معرفی خودروهای کم مصرف برقی +عکس

0

در خودروهای بنزینی، مصرف سوخت معیار خوبی برای تشخیص راندمان و کارایی محسوب می‌شود اما در مورد خودروهای الکتریکی شاید برای فهمیدن این موضوع معیار خیلی واضحی وجود نداشته باشد. در این خودروها صرفاً نمی‌توان شعاع حرکتی با هر بار شارژ کامل باطری‌ها را در نظر گرفت زیرا حتی یک غول زشت هشت تنی با آئرودینامیکی در حد یک آپارتمان هم درصورتی‌که به باطری‌های ظرفیت بالای سنگین و گران‌قیمت مجهز شود می‌تواند به برد ۸۰۰ کیلومتری برسد؛ بنابراین، باید آن دسته از خودروهای الکتریکی را تحسین کرد که با هر کیلووات ساعت برق می‌توانند مسافت بیشتری را طی کنند. در ادامه شما را با این خودروها آشنا خواهیم کرد.

۱۰-ب‌ام‌و i3

مصرف انرژی: ۱۸.۵ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

i3 که به‌عنوان اولین خودروی الکتریکی ب‌ام‌و در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد، تنها ۲۴۵ کیلومتر برد دارد اما با توجه به اینکه باطری‌های آن تنها ۴۲.۲ کیلووات ساعت ظرفیت دارند، این عدد نسبتاً قابل‌توجهی است. بااین‌حال نمی‌توان خرید i3 را توصیه کرد زیرا طبق بررسی‌ها، این خودرو پس از پنج سال استفاده، بیشتر از همهٔ خودروهای بازار ارزش اولیهٔ خود را از دست خواهد داد. همچنین به‌زودی تا چند ماه دیگر ب‌ام‌و به تولید این هاچ‌بک الکتریکی پایان خواهد داد.

۹-هیوندای آیونیک ۵ محرک عقب دوربرد

مصرف انرژی: ۱۸.۳ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

کراس‌اوور جدید و شیک هیوندای آیونیک ۵ نسبت به ب‌ام‌و قدیمی مصرف انرژی کمتری دارد به‌گونه‌ای که نسخهٔ تک موتورهٔ دوربرد آن در هر صد کیلومتر ۱۸.۳ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. همچنین برد این خودرو نیز با باطری‌های ۷۲.۶ کیلووات ساعتی ۴۹۰ کیلومتر خواهد بود که بسیار نسبت به i3 بیشتر است. آیونیک ۵ همچنین از طراحی بسیار شیکی هم برخوردار است و برای پی بردن به این موضوع فقط کافی است به رینگ‌های آن نگاه کنید!

۸-کیا EV6 محرک عقب

مصرف انرژی: ۱۷.۹ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

کیا EV6 پسرعموی هیوندای آیونیک ۵ محسوب می‌شود و در بخش فنی با آن اشتراک دارد ولی مصرف انرژی آن کمی کمتر است. نسخهٔ محرک عقب این خودرو در هر صد کیلومتر ۱۷.۹ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند. احتمالاً مصرف کمتر EV6 نسبت به آیونیک ۵ به خاطر آئرودینامیک بهتر یا وزن کمتر آن است. این نسخهٔ محرک عقب با باطری‌های استاندارد یا دوربرد قابل خریداری خواهد بود که به ترتیب برد ۳۷۵ یا ۵۰۰ کیلومتری را ارائه می‌کند.

۷-تسلا مدل S

مصرف انرژی: ۱۷.۴ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

شرکت تسلا موتورز مدیرعامل شرکت تسلا موتور محصولات جدید تسلا قیمت تسلا ایکس ایلان ماسک کیست اخبار آمریکا مهم ترین اخبار خودرو جهان

با اینکه حدود یک دهه از عرضهٔ تسلا مدل S به بازار در سال ۲۰۱۲ گذشته اما این سدان آمریکایی هنوز هم یکی از کارآمدترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب می‌شود. البته مصرف انرژی ۱۷.۴ کیلوووات ساعتی مدل S با چند خودروی دیگر در این لیست برابر است اما هیچ‌کدام از آن‌ها پرفورمنس، کابین جادار و وزن سنگین سدان تسلا را ندارند. این ماشین با راندمان عالی و شتاب فوق‌العاده تأثیر بزرگی روی صنعت خودروسازی گذاشت.

۶-شورلت بولت

مصرف انرژی: ۱۷.۴ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

نسخهٔ اولیهٔ شورلت بولت هم مثل مدل S خودروی تحسین‌برانگیزی بود و هرچند نسخهٔ فیس‌لیفت آن نتوانست به همان اندازهٔ سابق خود را در بازار متمایز کند اما این شورلت الکتریکی هنوز هم با مصرف انرژی ۱۷.۴ کیلووات ساعتی و برد ۴۱۵ کیلومتری با باطری‌های ۶۵ کیلووات ساعتی، خودروی قابل‌توجهی است. همچنین نسخهٔ کراس‌اوور بولت هم با نام EUV ارائه شده که در هر صد کیلومتر ۱۸.۲ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند.

۵-هیوندای کُنا EV

مصرف انرژی: ۱۷.۴ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قیمت هیوندای کنا مشخصات هیوندای کنا کراس اوور هیوندای کنا محصولات جدید هیوندای شرکت هیوندای موتور تازه های خودرو مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو HYUNDAI KONA

هیوندای کُنا EV در سال ۲۰۱۹ بی‌سروصدا راهی بازار شد. این خودروی الکتریکی کاربردی و ساده‌ای است که برای جلب‌توجه نیازی به ظاهر عجیب‌وغریب یا هیاهوی تبلیغاتی ندارد. این خودرو در سومین سال حضور خود در بازار دومین شاسی‌بلند الکتریکی کم‌مصرفی است که می‌توان خرید. داخل و خارج بروز شدهٔ کُنا EV برای مدل ۲۰۲۲ نیز به جذابیت آن افزوده است.

۴-تسلا مدل Y محرک عقب برد استاندارد

مصرف انرژی: ۱۶.۲ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

قیمت جتکو JX10 مشخصات جتکو JX10 محصولات جدید ایران خودرو تازه های خودرو در ایران خودروهای برقی بهترین خودروسازان ایرانی مجله خودرو پیشرفت تکنولوژی در ایران دانش و فناوری

مدل Y در سال ۲۰۲۰ به‌عنوان نسخهٔ کراس‌اوور مدل ۳ معرفی شد و با هندلینگ اسپرت، برد مناسب و شتاب سریع، ما را تحت تأثیر قرار داد. البته تسلا دیگر مدل Y محرک عقب برد استاندارد را تولید نمی‌کند و کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ این خودرو در حال حاضر مدل دوربرد با مصرف ۱۷.۱ کیلووات ساعت برق در حد صد کیلومتر است ولی درهرصورت، مدل Y کارآمدترین کراس‌اوور الکتریکی حال حاضر بازار محسوب می‌شود.

۳-لوسید ایر گرند تورینگ

مصرف انرژی: ۱۶.۰ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

در میان خودروسازان الکتریکی نوپا، لوسید مثل یک ستاره می‌ماند. اولین محصول این شرکت یعنی ایر فقط کم‌مصرف‌ترین سدان فول سایز لوکس الکتریکی بازار نیست. این خودرو در نسخهٔ دریم ادیشن با باطری‌های ۱۱۸ کیلووات ساعتی و برد ۸۳۵ کیلومتری، از بیشترین شعاع حرکتی در بین همهٔ خودروهای الکتریکی بازار برخوردار است. کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ ایر مدل گرند تورینگ با رینگ‌های ۱۹ اینچی و باطری ۱۱۳ کیلووات ساعتی است که بردی ۸۳۰ کیلومتری دارد.

۲-هیوندای آیونیک الکتریک

مصرف انرژی: ۱۵.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

آیونیک الکتریک همان لیفت‌بک کوچک و نه‌چندان جالبی است که راه را برای آیونیک ۵ هموار کرد. این خودرو اصلاً شیک نیست، رانندگی خوبی ندارد، کابین آن لوکس نیست و بردی تنها ۲۷۵ کیلومتری دارد اما در عوض مصرف انرژی آن از بسیاری از خودروهای الکتریکی بازار کمتر است و از شارژ باطری‌های ۳۸.۳ کیلووات ساعتی خود به بهترین نحو استفاده می‌کند. البته هیوندای در پایان مدل ۲۰۲۱ به تولید آیونیک الکتریکی خاتمه داده است.

۱-تسلا مدل ۳ محرک عقب برد استاندارد پلاس

مصرف انرژی: ۱۴.۷ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر

مجله خودرو دنیای خودرو بهترین خودرو 2019 بهترین خودروهای خارجی محبوب ترین خودروهای جهان قیمت پورشه پانامرا قیمت جگوار قیمت جنسیس بهترین سدان خانوادگی معرفی خودرو

اگر خواهان خودرویی الکتریکی هستید که از هر کیلووات ساعت باطری خود بهترین استفاده را ببرد، تسلا مدل ۳ برد استاندارد محرک عقب بهترین گزینه است. البته این فقط یکی از برتری‌های مدل ۳ است زیرا این ماشین یکی از بهترین سدان‌های کامپکت لوکس بازار محسوب می‌شود. حتی کسانی که از تسلا متنفر هستند نیز نمی‌توانند برتری مدل ۳ را انکار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.