بیوگرافی بانیپال شومون بازیگر + تصاویر و اینستاگرام

0

اصالت بانیپال شومون ، دین بانیپال شومون ، مذهب بانیپال شومون ،بانیپال شومون کجایی است ،بانیپال شومون کیست
بانیپال شومون Banipal Shoomoon متولد ۳ آذر ۱۳۵۷ در تهران  هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران و از اقلیت آشوریان می باشد .فارغ التحصیل لیسانس رشته مهندسی عمران از دانشگاه اهواز می باشد فعالیت خود را با صداپیشگی شروع کرد سپس وارد عرصه بازیگری شد /. ( بیوگرافی کامل بانیپال شومون + تصاویر و اینستاگرام )

نام نام خانوادگی : بانیپال شومون
تاریخ تولد : ۳ آذر ۱۳۵۷
محل تولد : تهران
وضعیت تاهل : مجرد
مذهب : مسیحی (آشوری)

شروع فعالیت

بصورت جدی کار خود را از سال 1376 وقتی 19 ساله بود با نمایش های دانشجویی آغاز کرد و مدتی بعد عضو گروه کر فیلارمونیک نیز شد.

در سال ۱۳۹۲ با بازی در سریال نوشدارو به کارگردانی و نویسندگی جواد اردکانی وارد تلویزیون شد.

در سریال نوشدارو با سعید داخ، رضا فیاضی، اصغر همت، رز رضوی، سیامک اشعریون، هدایت هاشمی، شیوا خسرومهر، امیرعلی نبویان، سهند جاهدی و … همبازی بود.

بیوگرافی بانیپال شومون بیوگرافی بانیپال شومون همسر بانیپال شومون همسر بانیپال شومون بیوگرافی بازیگران بیوگرافی بازیگران همسر بازیکنان همسر بازیکنانحذف شرط: اخبار بازیگران اخبار بازیگرانحذف شرط: مجله سینما مجله سینما

نقش دانیال در سریال کرگدن

بانیپال شومون از بازیگران فعال در عرصه ی سینما، تلویزیون و تئاتر است که در چند سال گذشته در فیلم های سینمایی و سریال های متعددی نقش آفرینی کرده است.

به تازگی شاهد نقش آفرینی بانی پال شومون در نقش دانیال در سریال نمایش خانگی کرگدن  که به کارگردانی کیارش اسدی زاده ساخته است هستیم.

بانی پال شومون در سریال کرگردن با سارا بهرامی، مصطفی زمانی، پانته آ پناهی ها، پوریا رحیمی سام ، ستاره پسیانی، نادر فلاح، شراره دولت آبادی، هدی زین العابدین، کاظم سیاحی، الهام کردا، مهدی کوشکی و … همبازی است.

سریال کرگردن در ۲۶ قسمت ساخته شده و از آبان ماه انتشار آن آغاز شده است.

اینستاگرام بانیپال شومون:

 صفحه اینستاگرام بانیپال شومون

صداپیشگی

بانیپال شومون در سال 1387 وقتی 30 ساله بود بعنوان صداپیشه ، فعالیت حرفه‌‌ای خود را با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»(The Last Fiction) به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر آغاز کرد. او در این انیمیشن، صداپیشگی نقش «روزبه» را به عهده داشت و تجربه حضور درکنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حامد بهداد و لیلا حاتمی را کسب کرد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، آفریدون و کاوه آهنگر می‌پردازد.

 بیوگرافی بانیپال شومون بیوگرافی بانیپال شومون  همسر بانیپال شومون همسر بانیپال شومون بیوگرافی بازیگران بیوگرافی بازیگران همسر بازیکنان همسر بازیکنانحذف شرط: اخبار بازیگران اخبار بازیگرانحذف شرط: مجله سینما مجله سینما

بانیپال شومون

این انیمیشن در مسیر تولید و در سال ۲۰۱۳ موفق شد به‌عنوان ۶ پروژه برتر در حال تولید جهان در جشنواره «انسی» فرانسه که مهمترین رویداد انیمیشنی سالانه جهان است، معرفی شود. همچنین این اثر در سال ۲۰۱۶ به دعوت جشنواره «انسی» و کن در بازار فیلم جشنواره کن به‌عنوان یکی از چهار انیمیشن سینمایی برتر در حال تولید جهان معرفی شد.

جایزه انجمن بازیگران

او در سال 93 توانست لوح ویژه بازیگری را از دوازدهمین جشن بازیگری از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر برای بازی در نمایش خانه وا ده را دریافت کند

سال طلایی

آقای شومون در فصل اول سریال شهرزاد سال 94 به کارگردانی حسن فتحی ایفای نقش کرد اما درخشان ترین دوران کاری اش در سال 96 بود

او در این سال در چهار فیلم سینمایی خجالت نکش، جاده قدیم، تنگه ابوقریب و لس آنجلس – تهران و دو فیلم کوتاه تاریکی و اینترنت نامحدود و دو تئاتر حضور داشت

کاهش وزن 15 کیلویی

آقای شومون در فیلم سینمایی غلامرضا تختی به کارگردانی بهرام توکلی در نقش دوست تختی بازی کرد او برای این فیلم 15 کیلوگرم وزن کم کرد و 6 ماه دوره کشتی گذراند

سن بانیپال شومون

بانیپال شومون در ۳ آذر سال ۱۳۵۷ در تهران متولد شده است.

ازدواج بانیپال شومون

آقای بانیپال شومون هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد .

گروه کر

آقای بانیپال حالا در کنار بازیگری تئاتر و تلویزیون و صداپیشگیری انیمیشن، عضو گروه موسیقی کر فيلارمونيک ايران و عضو کر ملی آشوریان می باشد

گزیده کاری

خیلی دوست دارم گزیده و کم کار کنم، الان بیشتر سعی می‌ کنم به آن سمت بروم که برای یک پروژه وقت بگذارم و هر چه سختتر بهتر ولی یک اتفاق خوب بیفتد

تحصیلات بانیپال شومون

در زمینه هنر تحصیلات دانشگاهی ندارد و در رشته کارشناسی مهندسی عمران در دانشگاه اهواز تحصیل کرده است. دوره های آموزش بازیگری را در موسسه کارنامه سپری کرده است.

آموزش بازیگری را در ورکشاپ های اصغر فرهادی کارگردان جدایی نادر از سیمین و فروشنده گذراند.

دین بانیپال شومون

وی جزو اقلیت های مذهبی آشوریان می باشد.

وی عضو گروه کُر ملی آشوریان و کُر فیلامونیک ایران می باشد.

بازی در سریال نمایش خانگی شهرزاد:

بانیپال شومون در نقش اسفندیاری رئیس آذر گل دره ای (رویا) در سری اول سریال شهرزاد بازی کرد.

در سریال نمایش خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی با شهاب حسینی، غزل شاکری، مصطفی زمانی، ترانه علیدوستی ،استاد علی نصیریان، فریبا متخصص، مهدی سلطانی سروستانی، محمود پاک نیت و … همبازی بود.

دوران فعالیت بازیگری:

بانیپال شومون در دو سه سال اخیر فعالیت چشم گیری در عرصه ی بازیگری داشته است.

سال ۱۳۹۶:

در فیلم سینمایی پیلوت به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان بازی کرد و با جواد عزتی، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، پریوش نظریه و … همبازی بود.

در فیلم سینمایی لس آنجلس تهران به کارگردانی و تهیه کنندگی تینا پاکروان نقش آفرینی کرد و با پرویز پرستویی، ماهایا پطروسیان، زهیر یاری، گوهر خیراندیش، مهناز افشار، زهیر یاری و … همبازی بود.

در نقش غضنفر در فیلم سینمایی خجالت نکش به کارگردانی رضا مقصودی بازی کرد و در کنار احمد مهران فر، شهره لرستانی، سام درخشانی، شبنم مقدمی، سمیرا حسینی، لیندا کیانی و … به ایفای نقش پرداخت.

در فیلم سینمایی جاده قدیم به کارگردانی و تهیه کنندگی منیژه حکمت در کنار آتیلا پسیانی، شیرین یزدان بخش، مهتاب کرامتی، لیلی رشیدی، بهناز جعفری، پرویز پورحسینی، محمدرضا غفاری و … بازی کرد.

در فیلم سینمایی تنگه ابوقریب به کارگردانی و نویسندگی بهرام توکلی بازی کرد و با حمیدرضا آذرنگ، جواد عزتی، مهدی پاکدل، قربان نجفی، امیر جدیدی، مهدی قربانی، مهدی صباغی و … همبازی بود.

وی در سریال بانوی عمارت که به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد ساخته شده، نقش کوتاهی را بازی کرد.

سال ۱۳۹۷:

در فیلم سینمایی پالتو شتری به کارگردانی و نویسندگی مهدی علی میرزایی در کنار لیندا کیانی، شاهرخ فروتنیان، پریوش نظریه، بهاره کیان افشار، افسانه چهره آزاد و … بازی کرد.

در نقش هم تیمی تختی در فیلم سینمایی تختی به کارگردانی بهرام توکلی با آتیلا پسیانی ، سیاوش طهورث، فرهاد آئیش، ماهور الوند، بهنوش بختیاری، محسن تختی و … همبازی بود.

در نقش مامور امنیتی ایران در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار در کنار هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی، فرید سجادی حسینی، پدرام شریفی، آرمین رحیمیان بازی کرد.

جوایز و افتخارات:

سال ۱۳۹۳: دریافت لوح ویژه بازیگری از انجمن بازیگران خانه تئاتر بخاطر بازی در تئاتر خانه وا ده به کارگردانی محمد مساوات

سال ۱۳۹۸: نامزد دریافت بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر

سوابق هنری بانی پال شومون:

سریال:

  1. نوشدارو
  2. شهرزاد
  3. بانوی عمارت
  4. کرگدن

فیلم کوتاه:

  1. اینترنت نامحدود
  2. تاریکی

فیلم سینمایی های بانیپال شومون

1390 آخرین داستان
1395 ایستگاه اتمسفر
1392 انارهای نارس
1396 لس آنجلس تهران
1396 خجالت نکش
1396 پیلوت
1396 تنگه ابوقریب
1396 جاده قدیم
1397 پالتو شتری
1397 شبی که ماه کامل شد
1397 غلامرضا تختی
1395 گلدان و درخت بلوط
1397 موج اف ام ردیف ۴۸
1394 خانواده فرشچی
1395 استون

تئاتر و نمایشنامه:

  1. وقتی که خروس غلط می خواند
  2. فرانکشتاین
  3. لاسارو
  4. تنهایی پر هیاهو
  5. حریم ولایت
  6. شعبده و طلسم
  7. کسی در خانه نیست
  8. دخترک شب طولانی
  9. مسخ و سو تفاهم
  10. عروسی خون و …

منبع : مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.