مشخصات فنی و آپشن های پژو 207 که این خودرو را پرطرفدار کرده است

0

پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۶ خودروی بسیار محبوب و پرطرفداری خصوصاً در میان قشر جوان کشورمان است. پس از موفقیت‌های فروش پژو ۲۰۶، ایران خودرو پژو ۲۰۷ آی را مونتاژ و روانه بازار کرد. این ماشین در دو مدل هاچ‌بک و سدان (صندوقدار) در اختیار عموم قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم به معرفی این خودروی جمع و جور و جوان‌پسند بپردازیم. با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به پژو 207i

پژو، خودروساز فرانسوی، سال 2009 فیس‌لیفتی از پژو 206 پرفروش خود با نام پژو 206 پلاس به بازار عرضه کرد. این ماشین کوچک تغییراتی در طراحی به خصوص در قسمت جلویی داشت و مشابه 207 اروپایی بود. در کشور ما این محصول از سال 1389 با نام پژو 207i شناخته و عرضه می‌شود. البته بین سال‌های 92 تا 94 تولید این ماشین متوقف شد ولی بعد دوباره در سبد محصولات ایران خودرو قرار گرفت. پژو 207i از نظر ظاهری جذاب‌تر از پژو ۲۰۶ است و تفاوت‌هایی هم در بخش امکانات و آپشن‌ها دارد.

مشخصات و ویژگی‌های پژو ۲۰۷

این اتومبیل که با ۲۰۷ واقعی تفاوت‌هایی دارد، دارای قطعات مشترک با پژو ۲۰۶ قدیمی مونتاژ شده در ایران خودرو است. هر چند که در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌ها این مسئله خیلی بد به نظر نمی‌آید. از طرفی تعمیر و نگهداری آن مانند ۲۰۶ است و از ظاهری مشابه با ۲۰۷ واقعی بهره برده‌است.

از جمله تفاوت‌های مهم 207 اروپایی با 207i یا همان 206 پلاس در استاندارد آلایندگی آن‌ها است. 207 استاندارد آلایندگی یورو 5 دارد و 207i استاندارد آلایندگی یورو 4 دارد.

پژو 207i در دو مدل هاچ بک و سدان عرضه می‌شود. اما تفاوت‌های این دو مدل در چیست و در کل 207i چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه مطلب به بحث در این باره می‌پردازیم.

طراحی پژو 207i

همان‌طور که در بالا گفته‌شد، پژو 207i ایران خودرو به لحاظ ظاهری مشابه پژو 207 شرکت پژو است. این خودرو همان پلتفرم پژو 206 را دارد و در واقع فیس‌لیفتی از این ماشین محسوب می‌شود؛ ولی ظاهر اسپرت‌تر و جذاب‌تری نسبت به 206 دارد. چراغ‌های جلو نسبت به 206، بزرگ‌تر، کشیده‌تر و حجیم‌تر شده‌اند و در دو طرف سپر خندان این اتومبیل قرار گرفته‌اند. این طرح اغراق‌آمیز چراغ‌ها باعث شده که ظاهر خودرو مهیج‌تر از 206 باشد. علاوه بر این‌ها، لوگوی پژو هم در مدل 207i به مراتب بزرگ‌تر از 206 شده‌است. پژو 207i  از مجموعه سپر متفاوت‌تری از پژو 206 ارائه می‌شود.

در نمای جانبی این خودرو شاهد تغییرات چندانی نسبت به پژو 206 نیستیم. البته دستگیره‌ها و زه‌های جانبی همرنگ بدنه ماشین شده‌اند. در پژو 207i صندوق دار، به دلیل قرار گرفتن صندوق، خودرو کشیده‌تر از مدل هاچ‌بک است.

نمای عقب خودرو دارای چراغ‌های برجسته و گرافیک داخلی متفاوتی است. سپر هم اندکی تغییر کرده و چراغ‌های مه‌شکن در دو طرف سپر جا گرفته‌اند.

نمایی از پژو ۲۰۷

پژو 207i صندوق دار دارای بخش عقبی متفاوتی است. این خودر در بخش پشتی دارای یک اسپویلر یا باله روی در صندوق عقب است. چشمگیرترین تفاوت 207i صندوق دار در همین باله خلاصه می‌شود.

کابین Peugeot 207 به دلیل داشبورد جدید، به‌روزتر و مدرن‌تر از 206 است. غربیلک فرمان دارای طرح سه شاخه است و دکمه‌های کنترلی روی آن قرار دارند. در پژو 207i شاهد دریچه‌های تهویه و پنل پشت فرمان متفاوتی هستیم. هر چند تفاوت‌های خیلی آشکاری بین 206 و 207i  در کابین وجود ندارد؛ ولی همین تغییرات اندک هم کابین را زیباتر از پیش کرده است. متأسفانه کیفیت متریال مورد استفاده در کابین پایین است. این نکته را هم بگوییم که سرنشینان عقب همچنان از کمبود فضای قرارگیری پاها رنج می‌برند.

اگر اطلاعات کامل‌تری در مورد پژو ۲۰۷ می‌خواهید به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشخصات فنی پژو 207i

به لحاظ فنی پژو 207i تغییرات چندانی نسبت به پژو 206 تیپ 5 ندارد . همان موتور TU5 ایران خودرو زیر کاپوت این ماشین قرار دارد. در جدول زیر مشخصات فنی مدل‌های مختلف این اتومبیل را مشاهده می‌کنید:

مدل خودروپژو 207i
شرکت سازندهپژو فرانسه
شرکت مونتاژکنندهایران خودرو
مدل خودروهاچ بکسدان (صندوقدار)
تیپ خودرودنده ایاتوماتاتومات
موتورTU5
حجم موتور۱۵۸۷ سی سی
حداکثر توان۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
سوپاپ۱۶
نوع سوختبنزین
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه‌ای
حداکثر سرعت۱۹۰ کیلومتر در ساعت۱۸۹ کیلومتر در ساعت
شتاب ۰-۱۰۰۱۱.۶ ثانیه۱۲.۶ ثانیه۱۲.۶ ثانیه
سیستم انتقال قدرت۵ سرعته دستیاتوماتیک۴ سرعته اتوماتیک
ظرفیت باک۵۰ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
ترمزجلو: دیسکی خنک شونده عقب: دیسکی  
ابعاد خودروطول: ۳۸۷۲ میلیمتر عرض: ۱۶۶۹ میلیمتر ارتفاع: ۱۴۴۱ میلیمتر فاصله دو محور جلو و عقب: ۲۴۴۳ میلیمترطول: ۴۲۱۱ میلیمتر عرض: ۱۶۶۹ میلیمتر ارتفاع: ۱۴۵۶ میلیمتر فاصله دو محور جلو و عقب: ۲۴۴۳ میلیمتر
وزن خودرو۱۰۸۷ کیلوگرم۱۱۱۸ کیلوگرم۱۱۵۲ کیلوگرم
حجم صندوق عقب۲۴۵ لیتر۴۰۰ لیتر

همان‌طور که مشاهده کردید، پژو ۲۰۷ آی هاچ بک و صندوق دار از نظر فنی به یکدیگر بسیار شبیه هستند و تفاوت‌های اندکی بین‌شان وجود دارد.

امکانات ایمنی پژو ۲۰۷ آی

در بخش مربوط به امکانات اجازه بدهید اول به سراغ ویژگی‌های ایمنی پژو 207 آی برویم. این خودرو چه در نوع هاچ بک و چه سدان دارای ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، سنسور دنده عقب و دوربین عقب است. کمربند ایمنی سرنشینان جلو و عقب سه نقطه‌ای است و برای صندلی‌های جلو امکان تنظیم ارتفاع نیز دارد. از طرفی صندلی عقب این ماشین مجهز به ایزوفیکس نیز هست. این اتومبیل، مجهز به دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو است و کیسه هوای جانبی ندارد. پژو 207i صندوق دار علاوه بر این موارد دارای قفل ایمنی کودک و سیستم قطع سوخت خودکار هم هست.

 امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ آی

این خودرو مجهز به تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی مولتی مدیا، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار و شیشه بالابر برقی است.

امکانات داخلی پژو ۲۰۷

در مورد چراغ‌های این خودرو هم باید بگوییم که Peugeot 207، دارای مه‌شکن جلو و عقب و چراغ جلو، مجهز به دی لایت است. ارتفاع نور چراغ جلو از داخل اتومبیل قابل تنظیم است.

کروز کنترل برای ۲۰۷ صندوق دار در نظر گرفته‌شده هر چند برخی کلاس‌های هاچ بک این خودرو هم دارای کروز کنترل هستند. علاوه بر این، ۲۰۷ صندوقدار سیستم روشنایی ترک خودرو و گرمکن آینه‌های جانبی هم دارد.

نکته مهم دیگر که نباید فراموش کنیم این است که ایران خودرو آپشن سقف شیشه‌ای را برای برخی کلاس‌های مدل هاچ‌بک در نظر گرفته است.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه پژو 207i

به آخرین موضوع یعنی بیمه پژو 207i می‌رسیم. پر واضح است که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه از جمله الزامات خودرویی هستند. بیمه شخص ثالث اجباری و بیمه بدنه اختیاری است. با توجه به هزینه‌های بالای تعمیرات و … توصیه می‌شود که حتماً نسبت به دریافت آن اقدام کنید.

بیمه شخص ثالث: این بیمه هزینه‌هایی که در اثر تصادف وارد شده را جبران می‌نماید. در مورد قیمت بیمه شخص ثالث خودرو باید این نکته را بگوییم که قیمت این بیمه به موارد گوناگونی از جمله  نوع خودرو، برند، کاربری، تخفیفات بیمه و …  بستگی دارد. جهت استعلام و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث پژو 207i، می‌توانید به سایت bimeh.com مراجعه کنید.

بیمه بدنه: با خرید بیمه بدنه می‌توانید خودروی خود را در برابر حوادث و آسیب‌های احتمالی بیمه کنید و در صورت بروز خسارت، شرکت بیمه‌گر بر اساس شرایط مندرج در بیمه‌نامه، خسارت وارده را جبران می‌نماید. شما عزیزان برای خرید بیمه بدنه پژو 207 آی را می‌توانید از سایت bimeh.com استعلام بگیرید.

در مجموع پژو 207i هم مانند پژو 206 به دلیل کوچک و جمع و جور بودن و قطعات در دسترس خودروی محبوب و پرطرفداری است. هر چند که به علت قیمت بالاتر آن ممکن است همچنان گرایش به 206 بیشتر از 207 باشد. روی هم رفته این ماشین چه به صورت صفر و چه کارکرده دارای بازار فروش پررونقی است.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.