طرز تهیه کیک شربتی چیست ؟

0

کیک شربتی یک کیک با بافتی نرمو لطیفه که میتونید در کنار چای نوش جان کنید.

مواد لازم:

آرد: سه پیمانه

تخم مرغ :۴ عدد

شکر :یک پیمانه

ماست: سه چهارم پیمانه

روغن مایع :یک پیمانه سرخالی

گلاب: نصف پیمانه

آب :نصف پیمانه

عسل :یک قاشق مرباخوری

پودر هل :یک قاشق چایخوری

وانیل :نوک قاشق چای خوری

بکینگ پودر: یک قاشق چای خوری

جوش شیرین :نوک قاشق مرباخوری

مواد شربت :

شکر :دو پیمانه

آب :یک پیمانه

گلاب : نصف پیمانه

عسل: یک قاشق غذا خوری

هل: کمی

زعفران دم کرده: دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه :اول شربت رو درست کنید تا خنک بشه ، آب و شکر رو روی حرارت بزارید تا شکر حل بشه و بعد بقیه مواد شربت رو اضافه کنید و حدود یک ربع بجوشه تا کمی غلیظ بشه . اول در مورد قالب بگم که قالب من ۲۵ سانتی بود و به نظرم چون موادم زیاد بود و قالب بزرگ ، کمی پخت کیک طول کشید و اطراف کیکم کمی رنگش تیره شد ، بهتره توی دو تا قالب ۲۰ سانتی درست کنید یا حتی قالب کاپ کیک ، در هر صورت قالب دلخواه رو با کره چرب و آرد پاشی کنید و بزارین توی فریزر .

تخم مرغ و شکر و وانیل و هل رو با همزن برقی حدود ۷ دقیقه بزنید تا سبک و کشدار بشه ، گلاب و آب رو اضافه و با سرعت کند در حد مخلوط شدن هم بزنید ، ماست و عسل رو اضافه کنید و کمی هم بزنید بعد روغن رو اضافه و مخلوط کنید و در آخر مخلوط آرد و بکینگ پودر و جوش شیرین رو سه بار الک کنید و اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید .

بعد بریزین توی قالب دلخواه و اگه قالبتون بزرگه که ۴۵ دقیقه ، اگرم قالب کاپ کیک هست حدود ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه در فر بزارین و وقتی با خلال دندان چک کردین و تمیز بیرون اومد کیکتون آمادست .. بعد بزارین کیک سرد شه و شربت سرد رو بریزین روی کیک و یکی دو ساعت استراحت و بعد نوش جان کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.