طرز تهیه رولهای شکلاتی یا پچ پچ چیست ؟

0

در این قسمت میخوایم طرز تهیه رولهای شکلاتی رو آموزش بدیم که طعمی شبیه پچ پچ داره .

مواد لازم :

500 گرم آرد

125 میلی لیتر شیر

125 گرم ماست

10 گرم خمیر مایه خشک یا 20 گرم خمیر مایه تازه

30 گرم شکر

1 عدد تخم مرغ

1 عدد سفیده تخم مرغ

80 گرم کره آب کرده

نوک قاشق چای خوری نمک

برای فیلینگ می توانید از نوتلا یا مارمالاد غلیظ استفاده کنید .

برای رومال :

1 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق غذا خوری روغن مایع

طرز تهیه : یک فنجان از شیر را حرارت بدهید تا ولرم شود . نصف خمیر مایه و 1 ق چ از شکر را در شیر ولرم ریخته , مخلوط کنید و صبر کنید تا خمیر مایه پف کند . 1 عدد تخم مرغ و 1 عدد سفیده را خوب با همزن بزنید تا پف کند . سپس باقیمانده شیر را همراه با ماست . شکر و بقیه ی خمیر مایه مخلوط کنید . خمیرمایه ی عمل آمده را به این مخلوط بیفزایید . آرد و نمک را مخلوط کرده و کم کم به مایه اضافه کنید .

در انتها کره آب شده را به مایه افزوده و خمیر را آنقدر ورز دهید تا کاملا نرم و لطیف شود . خمیر را در یک کاسه گذاشته , روی کاسه را بپوشانید و در جای گرم استراحت بدهید تا دو برابر شود . سپس با نوک انگشتان , خمیر را ورز داده و باز کنید تا هوای آن خارج شود . خمیر را به 10 تا 12 قسمت تقسیم کنید . هر قسمت را به صورت گرد . شکل داده و مجددا 15 دقیقه استراحت بدهید . هر گلوله خمیر را به شکل بیضی باز کنید ( مشابه عکس ها ) یک سمت بیضی چند برش ایجاد کنید .

روی سمتی که کات ندارد . کمی نوتلا یا مارمالاد بگذارید و از همان سمت رول کنید . رول ها را روی سینی فر که کف آن کاغذ روغنی انداخته اید بچینید . 20 دقیقه استراحت بدهید . زرده تخم مرغی که برای رومال کنار گذاشته بودید با روغن مخلوط کرده و رول ها را رومال کنید . در فری که با دمای 220 درجه گرم شده بپزید تا زمانی که رول ها طلایی شوند .

نکته :زمان پخت بستگی به فر شما دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.