آشنایی با پدر و پسرهای دنیای فوتبال + عکس

0

بسیاری از فرزندان و کودکان در سال های ابتدایی تولدشان و سپس در طی دوران کودکی ، اولین و بزرگترین اسطوره زندگیشان را پدرانشان خطاب می کنند . بعضی از این کودکان تا حدی به شغل و حرفه پدرانشان علاقه مند می شوند که در ادامه پا جای پای پدران خود قرار داده و شغل پدرانشان را دنبال می کنند .

در این پست قصد داریم پدر و پسر های تاریخ دنیای فوتبال را با یکدیگر مرور کنیم . با ما همراه باشید :

سلیمان و لروی سانه

بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی فوتبالیست ها بهترین ورزشکاران جهان بهترین فوتبالیست های دنیا بازیکنان تیم آرسنال بازیکنان بارسلونا خودرو ورزشکاران

لروی سانه در حال حاضر یکی از تکنیکی ترین و پر سرعت ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر انگلستان و تیم ملی آلمان است . درخشش های متوالی او به همراه تیم منچسترسیتی و قهرمانی های پیاپی این تیم با این بازیکن بسیار جوان باعث شده تا تیم بایرن مونیخ برای جذب این بازیکن اقدام کند اما مصدومیت بد موقع این بازیکن باعث شده است تا انتقال این بازیکن به باواریایی ها فعلا کنسل شود .

لروی سانه ، فرزند سلیمان سانه ، مهاجم سنگالی سال های دور تیم هایی نظیر نورنبرگ و فرایبورگ است . سلیمان سانه در زمان بازیگری خود در پست مهاجم نوک در لیگ هایی نظیر لیگ اتریش و بوندسلیگا توپ زده است . سرعت بالای لروی سانه نیز از پدرش به وی به ارث رسیده است از آنجایی که سلیمان سانه در زمان فوتبال بازی کردن خود سرعت بسیار بالایی داشت و توانسته بود صد متر را در زمان هفت ۱۰.۷ ثانیه بدود .

دیگو و جیوانی سیمئونه

دیگو سیمئونه ، سرمربی حال حاضر تیم اتلتیکو مادرید که موفق شده این تیم را به روز های اوج خود برساند و قهرمان لالیگا اسپانیا کند و دو فینال لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کند . دیگو سیمئونه در زمان بازیگری نیز عملکردی بسیار عالی از خود نشان داده بود و به هر تیمی که ترنسفر می شد عملکردی قابل قبول از خود به نمایش می گذاشت . وی اوج زمان فوتبالی اش را در تیم هایی مانند اینتر میلان و لاتزیو سپری کرد و به عنوان یکی از بهترین هافبک های دفاعی موفق شد جام های متعددی را کسب کند .

حال فرزند دیگو سیمئونه ، جیوانی ، در پستی به متفاوت نسبت به پدرش به فوتبال بازی کردن می پردازد . جیوانی سیمئونه ، که در تیم فیورنتینا به عنوان مهاجم نوک به بازی می پرداخت ، اکنون در تیم کالیاری حضور دارد و می تواند همانند پدرش در لیگ سری آ ، نام خود را پر آوازه کند .

مارک و الکس اکسلید چمبرلین

بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی فوتبالیست ها بهترین ورزشکاران جهان بهترین فوتبالیست های دنیا بازیکنان تیم آرسنال بازیکنان بارسلونا خودرو ورزشکاران

مارک چمبرلین ، بازیکن قدیمی انگلیسی تیم هایی نظیر پورت ویل ، استوک سیتی و برایتون است که در لیگ های متفاوت انگلیس به بازی پرداخته است . این بازیکن که در زمان بازیگری نتوانست موفقیت چشم گیری داشته باشد ، در نهایت به تیم ملی انگلیس دعوت شد و موفق شده است ۸ بازی ملی برای تیم بزرگسالان سه شیر ها انجام دهد .

الکس اکسلید چمبرلین اما ، بر خلاف پدرش تا کنون نام و آوازه خود را در لیگ برتر انگلیس گسترانیده است . این بازیکن که فوتبال حرفه ای خود را در سن هفده سالگی با تیم آرسنال آغاز کرد ، موفق شد به همراه این تیم دو عنوان FA CUP و همچنین سه جام خیریه کامیونیتی شیلد را فتح کند . این بازیکس سپس به تیم لیورپول منتقل شد و موفق شد به همراه این تیم در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به عنوان قهرمانی دست یابد و اکنون نیز می تواند طلسم ۳۰ ساله قهرمان نشدن تیم لیورپول در لیگ برتر را خاتمه داده و به همراه این تیم به مقام قهرمانی دست یابد .

ژرژ و تیموتی وه آ

سیاستمدار و بازیکن فوتبال لیبریایی سال های دور تیم ملی آمریکا . ژرژ وه آ علارغم اینکه در کشوری حضور یافت که فوتبال در آن جزو ورزش های اصلی به شمار نمی رفت اما موفق شد تبدیل به یکی از بهترین فوتبالیست های دهه ۹۰ میلادی شود و حتی توپ طلا نیز دریافت کند . ژرژ وه آ به عنوان تنها فوتبالیستی از قاره آفریقا شناخته می شود که موفق شده است توپ طلا را دریافت کند .

حال فرزند ژرژ وه آ ، تیموتی وه آ ، نیز به دنبال این است که پا جای پای پدر خود گذاشته و موفقیت پدرش را تکرار کند . این بازیکن که تحت مالکیت باشگاه پاری سن ژرمن قرار دارد ، در تیم سلتیکس به بازی می پرداخت و اکنون به تیم لیل ملحق شده است .

فرانک و فرانک لمپارد بزرگ

فرانک لمپارد بدون هیچ گونه شک یکی از بهترین هافبک انگلیسی تمام تاریخ به حساب می آید . قدرت شوت بسیار بالای این بازیکن و همچنین دید باز و بازی گردانی این بازیکن در تیم چلسی زبانزد تمامی فوتبال دوستان است . فرانک لمپارد نیز همانند پدرش ، دوران حرفه ای خود را از باشگاه وستهام آغاز کرد و سپس راهی چلسی شد . لمپارد به همراه تیم چلسی موفق شد در ۶۰۰ بازی ۲۱۱ گل را به عنوان یک هافبک وارد دروازه حریفان کند که آمار فوق العاده ای به حساب می آید .

پدر فرانک لمپارد که با نام فرانک لمپارد بزرگ از او نام برده می شود ، به همراه وستهام موفق شد چندین جام متعدد را کسب کند . در طول ۱۸ سال بازی برای تیم وستهام ، این بازیکن موفق شد دو عنوان FA CUP و همچنین عنوان قهرمانی در لیگ دسته دو انگلیس را کسب کند و در ۵۵۱ بازی برای این تیم ۱۸ گل را وارد دروازه حریفان کند .

مازینیو ، تیاگو و رافینیا الکانتارا

بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی فوتبالیست ها بهترین ورزشکاران جهان بهترین فوتبالیست های دنیا بازیکنان تیم آرسنال بازیکنان بارسلونا خودرو ورزشکاران

نماد بارز تربیت عالی فرزندان توسط پدر خانواده ! تیاگو و رافینیا آلکانتارا ، هر دو بازیکنان سابق تیم بارسلونا بودند که راه پدر خود را در زمین فوتبال ادامه دادند . اما در ادامه تیاگو آلکانتارا با جدا شدن از تیم بارسلونا راهی لیگ بوندسلیگا شد و به تیم بایرن مونیخ پیوست و موفق شد به همراه این تیم به قهرمانی های متداولی دست پیدا کند . اما رافینیا ، بعد از چندین فصل پر فراز و نشیب راهی تیم هایی نظیر سلتاویگو و اینتر میلان شد . نکته جالب در مورد این دو بازیکن فوتبال این است که رافینیا آلکانتارا برای تیم ملی برزیل توپ زنی می کند اما برادرش تیاگو ، به همراه بازیکنانی نظیر داوید دخیا و سرخیو راموس در تیم ملی اسپانیا به بازی می پردازد .

لومار دو ناسیمنتو ، پدر این دو بازیکن فوتبال نیز که با نام مازینیو ، مشهور شده بود در زمان بازیگری خود موفق شد ۳۵ بازی برای تیم ملی برزیل انام دهد و در سال ۱۹۸۹ نیز به همراه این تیم قهرمان کوپا آمریکا ، جام جهانی ی۱۹۹۴ و مدال نقره المپیک ۱۹۸۸ شود .

دنی و دیلی بلیند

اگر سنتان به دهه ۹۰ میلادی قد می دهد ، حتما نام و آوازه دنی بلیند را شنیده اید . بازیکنی که در زمان حضور در آژاکس موفق شد انواع و اقسام جام های معتبر را کسب کند . قهرمانی در ۵ عنوان لیگ هلند ( اردیویزه ) و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۹۵ در برابر تیم بسیار قدرتمند آث میلان از دستاورد های دنی بلیند به شمار می رود .

حال دنی بلیند ، فرزندی به نام دیلی بلیند دارد که به نظر می رسید قرار است از پدرش بسیار بهتر باشد . اگرچه دیلی بلیند در تیم منچستر یونایتد نتوانست آن طور که شایسته است از خود نمایش بسیار عالی نشان دهد اما در حال حاضر در تیم آژاکس نمایشی بسیار خوب از خود نشان داده و در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ به همراه تیم آژاکس موفق شد در لیگ هلند به قهرمانی رسیده و در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکردی فوق العاده از خود نشان دهد .

پاتریک و جاستین کلویورت

پاتریک کلویورت ، ستاره اسبق تیم های آژاکس ، بارسلونا و تیم ملی هلند که چه بر روی هوا و چه زمین ، عملکردی فوق العاده از خود به نمایش می گذاشت . مهاجم و اسطوره تیم بارسلونا که قدرت تمام کننده بسیار بالای این بازیکن باعث می شد تا تیم های تحت بازیگری اش به عناوین مختلفی دست پیدا کنند .

جاستین کلویورت اما بر خلاف پدرش در پست وینگر چپ بازی می کند و با تکنیک بالای خود سعی در به هم ریختن دفاع حریف کرده و یک بازیکن با همکاری تیمی بالاست . جاستین کلویورت در حال حاضر در تیم آ اس رم به بازی می پردازد و سعی دارد تا نام و آوازه پدر خود را دوباره تکرار کند .

پیتر و کسپر اشمایکل

بیوگرافی ورزشکاران بیوگرافی فوتبالیست ها بهترین ورزشکاران جهان بهترین فوتبالیست های دنیا بازیکنان تیم آرسنال بازیکنان بارسلونا خودرو ورزشکاران

دروازه بان اسطوره ای تیم منچستر یونایتد و شاید ، بهترین دروازه بان تاریخ این باشگاه . دروازه بان ۱.۹۱ متری تیم ملی دانمارک که بیشتر دوران بازیگری خود را در تیم منچستر یونایتد پشت سر گذاشت و واکنش های فوق العاده این دروازه بان هم چنان در فکر و ذهن تمامی فوتبال دوستان باقی مانده و حاضر است . این دروازه بان به همراه تیم منچستر یونایتد موفق شد عناوین بسیار زیادی را تحت رهبری سر الکس فرگوسن به دست آورد .

شهرت بسیار زیاد پیتر اشمایکل شاید یکی از دلایل ادامه قدم های او توسط فرزندش باشد . دو نسل از دروازه بانان تیم ملی دانمارک و دو نسل از یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ لیگ برتر . کسپر اشمایکل نیز بعد از حضور در تیم لسترسیتی و به رهبری کلودیو رانیری موفق شد نمایشی فوق العاده به همراه سیو های استثنایی از خود به نمایش بگذارد و به همراه این تیم شگفتی ساز شده و به عنوان قهرمانی در لیگ برتر برسد .

چزاره ، پائولو و دنیل مالدینی

تمامی نام های بالا را فراموش کنید و به این ترکیب سه نفره استثنایی لحظه ای فکر کنید ! سه نسل متفاوت ، سه بازیکن متفاوت ، اما عشقی واحد ! چزاره مالدینی و پسرش ، پائولو ، دو نسل متفاوت از مدافعان تاریخ باشگاه آث میلان را تشکیل می دهند که حتی برخی ، پائولو مالدینی را به همراه بازیکنانی نظیر فرانکو بارسی ، فابیو کاناوارو و بعضا الساندرو نستا ، بهترین مدافعان تیم ملی ایتالیا می دانند . چزاره مالدینی ، در زمان بازیگری خودش یکی از بهترین مدافعین حاضر به شمار می رفت و قدرت بدنی بالای این بازیکن باعث می شد تا سدی بسیار محکم در برابر مهاجمین حریف باشد . این بازیکن موفق شد در طول دوران فوتبال خود ۴ عنوان سری آ ، یک جام اروپایی را کسب کند و در سال ۱۹۶۳ به عنوان یکی از یازده نفر بهترین بازیکنان سال قرار بگیرد .

پائولو مالدینی نماد کامل یک فرزند خلف است ! بازیکنی که نه تنها نام و آوازه پدرش را در فوتبال حفظ کرد ، بلکه سطح آن را هم بالا برد . پائولو مالدینی اگر بهترین مدافع تاریخ دنیای فوتبال نباشد ، مطمئنا بین سه گزینه اول این لیست قرار خواهد گرفت . بازیکنی که در طول ۲۴ سال حضور در تیم آث میلان به هر عنوانی که فکرش را هم بکنید دست پیدا کرد . وی موفق شد در طول بازی در این تیم ۲۶ عنوان قهرمانی مختلف را با این تیم کسب کند و عشقش به این باشگاه حتی تا کنون نیز ذره ای کاهش نیافته و اکنون مدیر فنی این باشگاه نیز به شمار می رود .

اما می رسیم به کوچک ترین عضو این خانواده که اسمش دنیل مالدینی است . بازیکنی متولد در سال ۲۰۰۱ با تنها ۱۸ سال سن که در دیدار برابر هلاس ورونا برای تیم آث میلان به زمین بازی رفت و اولین بازی خود را در پست هافبک برای تیم آث میلان در رقابت های سری آ انجام داد تا شاید این بازیکن نیز بتواند در آینده موفقیت های پدر و پدر بزرگ خود را در باشگاه آث میلان ، که اکنون به وضعیتی بسیار دردناک گرفتار شده است تکرار کند .

منبع:آسمونی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.