معرفی کوپرا تاواسکان Extreme-E نمایشگاه مونیخ آلمان

0

برند اسپانیایی کوپرا در جریان نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ از کانسپتی به نام تاواسکان Extreme E رونمایی کرده است. این خودروی برقی که با مشارکت ABT Sportsline ساخته شده، در آینده نزدیک در مسابقات ریس آفرود Extreme E حاضر خواهد شد.

معرفی خودرو مجله خودرو مجله خودرو کارستان مجله ماشین دنیای خودرو مشکلات صنعت خودرو مونیخ کجاست اخبار آلمان نمایشگاه خودرو کوپرا آتکا ساخت کجاست

”علاوه بر قلب تپنده بدون آلایندگی، پیکربندی آن نیز از مواد طبیعی شکل گرفته است.“می­‌توان تاواسکان Extreme E را خودرویی دوستدار محیط زیست به معنای واقعی کلمه دانست، چراکه علاوه بر قلب تپنده بدون آلایندگی، پیکربندی آن نیز از مواد طبیعی شکل گرفته است. برای مثال به جای فیبرکربن از الیاف کتان در ساخت قطعات استفاده شده است، که از گیاه کتان به دست آمده و کاهش وزن کلی خودرو را به همراه دارد. کوپرا با افتخار اعلام کرده که این فناوری کاملاً قابل استفاده در خط تولید است، بدون آنکه از نظر اقتصادی مشکلی ایجاد کند.

بسیاری از قطعات بدنه و حتی ساختاری کوپرا تاواسکان Extreme E به کمک فناوری چاپ ۳ بعدی ساخته شده است، که صرفه‌جویی در زمان ساخت و عدم نیاز به تجهیزات گران‌­قیمت و سنگین را در پی دارد.

مجموعه باتری به ظرفیت ۵۴ کیلووات ساعت که روی محور عقب نصب شده به عنوان پشتیبان برای تامین نیروی محرکه کانسپت کوپرا تاواسکان Extreme E انجام وظیفه می‌کند. مجموعه باتری این خودرو تحت همکاری با ABT Sportsline طراحی و ساخته شده است، که به عنوان تامین‌کننده اصلی در مسابقات فرمول E و همکار تیم آئودی اسپرت در مسابقات خودروهای برقی شناخته می­‌شود.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/dfc58d01-73f9-4cff-aca0-f1d85b341ff7/article_637668680053546796_thumb_960_542.jpg

نسخه­‌ای از کانسپت کوپرا تاواسکان که مدتی پیش معرفی شد، دو پیشرانه برقی روی محورهای جلو و عقب به همراه داشت که در مجموع ۳۰۲ اسب­‌بخار قدرت تولید می‌کردند و این خودرو را ظرف ۶.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می­‌رساندند.

مدیر بخش مهندسی کوپرا یعنی Xavi Serra ضمن اشاره به مزایای فنی تاواسکان Extreme E، این کانسپت را نمایشی از آفرودرهای برقی ساخت این برند در سال‌های آینده دانسته است.

https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/dfc58d01-73f9-4cff-aca0-f1d85b341ff7/Content/13637668680720782271.jpg

براساس برخی شنیده‌­ها، نسخه تولیدی تاواسکان Extreme E احتمالاً در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد. این شاسی‌بلند برقی روی پلتفرم MEB متعلق به گروه فولکس‌­واگن شکل خواهد گرفت و مطمئنا از نظر فنی با نسخه کانسپت متفاوت خواهد بود ولی بعید نیست که برخی عناصر طراحی خود را از آن به عاریت بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.