بیوگرافی سهیلا منصوریان از ووشو تا MMA با ناگفته ها

0

سهیلا منصوریان متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ در سمیرم اصفهان ، قهرمان «ووشو» است فارغ التحصیل لیسانس تربیت بدنی دانشگاه آزاد خوراسگان می باشد که از کودکی کنار خواهرانش ورزش را شروع کرد و به مدال طلای آسیا و جهان هم رسید او با ۱۷۴ سانتی متر قد و ۵۲ کیولگرم وزن در رشته رزمی MMA هم حضور دارد.

سهیلا بعنوان فرزند سوم خانواده در شهر «سمیرم» اصفهان در یک خانواده با فقر مطلق به دنیا آمد که پدر کشاورز زمین های اجاره ای و مادرش خانه دار بود. دو خواهر بزرگترش «مرضیه» و «شهربانو» و دو خواهر کوچکترش «الهه» و «رضیه» و یک برادر ته تغاری بنام «جواد» دارد.

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

به دلیل وضعیت مالی خانواده از همان دوران کودکی به همراه خواهرانش «شهربانو» و «الهه» کمک کار پدر در «برداشت گندم» و «چیدن سیب» زمین های مردم بود.

ترک پدر

در همان ایامی که ۱۱ ساله بود ، پدرش برای کار فصلی به شیراز رفت اما دیگر به خانه برنگشت ، او همانجا ازدواج کرد و زندگی جدیدی را برای خود تشکیل داد در این دوران بود که خواهر بزرگترش «شهربانو» تحصیل رو کنار گذشت و مشغول کار شد تا خانواده از هم نپاشد

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

زندگی در خانواده دوست پدر

گذشت تا اینکه یکی از دوستای پدرم با خانواده اش که رفت و آمد داشتیم برای تفریح به سمیرم و خانه ما آمدند و آنجا بود که فهمیدند پدرم ، مارو ترک کرده است. دوست پدرم یک بچه کوچولو هم سن خودم ۱۳ ساله داشت که خیلی باهم بازی می کردیم.

دم رفتن دوست بابام بهم پیشنهاد داد اگر دوست داشتی و مادرت راضی بود باهم بریم اصفهان و با دخترم آنجا برید مدرسه و پیش هم باشید که مادرم قبول کرد رفتن از پیش خانواده با اینکه برایم سخت بود اما نمی توانستم دیگر تحمل کنم ، هیچ چیزی برای خوردن نداشتیم و حتی لباسی نداشتم که برای مدرسه بپوشم.

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

عکس سهیلا منصوریان ووشو کار و مادرش

از شروع ورزش تا افتخار جهانی

بعد از وورد شهربانو به ورزش ، الهه هم وارد ووشو شد و در نهایت سهیلا با تاخیر چند ساله این ورزش را شروع کرد و خیلی زود در کنار خواهرانش درخشید سهیلا اولین بار در سال ۱۳۹۲ وقتی ۲۵ ساله به مقام اول جام ستارگان ایران رسید و دو سال بعد در مسابقات جام جهانی جاکارتا ۲۰۱۴ به مدال طلا رسید.

در ماه عسل و پیام علی دایی

در سال ۱۳۹۶ بعد از حضور خواهران منصوریان در برنامه ماه عسل و تعریف سرگذشت زندگیشان به شدت در ایران و در رسانه های جهانی بازتاب پیدا کردند. در آن برنامه بعد از گذشت تقریبا ۱۵ سال با پدرشان دیدار کردند.

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

علی دایی بالافاصله بعد از پایان برنامه پیغام داد: قهرمانان واقعی کشور که سخت ترین ضربه ها را در زندگی دیدند اما پا پس نکشیدند ، درس مرام و معرفت را به همه یاد دادند و پاداش سخت کوشی خود را گرفتند. پهلوانانی که در قامت بانو درس ادب و اخلاف را به واقع معنا کردند ، به وجودتان افتخار می کنم.

جنجال با الهام چرخنده

یک سال بعد از حضور در برنامه ماه عسل در سال ۱۳۹۷ بود که سهیلا با دیگر خواهرش شهربانو درگیر حاشیه ای جدی شدند ماجرا از این قرار بود که الهام چرخنده با وعده مالی شامل خانه ، خودرو و ۱۰۰ میلیون تومان پول به ازای هر نفرشان از آنها خواسته بود با هدف تبلیغاتی چادری شوند.

پس از انجام اعمال درخواست شده و پخش فیلم تبلیغاتی ، خبری از وفای عهد چرخنده نشد و این دو خواهر هم چادر را کنار گذاشته و موضوع را رسانه ای کردند.

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

با چادر کنار الهام چرخنده

لژیونری در چین

این قهرمان از سال ۱۳۹۸ با قرارداد سه ساله وارد باشگاه «چانگ‌ شاه» چین شد و در لیگ این کشور به مقام دوم رسید اما با شروع اپیدمی کرونا به ایران بازگشت.

از سوپ خفاش تا عقرب

زمان حضورم در چین سعی کردم غذاهای مختلف چینی را امتحان کنم ولی هیچ وقت غذاهایی مثل سوپ خفاش را امتحان نکرده ام یک برهه بخاطر شرایط آب و هوایی سرد چین ، زیاد سرما می خوردم ، رئیس باشگاه به من گفت عقرب پاد زهری دارد که می تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. بعد از آن بود که عقرب ترد شده خوردم و دیگر سرما نخوردم ! مزه اش مثل چیپس بود.

علاقه به فوتبال

علاقه زیادی به فوتبال دارم و معمولا بازی ها را دنبال می کنم ولی عاشق شهرآورد هستم و این بازی را هر طور شده نگاه می کنم بین تیم های ایرانی برایم فرقی نمی کند کدام تیم قهرمان شود ولی بین تیم های اروپایی عاشق بارسلونا و مسی هستم.

جنجال با حراست مجموعه انقلاب

۱۹ تیر ۱۳۹۹ بود که خانم سهیلا منصوریان ، زمانی که برای تمرین هوازی راهی پیست دو و میدانی مجموعه انقلاب شده بود اجازه تمرین پیدا نکرد این بازیکن تیم ملی به علت تمام شدن اعتبار کارت عضویت اش با برخورد نامناسب ماموران حراست این مجموعه روبرو شد. مامور خاطی که خود را رئیس حراست مجموعه معرفی کرده بود ، این قهرمان را تهدید کرده بود که نمی گذارد دیگر برای تیم ملی بازی کند.

بیوگرافی سهیلا منصوریان همسر سهیلا منصوریان بیوگرافی ورزشکاران بانوان ورزشکار اینستاگرام سهیلا منصوریان قهرمان کشتی کج

محرومیت ۸ ماهه

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ سهیلا و خواهرش شهربانو به ترتیب ۸ و ۲۰ ماه از حضور از میادین ورزشی محروم شد که ماجرا به اعتراض این دو به انتخابی تیم ملی مربوط می شد. شخص انتخابی به جای سهیلا که دوپینگی از آب درآمده بود با اعتراض خواهران مواجه شد اما خودشان محروم شدند ولی در نهایت چند ماه بعد این حکم تعلیق شد.

قرارداد با MMA

چند ماه بعد از حاشیه های ایجاد شده برای قهرمان ووشو او به همراه خواهرانش با یک سازمان آمریکایی بنام «PRIDELAND» قرارداد امضا کردند. به این ترتیب از این پس این سه خواهر در قفس MMA یا همان مبارزات ترکیبی رزمی مبارزه می کنند.

ازدواج

سهیلا منصوریان هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

پاسخ کوبنده به نماینده مجلس

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ بود که مهدی کوچک زاده نماینده سابقه مجلس شورای اسلامی در واکنش به ماجرای درگیری دختران در اصفهان با انتشار تصاویر چند بانوی قهرمان در شکبه اجتماعی خود نوشت: دختری که این الگوها برایش ساخته شوند چرا قمه کشی نکند !

در این بین سهیلا منصوریان تنها ورزشکار زنی بود که سکوت نکرد و گفت : آقای نماینده ! اصلا من نماد قمه کشی ! شما نماد چی هست ؟؟ سیلی زدن ، تورم و گرونی.

بزن بهادر

سهیلا به گفته خواهرش الهه ، ذاتا خیلی آرام است اما اگر کسی به او زور بگوید یا بخواهد حرفی را به وی تحمیل کند حتما با مشت های او روبرو می شود. البته این اتفاق معمولا فقط برای مردانی که در خیابان بخواهند او را اذیت کنند ، می افتد و به خانم ها کاری ندارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.