۴۰۹ اسب­‌بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن‌متر گشتاور به دست آورد.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.