خواص برگ اکالیپتوس چیست ؟

0

در این قسمت از مجله خودرو کارستان میخواهیم خواص برگ اکالیپتوس را باز گو کنیم.

اکالیپتوس ، گیاه بومی استرالیا می باشد . ساکنان بومی از خواص دارویی آن استفاده می کردند . آنها آب داخل صمغ ریشه ی این درخت را استخراج می کرده و به عنوان تب بر ، مورد استفاده قرار می دادند.برخی عقیده دارند که شاخه های درخت اکالیپتوس برای جویدن طوطی بسیار مناسب است.

خواص برگ اکالیپتوس خواص برگ اکالیپتوس دارو گیاهی دارو گیاهی مجله سلامت مجله سلامت انواع دمنوش های گیاهی انواع دمنوش های گیاهی

اما بدلیل محکم بودن این چوب باید سعی شود شاخه های نرمتر این درخت را در اختیار طوطی ها گذاشته تا بتوانند به راحتی آن را بجوند . طوطی می تواند به روغن داخل آن که بسیار مقوی بوده و در حفظ سلامتی پرنده نقش دارد ، دسترسی داشته باشد . جویدن برگهای اکالیپتوس ، گلها و دانه های آن برای طوطی ها لذت بخش می باشد .

در استرالیا برای درمان بسیاری از بیماریهای طوطی ها از اکالیپتوس استفاده میکنند . خواص بخور اکالیپتوس برای پرندگان اکالیپتوس ، کنه ، شپش و کرمها را از طوطیها دور می کند و در درمان بیماری های تنفسی بسیار مفید است.در حیات وحش دیده شده است که طوطی ها و کاکادوها همیشه مقداری از صمغ درخت های اکالیپتوس را برداشته و درون حفره هایی در داخل درختان پنهان می کنند . تا همیشه در دسترس آنها باشد .

شاخه های این درختان ، جایگاهی بسیار مناسب ، امن و طبیعی با شاخه هایی در اندازه های متنوع برای نشستن طوطی ها و دیگر پرندگان میباشد . اکالیپتوس بعنوان ضد باکتری ، ضد قارچ و همچنین به عنوان ضد احتقان شناخته شده است.خواص بخور اکالیپتوس برای پرندگان همچنین می توانید برگ اکالیپتوس را داخل آب بگذارید و بجوشانید تا تبخیر شود . و آن را در محیطی قرار دهید که پرنده ی شما زندگی می کند . یا اینکه محلول آماده ی اکالیپتوس را از داروخانه تهیه کنید.خواص بخور اکالیپتوس برای پرندگان و داخل دستگاه بخور یا ظرف آب جوش بریزید و در محیط قرار دهید .

روغن اکالیپتوس که با جویدن از برگ آن استخراج شده ، دارای خواص دارویی است . که باعث میشود سیستم ایمنی بدن پرندگان تحریک شده . خواص بخور اکالیپتوس برای پرندگان و یک مقاومت پایدار طبیعی نسبت به بیماری ها و انگل ها در آنان ایجاد نماید . از برگ های خشک شده نیز میتوانید در داخل لانه برای دور کردن حشرات و خوش بو کردن استفاده کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.