طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی چیست ؟

0

در این قیمت طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی را آموزش میدهیم .

مواد لازم :

  1. یک استکان ماست
  2. یک استکان شیر
  3. یک استکان روغن مایع
  4. نصف استکان آب
  5. یک عدد تخم مرغ
  6. یک پاکت 10 گرمی بیکینگ پودر ( یک قاشق غذاخوری )
  7. یک قاشق غذاخوری سرکه
  8. حدود 4 لیوان آرد

برای باز کردن خمیر :

2 لیوان نشاسته

برای وسط باقلوا :

دو لیوان گردو

برای چرب کردن خمیر :

300 گرم کره

یک استکان روغن مایع

مواد شربت :

سه و نیم لیوان آب

سه و نیم لیوان شکر

یک برش نازک لیمو

طرز تهیه : همه ی مواد خمیر را مخلوط کنید آرد را با کنترل اضافه کنید تا خمیر نرمی تهیه شود روی خمیر را پوشانده و نیم ساعت استراحت دهید . خمیر را به اندازه ی گردو به 50 چانه تقسیم کنید و هر چانه را به کمک نشاسته با وردنه به اندازهی بشقاب کوچک باز کنید .

بعد از اینکه همه ی چانه ها را باز کردید 10 تا را روی هم قرارداده و مابینشان نشاسته بپاشید و با وردنه تا جایی که بتوانید نازک باز کنید . به اندازه ی سینی باقلوا برش زده و داخل سینی می گذاریم و کناره های برش خورده را هم برای لایه های میانی استفاده می کنیم همهی 50 چانه را به این ترتیب آماده می کنیم و وسط لایه ها گردو می پاشیم .

بعد برش زده و کره را آب کرده و صاف کنید و روغن مایع را هم مخلوط کنید و روی باقلواها بریزید . در فری که روی 180 درجه گرم شده ابتدا 20 دقیقه و سپس حرارت را روی 170 بگذارید و تا برشته شدن کامل باقلوا حدود بپزید . زمان پخت حدود یک ساعت است . مواد شربت را مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید و بعد از به جوش آمدن 20 دقیقه جوشانده و از روی حرارت بردارید . بعد از خنک شدن باقلواها شربت ولرم را بریزید . و یا 10 دقیقه بعد از خارج کردن از فر شربت سرد را روی باقلواها بریزید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.