طرز تهیه بستنی سرخ شده با آرد سوخاری

0

در روزهای گرم هیچ چیز به اندازه خوردن یک دسر خنک و خوشمزه خستگی را از تن بیرون نمی‌آورد. در کنار دسرهای رنگارنگ و خوشمزه‌ای که همه کم و بیش طرز تهیه آن‌ها را بلد هستند در سال‌های اخیر بستنی سرخ شده هم به لیست دسرهای محبوب و پرطرفدار اضافه شده است. به نظر می‌رسد ترکیب سرمای بستنی با گرمای آردی سوخاری و سایر موادی که در آن غلتانده و سرخ می‌شود مژده یک طعم به یاد ماندنی را به همراه داشته باشد.

طرز تهیه بستنی سرخ شده مواد لازم بستنی سرخ شده گرانترین بستنی دنیا طرز تهیه انواع بستنی آشپزی بدون فر آشپزی خانگی آشپزی ساده سریع کتاب آشپزی طرز تهیه دسر خوشمزه
طرز تهیه بستنی سرخ شده

مواد لازم

بستنی وانیلی (یا هر طعم دیگری که می‌پسندید): ۱ کیلوگرم

کورن فلکس یا نان باگت خرد شده: به مقدار لازم

آرد سفید الک شده: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۲ عدد

روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه

 طرز تهیه بستنی سرخ شده  مواد لازم بستنی سرخ شده  گرانترین بستنی دنیا  طرز تهیه انواع بستنی  آشپزی بدون فر  آشپزی خانگی  آشپزی ساده سریع  کتاب آشپزی  طرز تهیه دسر خوشمزه

برای درست کردن بستنی سرخ شده ابتدا با اسکوپ درشت چند اسکوپ بستنی درست کنید و در یک سینی فلزی بچینید. این اسکوپ‌های بستنی باید به مدت ۱۲ الی ۱۴ ساعت در فریزر بمانند تا حسابی یخ بزنند و سفت شوند تا هنگام سرخ شدن وا نروند. بعد از ۱۲ الی ۱۴ ساعت بستنی‌ها را از یخچال بیرون بیاورید. اگر بستنی چوبی سرخ شده دوست دارید در این مرحله در هر کدام از توپک‌های بستنی یک چوب بستنی فرو کنید و توپک بستنی را کمی فشار دهید تا مسطح‌تر شود و از حالت توپی خارج شود.‌ در یک بشقاب مقداری پودر نان باگت یا آرد کورن فلکس بریزید و بستنی‌ها را در آن بغلتانید. سپس دوباره بستنی‌ها را در سینی فلزی بچینید و یک ساعت دیگر در یخچال نگه دارید. در این مدت آرد سفید و تخم مرغ را در یک ظرف با هم مخلوط کنید. بهتر است با همزن دستی این مخلوط را هم بزنید تا خمیر یکدستی درست شود.

 

https://blog.okcs.com/wp-content/uploads/2019/05/0O0A8388_Fourth-Image-1-1024x1024.jpg

حالا توپک‌های بستنی را از یخچال بیرون بیاورید، داخل خمیر فرو ببرید و سپس مجدداً در پودر نان بغلتانید تا روی آن‌ها کاملاً با پودر نان یا کورن فلکس پوشانده شود.  توپک‌های بستنی را به‌مدت یک ساعت دیگر در فریزر قرار دهید (در صورت تمایل، بعد از یک ساعت دوباره برای ضخیم‌تر شدن رویه بستنی و قبل از سرخ کردن توپک‌ها را مجدداً در خمیر و پس از آن، در خرده نان بغلتانید).

توپکها را داخل قابلمه‌ای حاوی روغن داغ فراوان سرخ کنید تا طلایی‌رنگ شوند، سپس آن‌ها را به‌وسیله کفگیر سوراخ‌دار از قابلمه خارج کرده و به‌مدت ۱۵ دقیقه، روی حوله کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود. بستنی سرخ‌شده را در ظرف مورد نظر بچینید و با انواع سس شکلات، سس کارامل، سس شکلات سفید یا انواع کیک و میوه سرو کنید. برای درست کردن سس شکلات می‌توانید به روش بن ماری که در این مقاله به تفصیل گفته شده عمل کنید.

منبع:مجله کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.