معرفی خودرو رانا +عکس ومشخصات

0
معرفی خودروی رانا محصول شرکت ایران خودرو

مدل :
TU5 )1.6 )

مشخصات موتور و دنده :
4 سیلندر 1600 سی سی ( TU5 ) – دنده دستی – 110 اسب بخار

امکانات :
پخش CD با كنترل پشت فرمان – چراغها چراغ مه شكن جلو و عقب – قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو – آيينه هاي جانبي برقی – داراي حسگر دماسنج و قاب رنگي – كيسه هواي راننده و سرنشين جلو – سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA) – قفل مركزي با سوييچ كنترل از راه دور راديويي – سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) – كمربندهاي ايمني جلو با قابليت تنظيم ارتفاع,سيستم كنترل بخار بنزين – فرمان هيدروليك

امکانات ویژه:
سيستم تهويه اتوماتيك (HVAC)- صندلي راننده با قابليت تنظيم ارتفاع – پشت سري جلو با قابليت تنظيم ارتفاع و زاويه – شيشه بالابر برقي درهاي جلو و عقب – صندلي عقب 2 تكه با قابليت تاشوندگي – پشت سري صندلي عقب با قابليت تنظيم ارتفاع – دماسنج روي داشبورد – سيستم تنظيم سرعت برف پاك كن با سرعت خودرو – پك لوك (قطعات هم رنگ بدنه) – افكت طرح فلز داخلي – روكش صندلي طرح ناتيس – سيستمهاي هشدار دهنده شامل: اشكال در موتور. كم شدن روغن موتور . كم شدن بنزين. روشن ماندن چراغ ها. بازماندن درها. جاماندن سوئيچ

 
پاسخ با نقل قول
معرفی محصول رانا

در طراحی ظاهری ” رانا” با ارائه سیمایی متفاوت جهت معرفی برند ایران خودرو, مدرنیته و پویایی به بیننده القا می شود بی آنکه اهداف قیمتی را تحت تاثیر قراردهد. چهره ای کاملا نو در جلو و عقب شامل در صندوق عقب و موتور, سپرها, چراغ ها و گلگیرها و همچنین طرحی قوی, ساده و کاربردی برای داشبورد و دیگر تزئینات داخلی را می توان مشاهده کرد. ساختار بدنه “رانا” از نوع سه محفظه ای بوده و از ورق های فولادی فرم داده شده ساخته شده که با توجه به عملکرد آن دارای ضخامت 0.7 تا 2.5 میلی متر است. از ورق های فولادی با استحکام بالا برای اجزایی استفاده می شود که مقدار تنش آن ها بسیار زیاد است, مانند تکیه گاه های سازه ای جلو و یا رام موتور, این امر هم باعث استحکام بیشتر و هم کاهش وزن حدود 50 درصد برای دستیابی به ورق های معمول می شود که برای مقاومت در برابر تنش های مشابه و شدید می بایست ضخامتی دو برابر آنچه گفته شده داشته باشند. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در طراحی یک محصول جدید در شرکت ایران خودرو, ایمنی خودرو شامل ایمنی فعال و غیر فعال است. ایمنی فعال از اجزای مکانیکی و همچنین رفتار دینامیکی خودرو برای پرهیز از تصادف استفاده می کند, در حالی که ایمنی غیرفعال در حقیقت با استفاده از گزینه های مختلف سعی دارد خسارات و صدمات جانی ناشی از تصادف را کاهش دهد و بدون اغراق باید گفت ” رانا” خودرویی است با سطح ایمنی خودروهای مدرن جهان, چه در بخش ایمنی فعال و چه در بخش غیر فعال.

شركت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساكو)، برنامه های كاملی برای ارائه خدمات مناسب خودرو رانا را با توجه به برنامه فروش آن در سال تولید ملی تدوین و در دست اجرا دارد. بهزاد ظهیری مدیر عامل شركت خدمات پس از فروش ایران خودرو (ایساكو) اظهار داشت: با توجه به ماموریت ایساكو در خصوص تامین قطعات و ارائه خدمات محصولات ایران خودرو، قطعات یدكی مورد نیاز خودرو رانا نیز قبل از ورود به بازار تامین و در شبكه نمایندگی های مجاز توزیع خواهد شد.وی افزود: ابزار مخصوص ارائه خدمات پس از فروش این خودرو نیز در شبكه خدمات توزیع شده و نرم افزار به روز رسانی دستگاه های عیب یاب و مدارك و مستندات فنی هم آماده است تا به محض تجاری شدن رانا برای نمایندگی ها ارسال و در سایت ایساكو قرار گیرد.مدیر عامل ایساكو در پایان گفت: از اسفند ماه سال گذشته، آموزش های فنی لازم در خصوص ارائه خدمات این خودرو، به بیش از 300 كارشناس فنی نمایندگی های مجاز ایران خودرو داده شده است و به محض توزیع تجاری آن آمادگی كامل برای ارائه خدمات خواهیم داشت.

>>>

>>>

 #3
پیش فرض

هر آنچه که باید از رانا بدانیم


سال 1387، منوچهر منطقی، مدیر گروه صنعتی ایران خودرو، خبر تصویب تولید دومین خودرو با برند ملی ایران خودرو را از جانب هیأت مدیره این گروه اعلام کرد . این شروع داستان راناست ، اما مسیری چند ساله و سرشار از تغییر و تحول طی شد تا پیش فروش این خودرو در 8 خرداد ماه سال جاری آغاز شود . اولین تغییر در نام این محصول بود . این خودرو در ابتدا از سوی شرکت سازنده نوند نام گذاری شد اما بعد از مدتی با اصرار وزارت صنایع به “رانا” تغییر یافت . رانا واژه ای نوساخته در زبان فارسی است که از ترکیب بن مضارع ” راندن” و پسوند صفت ساز ” آ” ایجاد شده و به معنی ” دارای توانایی راندن ” و ” قابل راندن ” می باشد.

سال 88 وعده ورود رانا به بازار بود . اما دومین تحولی که بعد از تولد این خودرو ایجاد شد تغییر مدیریتی ایران خودرو بود که باعث تأخیر این ورود شد. در 29 فروردین 1388 پس از چند بار تعویق ، همزمان با مراسم تودیع منوچهر منطقی و معارفه جواد نجم الدین در گروه صنعتی ایران خودرو، از رانا رونمایی شد . این حرکت نوید ورود خودرویی جدید با قابلیت های بالا را به ایرانیان داد .محمدی، مدیر پروژه آن زمان رانا در توجیه این طرح گفت : هدف از این کار تولید محصولی جدید با ظاهر منحصر به فرد، قیمت پایین تر از خودروهای هم خانواده و برخورداری از آخرین استانداردهای روز برای ترویج و توسعه برند ایران خودرو است. این گروه صنعتی در این حرکت ، تامین بازار خودروهایی در حاشیه قیمتی متوسط به پایین و توسعه پلتفرم مختص ایران خودرو را در کنار توسعه محصول جدید در نظر داشته، تا از این راه، توسعه سهم صادرات و تضمین تداوم تولید در سایت های خارج از کشور در آینده را نیز محقق سازد.اما داستان به اینجا ختم نشد و با تغییر مدیریت ایران خودرو، تمام طرح های این شرکت من جمله رانا، از نظر توجیه پذیری اقتصادی مورد بازنگری قرار گرفتند . در زمان منطقی حرف از تولید سالانه 150هزار دستگاه با قیمت 11میلیون تومان بود ، اما نجم الدین و تیمش اعلام کردند تولید رانا با قیمتی پایین تر از 14 میلیون تومان صرفه اقتصادی ندارد . این گروه برای حل این مشکل به 2 راهکار روی آورد : کاهش قیمت تمام شده در حوزه قطعات و مواد و کاهش هزینه های تولید و سربار.برای تولید قطعات شرکت ساپکو وارد عمل شد تا قطعات مشترک رانا با 206 تولید داخل شوند . از سوی دیگر تلاش شد تا رانا روی خطوط جاری شرکت سازنده تولید شود و تنها خط تولید بدنه این خودرو ایجاد شد .

حمید مرادی ، مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو، نیز در این باره گفته بود : عملیات اجرایی خط تولید به پایان رسیده و مهندسان شرکت تام و ایران خودرو در حال اجرای تنظیمات نهایی، جهت دستیابی به کیفیت تعیین شده برای این محصول هستند. وی با اشاره به ویژگیهای فنی این خط افزود: از اصلی ترین شاخصههای این پروژه استفاده از مشاورین و کارشناسان داخلی در کلیه سطوح پروژه، شامل مدیریت، طراحی ، ساخت ، نصب و راه اندازی است.به این ترتیب رانا با تمهیدات تولیدکنندگان تبدیل به اولین خودرو ایرانی مطابق با الزامات استاندارد محافظت از عابر پیاده (Pedestrian impact) در هنگام تصادف شد و همچنین اولین خودرویی که استانداردهای آلایندگی یورو 4 و 5 را اخذ کرد . پلتفرمی با مالکیت معنوی ایران خودرو و طراحی ای کاملاً جدید در موتور ، گلگیرها ، چراغ، سپر و صندوق عقب ، به علاوه سیستم تعلیق عقب (Twist Beam) و کیسه هوای راننده و سرنشین نیز دارد . اما جالبتر از این موارد تنوع قوای محرکه راناست .محمدی در این باره گفته بود : موتور 1600 سی سی موجود برای بازار ایران و بازارهای صادراتی است که دارای 16 سوپاپ بوده و 110 اسب توان در دور 5800 و گشتاور 142 نیوتن متر در دور 4000 . این موتور بنزین سوز قابلیت ارائه به صورت دوگانه سوز را نیز دارد و در سیکل ترکیبی 6.6 لیتر و در جاده 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می کند .موتور ملی EF از دیگر گزینه های مورد نظر برای این محصول است. این موتور نیز دارای 16 سوپاپ دارد و 125 اسب توان در دور 6000 در حالت بنزین و 103 اسب توان در دور 6000 در حالت گاز سوز است. گشتاور 160 نیوتن متر در دور 4500 در حالت بنزین و 135 نیوتن متر در دور 4500 در حالت گاز سوز از دیگر ویژگی های این موتور به شمار می رود. موتور ای اف پایه گازسوز است اما قابلیت ارایه به صورت بنزین سوز را نیز دارد. درضمن قابلیت نصب موتور دیزل نیز برروی این خودرو وجود دارد.

تنوع رانا در این گزینه خلاصه نمی شود ؛ این خودرو در دو مدل اصلی ارائه خواهد شد :

مدل اول دو حالت شامل گیربکس دستی / بنزین سوز و گیربکس دستی / دو گانه سوز را در بر دارد و تجهیزاتی از قبیل ایربگ راننده، کولر، فرمان هیدرولیک و پخش MP3 با ورودی USB در آن وجود دارد . گونه دوم این محصول، گیربکس دستی / بنزین سوز، گیربکس اتوماتیک / بنزین سوز و گیربکس دستی / دو گانه سوز را در بر دارد و تجهیزات آن شامل ایربگ راننده و سرنشین، ترمزهای ضد قفلABS ، شیشه بالابرهای برقی، تنظیم برقی آیینه ها، فرمان هیدرولیک، کولر و پخش CD/MP3 با ورودی USB است.حداکثر سرعت مدل های این خودرو نیز از این قرار است : 1600 دستی ، 193 کیلومتر بر ساعت ؛ 1600 اتوماتیک ، 189 کیلومتر بر ساعت ؛ EF7 هم 181 کیلومتر بر ساعت و EF4 نیز 165 کیلومتر بر ساعت است .عبدالله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو هنگام شروع پیش فروش رانا اعلام کرد: رانا جهت عرضه در بازار داخلی و بین المللی درکلاس ابعادی C و به صورت چهار در سدان صندوقدار تولید می شود. این خودرو دوستدار محیط زیست است و برنامه تولیدش در سال جاری 50 هزار دستگاه است که این میزان تا سقف 200 هزار دستگاه در سال قابل افزایش است.نکته قابل توجه در مورد ورود رانا ، استقبال چشمگیر متقاضیان از پیش فروش این خودرو بود که در عرض 4 روز به تعدادی نزدیک به 20 هزار دستگاه رسید ، اما هنوز بحث های زیادی پیرامون قیمت این خودرو و مسائل حاشیه ای این پیش فروش برقرار است . موعد تحویل رانا نیمه دوم سال 91 اعلام شده است و از آنجاییکه احتمال افزایش قیمت ها در نتیجه نوسانات ارز و بازار وجود دارد قیمت نهایی و دقیق رانا از سوی ایران خودرو اعلام نشده است و این شرکت به اعلام رقمی زیر 15 میلیون تومان برای مدل ساده و بالای 15 میلیون تومان برای مدل فول بسنده کرده است این در حالی است که سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان اصرار بر تعیین قیمت نهایی رانا دارد . حال باید منتظر موعد تحویل رانا شویم تا مشخص شود دست آخر سرنوشت ورودش به بازار به کجا ختم می شود !

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.