سورن پلاس چگونه بازارگشایی کرد؟

0

محصول اکونومی و آپشنال ایران‌خودرو؛ یک سال پس از حضور در بازار

اگر خانواده خودروهای دنا اعم از نسخه پایه، دناپلاس، دناپلاس توربو و دناپلاس توربواتومات را تافته‌های جدابافته‌ای از خاندان  سمند بدانیم، باید اذعان داشت پرچمدار این خاندان، خودرو سورن بوده که از سال 87 به بازار آمد و بیش از یک‌سال است که نسخه ارتقایافته آن نیز با نام «سورن‌پلاس» در خیابان‌ها و جاده‌های کشور دیده می‌شود.

مقایسه خودرو مقایسه دنا مقایسه دنا سمند سورن قیمت سمند سورن آپشن های سمند سورن ELX معایب و مزایای سمند سورن مشخصات سمند سورن ال ایکس آپشن های دنا قیمت دنا مشخصات دنا

اگر خانواده خودروهای دنا اعم از نسخه پایه، دناپلاس، دناپلاس توربو و دناپلاس توربواتومات را تافته‌های جدابافته‌ای از خاندان سمند بدانیم، باید اذعان داشت پرچمدار این خاندان، خودرو سورن بوده که از سال 87 به بازار آمد و بیش از یک‌سال است که نسخه ارتقایافته آن نیز با نام «سورن‌پلاس» در خیابان‌ها و جاده‌های کشور دیده می‌شود.

گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌صورت متناوب سورن‌پلاس را در انواع طرح‌های فروش، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خود به قید قرعه عرضه کرده و شانس متقاضیان این خودرو در این قرعه‌کشی‌ها در بهترین حالت یک به 130 بوده است. درحال‌حاضر قیمت مصوب عرضه سورن‌پلاس در کارخانه 240میلیون و 408هزار تومان و قیمت فروش آن در کارخانه 313میلیون تومان است.

قوای محرکه پرقدرت برای یک سدان سایزمتوسط خانوادگی
سورن‌پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر بهره می برد. این موتور می‌تواند 115 اسب‌بخار نیرو را در 6000 هزار دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. همچنین قدرت گشتاور 160 نیوتن‌متری این موتور هم در دور 4500 به دست می‌آید. این اعداد و ارقام برای یک سدان سایزمتوسط خانوادگی ارقام خوبی است.

موتور 16سوپاپ این خودرو می‌تواند استانداردهای آلایندگی یورو5 را پاس کند و این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش‌های بخش مهندسی در شرکت سازنده دارد، زیرا رساندن استاندارد یک موتور به یورو5 با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد، خود یک پروژه پرزحمت است. مصرف سوخت این خودرو نیز معادل 7.49لیتر در سیکل ترکیبی است؛ یعنی 100سی‌سی کمتر از 7.5 لیتر.

مزایای موتور توربو مشکلات موتور توربوشارژ موتور توربو چیست موتور توربو شارژ دنا موتور توربو شارژ چیست اصول نگهداری از موتور توربو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو

از رینگ‌های دورنگ تا ایزوفیکس و کروزکنترل
ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد. وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت می‌کنیم در واقع منظور یکی از جادارترین خودروهای تولید شده در داخل است که از نظر فضای کابین خانواده‌ها را راضی می‌کند.

سورن‌پلاس هم از این قاعده مستثنا نیست و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی‌متر دارد. سورن‌پلاس می‌تواند صندوق عقبی به اندازه 500 لیتر را در اختیار شما بگذارد که تقریبا با خودرو خوش‌نام بازار یعنی تندر90 برابری می‌کند. در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است.

هر چهارچرخ سورن‌پلاس از رینگ‌های دورنگ که برای اولین‌بار در ایران تولید شده است، برخوردارند. برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز ایران‌خودرو در این قسمت سورن‌پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروزکنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می‌توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.

samand ef7 قیمت سمند سورن پلاس مشخصات سمند سورن پلاس صدای موتور سمند سورن توربو معایب و مزایای سمند سورن قیمت رانا پلاس مشخصات رانا پلاس معایب و مزایای رانا پلاس مقایسه خودرو تازه های خودرو در ایران محصولات جدید ایران خودرو بهترین خودرو ایرانی مشخصات موتور رانا پلاس

امکانات متعدد برای یک خودرو اکونومی
سیستم تهویه‌مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاورویندوز و آنتی‌ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیوپخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی درهای جلو و تاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند. تریم داخلی و روکش‌ها نیز پارچه‌ای و به رنگ مشکی هستند. اما طرح پارچه‌های به‌کاررفته جدید است. صندلی‌های این خودرو از راحت‌ترین‌ها در میان تولیدات داخلی هستند.

اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ششحرکته است که به‌صورت دقیق می‌تواند ۲ حرکت برقی و ۴ حرکت دستی داشته باشد. فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه‌های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم و تاشو برقی است. چراغ‌های LED جلو، چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو، شیشه دودی طرفین و عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC و… ازجمله امکاناتی هستند که سورن‌پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.