طرز تهیه یک شیرینی رولت خوشمزه

0

شیرینی رولت از شیرینی های پرطرفدار است که به راحتی میتوانید در منزل آن را درست کنید.

مواد لازم :

  1. تخم مرغ: ۴ عدد
  2. آرد سفید :۱۰۰ گرم ( تقریبا دو سوم لیوان )
  3. شکر :۱۰۰ گرم ( تقریبا نصف لیوان )
  4. پودر کاکائو :۲ قاشق غذا خوری
  5. بکینگ پودر: ۱ قاشق چای خوری
  6. عسل: ۱ قاشق غذا خوری
  7. آب جوش: ۱ قاشق غذا خوری
  8. وانیل: نوک قاشق
  9. خامه فرم گرفته: ۵۰۰ گرم

طرز تهیه :

زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کردم . زرده رو همراه با شکر و وانیل زدم تا کرم رنگ بشه . عسل و آب جوش رو هم اضافه کردم . عسل به خاطر خوش رنگ شدن رولت هست و قابل حذف هستش . – سفیده رو با همزن اون قدر زدم تا فرم بگیره طوری که کاسه رو برگردونیم چیزی بیرون نریزه . – سفیده رو به زرده اضافه کردم و به صورت دورانی هم زدم . آرد رو با پودر کاکائو و بکینگ پودر ۳ بار الک کردم و بعد داخل مواد ریختم و با لیسک به صورت دورانی هم زدم . کف سینی را چرب کردم و روی اون کاغذ روغنی انداختم و روی اون رو هم کمی چرب کردم . سایز سینی ۳۰ در ۴۰ هستش .

مواد رو ریختم به طور کاملا یکسان همه جا پخش بشه اگر یه جا کم مواد باشه و جایی زیاد رولت به طور یکنواخت پخش نشه هم ممکنه خشک بشه و هم موقع رول ترک برداره . سینی رو هم روی سطح کار یکی دوبار کوبیدم تا حباب های اضافی خارج بشه و یکدست همه جا پخش بشه . فر از یه ربع قبل گرم کردم دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه گذاشتم . من کمی گریل را هم روشن کردم . – اگر زود از فر خارج کنید و نیزه رولت خمیر میشه اگه خیلی زیاد بمونه نونش خشک میشه .

از اونجایی که دمای فرها فرق می کنه حتما خودتون باز چک کنین . بعد از پخت ، بلافاصله روی آن پارچه تمیز انداختم و نان رولت بعد از خنک شدن از کاغذ جدا کردم و با پارچه رول کردم و کمی در یخچال قرار می دادم .

بعد به آرامی باز کردم و خامه فرم گرفته زدم ، به طور یکنواخت بزنید ، به آرامی رول کردم داخل یخچال قرار دادم حداقل ۴ ساعتی بمونه . کمی بیشتر بمونه بهتر تا راحت برش بخوره بعد با سس شکلاتی و پودر پسته تزیین کردم.

فرم دادن خامه : از خامه قنادی استفاده کردم .می گیرم و میزارم فریزر هر وقت بخوام هر مقدار از فریزر بیرون میارم و بخش که باز شد اما هنوز یخمکیه با همزن برقی ۵ دقیقه می زنم فرم بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.