طرز تهیه خاگینه مغزدار تبریز

0

خاگینه مغزدار تبریز یکی از شیرینی های محلی تبریز است که طعمی بسیار خوش آیند دارد که در این قسمت طرز تهیه آن را آموزش میدهیم .

مواد لازم :

  1. تابه ۲۵ سانتی
  2. تخم مرغ :۴ عدد
  3. آرد :۵ قاشق غذاخوری
  4. ماست شیرین :۴ قاشق غذاخوری
  5. بکینگ پودر :یک قاشق غذاخوری
  6. وانیل :یک قاشق مرباخوری

شربت خاگینه:

  1. آب: یک لیوان
  2. شکر :یک لیوان
  3. گلاب: نصف لیوان
  4. زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  5. هل: ۴ عدد

مواد میانی :

  1. پودر دارچین :یک قاشق غذاخوری
  2. پودر گل سرخ: یک قاشق غذاخوری
  3. گردو خرد شده :نصف لیوان

طرز تهیه:

برای تهیه خاگینه مغزدار ، ابتدا همه مواد میانی را با هم مخلوط کرده و کنار میگذاریم . طرز تهیه شربت خاگینه مغزدار آب و شکر رو با هم مخلوط کرده و دانه های هل رو می شکنیم و داخل شربت می ندازیم . روی حرارت ملایم گاز میگذاریم تا به جوش بیاد.وقتی شربت به جوش آمد زعفران را اضافه میکنیم و بعد چند دقیقه از روی حرارت برمی داریم . گلاب را اضافه می کنیم و کنار میگذاریم تا خنک بشه . تخم مرغ ها و وانیل را با هم زن خوب می زنیم تا پف کنه و کرم رنگ بشه .

بعد ماست را اضافه می کنیم و هم می زنیم . آرد و بکینگ پودر را که قبلا چند بار با هم الک کرده و آرام به مواد اضافه می کنیم . ظرف مورد نظر را چرب کرده و روی حرارت ملایم گاز میگذاریم . نصف مواد را ریخته و در ظرف را میگذاریم تا خودشو بگیره.بعد مواد میانی را یکدست پهن می کنیم و باقیمانده مواد را آرام می ریزیم و مجددا در ظرف را میگذاریم تا خودشو بگیره .

بعد خاگینه را بر می گردونیم تا روی دیگه اش هم طلایی بشه . بعد که خاگینه کامل پخته شد در ظرف سرو بر می گردونیم . شربت خنک را کم کم می ریزیم تا جایی که شربت به خوردش بره و تا جایی اضافه کنید که خاگینه آبکی نشه . در پایان تزیین کرده و برش میزنیم .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.