رونمایی از خودرو جذاب لاماری Eama + قیمت و مشخصات

0

ماشین لاماری ایما Eama آرین موتور معرفی شد. لاماری Eama ایما کراس‌اووری شهری با چهره جذاب بوده که به لطف تجهیزات رفاهی لوکس شانس موفقیت زیادی در بازار ایران دارد. لاماری ایما Eama اولین محصول سواری آرین پارس موتور بوده که در ایران در سایت تولیدی خمین به تولید می رسد. آرین پارس موتور امروز طی مراسمی اولین محصول تولید داخل خود در سگمنت سواری یعنی کراس اوور لاماری Eama ایما را رونمایی کرد.

قیمت لاماری x5 مشخصات لاماری x5 قیمت لاماری ایما مشخصات لاماری ایما اخبار شرکت آرین موتور مدیرعامل شرکت آرین موتور قیمت محصولات آرین موتور نمایندگی آرین موتور معرفی خودرو جدیدترین خودروهای وارداتی

لاماری ایما Eama اولین محصول سواری تولید داخل آرین پارس موتور بوده که قرار است در سایت تولیدی خمین تولید شود. این خودرو کراس اووری کوپه با استایل جذاب و تجهیزات رفاهی و ایمنی کاملی بوده که به زودی توسط آرین پارس موتور به بازار ایران عرضه می شود.

مشخصات ماشین لاماری Eama ایما آرین پارس موتور

وجه مشترک 99 درصد خودروهای چینی داخل بازار ایران یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بوده که همین پیشرانه در زیر کاپوت لاماری Eama ایما آرین موتور نیز شده است. این پیشرانه که با کد 4A95TD شناخته می شود، دارای تکنولوژی میتسوبیشی بوده که توسط شریک چینی این شرکت تولید شده است. هرچند لاماری ایما Eama مانند سایر خودروهای چینی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره گرفته، ولی به لطف سیستم سوخت رسانی پیشرفته تزریق مستقیم سوخت GDI قادر به تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور بوده که از تمام رقبای خود قدرتمندتر است. به عبارت دیگر قدرتمندترین پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ ایران برای لاماری ایما آرین پارس موتور است.

قیمت لاماری x5 مشخصات لاماری x5 قیمت لاماری ایما مشخصات لاماری ایما اخبار شرکت آرین موتور مدیرعامل شرکت آرین موتور قیمت محصولات آرین موتور نمایندگی آرین موتور معرفی خودرو جدیدترین خودروهای وارداتی

نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه Wet به چرخ های جلو منتقل می شود. با توجه به وزن 1550 کیلوگرمی لاماری ایما Eama و این پیشرانه می توان عملکرد خوبی را برای این کراس اوور جدید متصور بود. این خودرو دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4565، 1860 و 1690 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 2715 میلی متر اعلام شده است.

فاصله کف این خودرو از سطح زمین 195 میلی متر بوده که می توان با آن در مسیرهایی با ناهمواری های سطحی با خیال راحت تردد کرد. البته مد نظر داشته باشید که لاماری ایما کراس اووری سایز متوسط و شهری بوده و مانند سایر کراس اوورهای چینی به منظور بیراهه نوردی طراحی نشده است.

لاماری ایما Eama در اکسل جلو دارای تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق مولتی لینک است. وجود تعلیق مولتی لینک در اکسل عقب موجود سواری نرم تر و همچنین پایداری بهتر در مانورها می شود. لاماری ایما هم مانند تمام خودروهای چینی حاضر در بازار ایران دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و پیش بینی می کنیم که میانگین مصرف سوخت آن در 100 کیلومتر سیکل ترکیبی چیزی بین 7.5 تا 8 لیتر باشد.

این خودرو در تست تصادف موسسه CNCAP چین موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی و امتیاز 89.3 شده که یکی از ایمن ترین کراس اوورهای چینی در این زمینه محسوب می شود.

فیلم رونمای ماشین لاماری ایما Eama آرین موتور

ظاهر لاماری ایما Eama آرین موتور

لاماری ایما Eama چهره بسیار خاص و خشنی را در میان سایر خودروهای چینی بازار ایران دارد. در پروفیل جلو جلوپنجره ای بسیار بزرگ نصب شده که تقریبا عمده فضای جلوی را پوشش داده است. در بالاترین قسمت پروفیل جلو دو چراغ LED روشنایی در روز باریک و عریض نصب شده اند که سنت جدید طراحی خودرو بوده که نمونه آن را در هیوندای کونا و چندین خودروی دیگر هم مشاهده کرده ایم. چراغ های اصلی و مه شکن های جلو در دو گوشه سپر روی هم قرار گرفته اند.

در نمای جانبی لاماری ایما Eama کاپوت کشیده و خط کمان مانند سقف این خودرو جلب توجه می کنند که این شیب سقف در قسمت انتهایی حالتی کوپه مانند به این خودرو بخشیده است. رینگ های بزرگ مشکی رنگ و همچنین خط شانه بلند و مواج باعث شده چهره این خودرو در نمای جانبی از سادگی خارج شود. در نمای عقب سبک طراحی چراغ ها و درب فضای بار نیم نگاهی به سوپر اسیووی لامبورگینی اوروس داشته و یک نوار LED سرتاسری چراغ های عقب را به یکدیگر متصل کرده است.

در قسمت پایینی سپر یک دیفیوزر ساده طراحی شده که در هر طرف آن یک خروجی اگزوز دوتایی دایره ای شکل تعبیه شده که ظاهری اسپرت تر به لاماری ایما Eama در نمای عقب بخشیده است. لازم به ذکر است که طراح لاماری ایما آرین موتور هانس هنی بوده که سابقه فعالیت در کمپانی هایی مانند ولوو و مرسدس بنز را در کارنامه خود دارد.

کابین ماشین لاماری ایما Eama آرین پارس موتور

لاماری ایما Eama کابینی مدرن با طراحی مینیمال دارد. در این خودرو سعی شده که از کلیدهای فیزیکی حداقل استفاده به عمل آید و عملکرد آنها در نمایشگر لمسی میان داشبورد و کلیدهای لمسی خلاصه شده است. لاماری ایما Eama دارای دو نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی درون یک قاب بوده که یکی برای نشانگرهای پشت فرمان تعبیه شده و دیگری نمایشگری لمسی با درگاه USB، بلوتوث برای سیستم مالتی مدیاست.

قیمت لاماری x5 مشخصات لاماری x5 قیمت لاماری ایما مشخصات لاماری ایما اخبار شرکت آرین موتور مدیرعامل شرکت آرین موتور قیمت محصولات آرین موتور نمایندگی آرین موتور معرفی خودرو جدیدترین خودروهای وارداتی

بسیاری از قابلیت های لاماری ایما Eama توسط همین نمایشگر لمسی 10.25 اینچی کنترل می شود. هرچند لاماری ایما در نمای بیرونی استایلی کوپه مانند دارد، ولی این شیب سقف تاثیر منفی چندانی در فضای سر سرنشینان های ردیف عقب نداشته و سه سرنشین بزرگسال با قد 180 به راحتی در این ردیف جا می شوند. در حالتی هم که تمام صندلی ها در جای خود قرار داشته باشند، این خودرو فضای باری معادل 480 لیتر را ارائه می دهد که در صورت نیاز به فضای بار بیشتر، می توان صندلی های ردیف دوم را خواباند.

امکانات ماشین لاماری ایما Eama آرین پارس موتور

لاماری ایما خودروی به نسبت لوکس و کاملی بوده و تجهیزات رفاهی و ایمنی خوبی را در خود جای داده است. این خودرو در زمینه تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، سیستم ترمز کمکی، دوربین دید عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب است.

در زمینه تجهیزات رفاهی هم لاماری دارای سانروف برقی پانوراما، نمایشگر دیجیتالی 10.25 اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم سرگرمی، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در شش جهت و تنظیم گودی کمر، فرمان برقی D شکل با کلیدهای کنترلی، کروز کنترل، مد رانندگی اکو و اسپرت، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، کول باکس و … است.

نسخه رونمایی شده لاماری ایما Eama آرین پارس موتور فاقد تجهیزاتی مانند درب برقی صندوق عقب، دوربین دید 360 درجه و گرمکن صندلی بود که ظاهرا آرین پارس موتور قصد دارد نسخه تولیدی و قابل عرضه این خودرو را با تجهیزات رفاهی بیشتر از این مدل رونمایی شده به بازار عرضه کند.

در خصوص گارانتی شرکت چینی سه سال یا 60 هزار کیلومتر را برای لاماری ایما درنظر گرفته، ولی آرین موتور قصد دارد مدت زمان و مسافت گارانتی لاماری Eama را افزایش دهد که به همین منظور در حال مذاکره با شریک چینیست.

قیمت لاماری x5 مشخصات لاماری x5 قیمت لاماری ایما مشخصات لاماری ایما اخبار شرکت آرین موتور مدیرعامل شرکت آرین موتور قیمت محصولات آرین موتور نمایندگی آرین موتور معرفی خودرو جدیدترین خودروهای وارداتی

قیمت لاماری ایما Eama آرین پارس موتور

لاماری ایما Eama کراس اووری به نسبت لوکس با طراحی خشن و پیشرانه ای قدرتمندتر به نسبت رقباست. آرین پارس موتور در مراسم رونمایی از اعلام قیمت دقیق این خودرو خودداری کرد و زمان عرضه لاماری ایما نیز هنوز به صورت دقیق مشخص نیست. اما آرین موتور وعده قیمت رقابتی را برای لاماری ایما داده و به احتمال زیاد قصد دارد این خودرو را در نمایشگاه خودرو تهران برای عموم نیز رونمایی کند. قطعا با نزدیک تر شدن به زمان عرضه، قیمت لاماری ایما نیز اعلام خواهد شد. آرین موتور قصد دارد لاماری ایما را با قیمت قطعی و تحویل 30 روزه به مشتریان عرضه کند.

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، لاماری ایما Eama اولین محصول سواری تولید شده با داخلی سازی 20 درصدی آرین موتور بوده که در سایت تولیدی خمین به تولید می رسد. این سایت تولیدی ظرفیت تولید اسمی سالانه 60 هزار دستگاه را داشته و در آینده امکان افزایش به 200 هزار دستگاه را دارد. هدف آرین موتور در سال 1401 تولید حداقل 3 هزار دستگاه لاماری ایما بوده که در سال 1402 هدف بر مبنای تولید 5 هزار دستگاه خودروست. البته آرین موتور اظهار کرده که این شرکت در سال آتی ظرفیت تولید ماهانه 430 دستگاه لاماری ایما را خواهد داشت.

 قیمت لاماری x5 مشخصات لاماری x5 قیمت لاماری ایما مشخصات لاماری ایما اخبار شرکت آرین موتور مدیرعامل شرکت آرین موتور قیمت محصولات آرین موتور نمایندگی آرین موتور معرفی خودرو جدیدترین خودروهای وارداتی محمدرضا سیفی کیست

محصولات آتی برند لاماری آرین موتور

لاماری یک زیربرند تازه تاسیس توسط آرین پارس موتور بوده که این شرکت قصد دارد تمام محصولات تولید داخل خود را تحت این برند عرضه کند. اولین عضو خانواده لاماری همین کراس اوور ایما Eama بوده. ولی در سال 1401 آرین موتور تصمیم دارد یک سدان کامپکت سگمنت C و همچنین یک کراس اوور کامپکت سگمنت B را به سبد محصولات لاماری اضافه کند.

محمدرضا سیفی مدیرعامل آرین موتور اظهار کرده برند لاماری با تحریم یا بدون تحریم به فعالیت خود ادامه خواهد داد و سیاست جدید آرین موتور برای تبدیل شدن از وارد کننده به تولید کننده است. لازم به ذکر است که آرین موتور از سال 1390 فعالیت خود را با وارد کردن محصولات میتسوبیشی ژاپن و سپس DS دی اس آغاز کرد که در سال 1396 اقداماتی در زمینه تولید محصولات میتسوبیشی در ایران انجام داد. ولی بازگشت تحریم ها باعث متوقف شدن این پروژه شد. لازم به ذکر است که آرین پارس موتور در سایت تولیدی خمین از اسفند سال 1399 در حال عرضه دو محصول ون و کامیونت بوده، ولی ظرفیت اصلی این کارخانه تولید خودرو بر مبنای تولید خودروی سواری درنظر گرفته شده که باعث اشتغال 500 نفر می شود.

منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.