فولکس واگن لاماندو L 2022 + عکس و مشخصات

0

فولکس واگن لاماندو L 2022 ویژه بازار چین معرفی شد. پس از اینکه فورد نسل جدید موندیو را روز گذشته برای بازار چین معرفی کرد، نوبت به فولکس واگن رسید تا محصولی را برای رقابت با این خودرو معرفی کند. اگر با فولکس واگن لاماندو آشنا نیستید، باید بگوییم که این خودرو در واقع نسخه چینی جتا بوده که از سال 2014 توسط جوینت ونچر فولکس SAIC در چین تولید می شود.

ظاهر فولکس واگن لاماندو 2022به گزارش خودرونویس، حال فولکس واگن تغییرات زیادی را در لاماندو 2022 که سدانی کامپکت بوده اعمال کرده به موجب آنها طراحی این خودرو جذابتر شده است. این سدان لیفتبک دارای چراغ های LED ماتریکس بوده که سبک طراحی آن مشابه خانواده خودروهای الکتریکی ID فولکس واگن است.
نسبت فولکس واگن لاماندو L و جتا در واقع همان نسبتی بوده که بین دو خودروی بزرگتر پاسات و آرتئون هم وجود دارد. فولکس واگن لاماندو L دارای طول ، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4784، 1831 و 1469 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2731 میلی متر که نسبت به نسخه استاندارد همین لاماندو در بازار چین مقداری کشیده تر است. بدین ترتیب با سدانی کامپکت اما کاملا جادار رو به رو هستیم که باب میل مشتریان در بازار چین، روسیه و آمریکاست.
فولکس واگن جتا روی پلتفرم MQB معمولی توسعه یافته. ولی لاماندو L 2022 روی پلتفرم جدیدتر MQB Evo توسعه یافته که برای اولین بار در سال 2019 توسط گروه خودروسازی فولکس واگن معرفی شد. این پلتفرم، پایه و اساس خودروهایی مانند گلف نسل هشت، اشکودا اکتاویا، آئودی A3 2022، سئات لئون و اسیووی فول سایز تالاگون را تشکیل داده است.
در حالی که محصول سطح پایین فولکس واگن در بازار اروپا دارای سیستم تعلیق فنر پیچشی در اکسل عقب هستند، ولی لاماندو L دارای سیستم تعلیق مولتی لینک به صورت استاندارد بوده که سواری راحت تر و پایداری بهتری را برای این خودرو به ارمغان می آورد.فولکس واگن لاماندو L دارای استایلی لیفتبک بوده که به لطف سبک طراحی چراغ های LED جلو و همچنین نوار LED بین آنها، رینگ های آلیاژی بزرگ 18 اینچی و نوار LED بین دو چراغ عقب استایل بسیار جذاب و مدرنی دارد.
به نظر می رسد که لوگوی فولکس واگن در جلو دارای نورپردازی سفید رنگ و لوگوی نصب شده در عقب نیز دارای نورپردازی قرمز رنگ باشد. سبک طراحی چراغ های عقب نیز تا حدود به رقیب فرانسوی فولکس واگن آرتئون یعنی پژو 508 شباهت دارد. به طور کلی ما شاهد یکی از جذاب ترین طراحی های فولکس واگن طی سالهای اخیر در لاماندو L 2022 هستیم.داخل فولکس واگن لاماندو L 2022درون کابین فولکس واگن لاماندو L 2022 تا حد زیبای شبیه به نسل جدید گلف MK8 طراحی شده است.
البته تغییراتی در دریچه های سیستم تهویه مطبوع و برخی از کلیدهای مربوط به تنظیم آنها دیده می شود. فولکس واگن لاماندو L دارای سیستم صوتی قدرتمند و با کیفیت Beats Audio، هد آپ دیسپلی، سانروف برقی، شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر، صندلی جلو با قابلیت تنظیم برقی و کروز کنترل تطبیقیست.

در پروفیل عقب هم دو دریچه سیستم تهویه مطبوع، تکیه گاه میانی آرنج با دو جالیوانی و دو خروجی USB برای این خودرو در نظر گرفته شده است.مشخصات فولکس واگن لاماندو L 2022قلب تپنده فولکس واگن لاماندو L را یک پیشرانه 1.4 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تشکیل داده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه DSG به چرخ های جلو منتقل می شود. فولکس واگن لاماندو L قادر است طی 8.5 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد که عملکرد به نسبت رضایت بخشی برای یک سدان ارزان قیمت و میان رده است. البته در آینده یک نسخه قدرتمندتر با پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ نیز عرضه خواهد شد.
منبع:خودرونویس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.