خودروهایی که آب لای درزشان نمی رود؟

0

خودرو ضد آب کادیلاک+عکس

 گذاشتن یک خودروی لوکس کادیلاک داخل یک آکواریوم بزرگ ماهی در فروشگاهی در شانگهای چین در حمایت از محیط زیست این روزها توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

شرکت کادیلاک برای تبلیغات خودروی جدید خود و اثبات اینکه تحت هیچ شرایطی آب درون این خودرو نفوذ نمی‌کند، آن را درون یک اکواریوم بزرگ نهاده و از مردم می خواهد به مدت یک ماه این خودرو را تحت نظر بگیرند.

گفتنی است این شرکت آمریکایی که یکی از زیر مجموعه های جنرال موتورز است اعلام کرده اگر آب به داخل خودرو نفوذ کرد از خرید این خودرو منصرف شوند.

کادیلاک در سال ۲۰۱۰ با فروش بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در امریکا رکورد تازه ای در خصوص فروش خودروهای لوکس ثبت کرد.

ماشین ضد آب خودرویی که زیر آب خیس نمی شود

خودروهای پیشتاز در آب و خاک

خودروهای آبی – خاکی نوعی از وسایل نقلیه هستند که توانایی حرکت و جابجایی بر روی آب و زمین را دارا هستند و در نواحی که احتمال وقوع سیلاب در آنها وجود دارد با استقبال مناسبی روبه رو بوده اند.

خودروهای پیشتاز در آب و خاک

گروه بین الملل ؛ بازار خبر _ این نوعد خاص از اتومبیل ها گزینه‌های فوق‌العاده مناسب برای زمان وقوع سیلاب‌ها هستند.اتومبیل‌های آبی- خاکی همچون تامس (تصویر فوق) که در جشنواره اخیر هنلی به نمایش گذاشته شده بود، هم‌اکنون در بازار موجود است.


۲- اسکوبا
اسکوبا، اولین اتومبیل‌ آبی خاکی است که می‌تواند تا عمق ۱۰ متر در آب، پایین برود و حتی درب‌های این اتومبیل در آب باز می‌شود. سرنشینان اسکوبا، از طریق مخزن هوای فشرده تعبیه شده در اتومبیل، اکسیژن دریافت می‌کنند.


۳- لامبورگینی
لامبورگینی یک تجربه فوق‌العاده جذاب در مورد اتومبیل‌های آبی- خاکی است که از مشخصه‌های آن، چرخ‌های هیدرولیک، هیدروفویل و قدرت پروانه‌های دوقلو آن است. این پروژه متعلق به شرکت Sea Roader مستقر در بریتانیاست.


۴- جیبس هامدینگا
علی‌رغم ظاهر بزرگ، قدرت موتور ۳۵۰ اسب بخار آن می‌تواند در داخل آب با سرعت ۴۰ مایل در ساعت در جهت آب حرکت کند.


۵- داتون سارف
گیم داتون بریتانیایی، بیش از ۴۰ سال است که قطعات اتومبیل تولید می‌کند و برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته خودروهای آبی- خاکی خود را تولید کرد. داتون سارف، آخرین تولید آن بوده که دارای چهار چرخ برای جلوگیری از هرگونه موقعیت مشکل‌آفرین در حین خروج از آب است.


۶- هیدراترا
این خودرو به خاطر داشتن قطعاتی که کاملاً بر روی آب شناور می‌شوند، هرگز در آب فرو نمی‌رود. دارای موتور دیزل بزرگ چرخ و زنجیری ۷.۲ لیتری است و ظرفیت ۵۱ مسافر را داراست.


۷- آمفیبی دایور
در حالیکه اکثر خودروهای آبی- خاکی، تلفیقی از توانایی‌های خودرو و قایق در قالب یک مدل هستند، اما آمفیبی دایور بلژیکی، یک گام جلوتر رفته و یک زیردریایی با قابلیت حرکت خلق نموده است. این وسیله، از مخزن سوخت هواپیما، دوچرخه و بدنه قایق بادبانی ساخته شده است و نیروی موتور آن از پنج ویلچر الکتریکی تأمین می‌شود.


۸- جیبس آکوآدا
این اتومبیل هم در خشکی (۱۰۰ مایل در ساعت) و هم در آب (۳۰ مایل در ساعت) بسیار پر سرعت حرکت می‌کند. تبدیل آکوآدا به قایق، کمتر از ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و در حالت قایق، چرخ‌ها در زیر بدنه جمع می‌شوند.


۹- چاینا داک
با استفاده از ترک‌بند بزرگ دانگ‌فنگ EQ2102 که بر روی کامیون نیسان کندور قرار داده شده است، چاینا داک یک خودرو آبی- خاکی جالب با طول ۱۰ متر و وزن ۸.۳ تن است. عمدتاً کاربرد نظامی دارد و برای نقل و انتقال بار و سربازان مورد استفاده واقع می‌شود.


۱۰- هیدرا اسپایدر
با وجود قدرت ۴۴۴ LS2 اسب بخار حاصل از شورلت کوروت، این خودرو در خشکی و آب، بسیار پرقدرت و پرسرعت عمل می‌کند. حالت شناوری ویژه آن، مانع از فرو رفتن آن در آب می‌شود. قیمت این خودرو از ۱۱۲۰۰۰ پوند آغاز می‌شود.


۱۱- ایسوزو ناگیسا
این خودرو آبی- خاکی اولین بار در سال ۱۹۹۱ به نمایش گذاشته شد و سبک آن بسیار جالب و زیباست.


۱۲- داک
طراحی این اتومبیل در اصل با مشارکت جنرال موتورز برای کاربرد نظامی در طول جنگ جهانی دوم انجام شده، ولی بعدها کاربرد این داک شش چرخ برای حمل و نقل گردشگران تغییر داده شد. در حال حاضر توسط شرکت‌هایی نظیر تورهای داک لندن برای سفر دریایی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.


۱۳- JMC
JMC بر اساس مدل چهار چرخ Isuzu ساخته شده است. سرعت آن در خشکی ۷۰ مایل در ساعت و در آب ۷.۵ مایل در ساعت است.


۱۴- آمفی باس
این اتوبوس دریایی، در هلند شهرت زیادی دارد، اما سال گذشته در اسکاتلند هم مورد استفاده واقع شد. این اتوبوس با ظرفیت ۵۰ مسافر، قادر به حرکت با سرعت ۶۲ مایل در ساعت در خشکی و ۹ مایل در ساعت در آب می‌شود و تبدیل به یک وسیله حمل و نقل عمومی شده است.


۱۵- ماشین شناور فولکس واگن
این اتومبیل شناور چهار چرخ، در دوران جنگ جهانی دوم، به خاطر قابلیت حرکت به همه جا، معروف بود. ابتدا قرار بود این طرح بر روی فردیناندپورشه اجرا شود. در حدود ۱۵۰۰۰ دستگاه از آن ساخته شده بود، اما امروزه کمتر از ۲۰۰ دستگاه آن در سراسر دنیا موجود است.


۱۶- رینسپید اسپلش
این خودرو آبی- خاکی، همانند تمام اتومبیل‌های مشابه، به روی آب حرکت نمی‌کند، بلکه ۲۳ اینچ بالای آب با سرعت بیش از ۵۰ مایل در ساعت، از طریق سیستم هوشمند هیدروفویل پرواز می‌کند. با فشردن کلید، پره‌های هیدروفویل شروع به چرخیدن می‌کنند و به این ترتیب اسپلش کاملاً بالای آب قرار می‌گیرد.


۱۷- آمفیکار
اولین خودرو آبی- خاکی است که برای بازار جهانی در سال ۱۹۶۱ به تولید انبوه رسید. دارای موتور تریماف هرالد ۴۱ اسب بخار است و سرعت آن در خشکی ۷۰ مایل در ساعت و در آب ۷ مایل در ساعت است. در زمان تولید شش ساله آن، ۳۸۷۸ دستگاه از آن ساخته شد.


۱۸- تراوایند
تراوایند تلفیقی از کاراوان و خانه قایقی است که دارای طول ۴۲ فوت و وزن ۱۴ تن می‌باشد. قمیت آن ۵۵۰۰۰۰ پوند است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.