طرز تهیه شیرینی لایه ای کره ای چیست ؟

0

شیرینی لایه ای کره ای این شیرینی فقط ۲ قاشق شکر داره وشیرینی اصلیش باهمون عسل روش است که جذبش میشود وطعم فوق العاده ای بهش میدهد.

مواد لازم :

  1. آرد سفید ۳ پیمانه الک شده
  2. شکر ۲ قاشق غذا خوری
  3. مایه خمیر فوری 1قاشق غذا خوری
  4. نمک ۱/۴ قاشق چای خوری
  5. تخم مرغ اعدد
  6. گلاب ۱ قاشق غذا خوری
  7. شیر ۲۰۰ میلی لیتر ( ۱ پیمانه )
  8. روغن مایع ۲قاشق غذا خوری
  9. کره ذوب شده ۱۵۰ الی ۱۰۰ گرم

طرز تهیه شیرینی لایه ای کره ای آموزش شیرینی خوشمزه شیرینی برای عید آشپزی با فر کتاب آشپزی مجله آشپزی ترفندهای آشپزی

طرز تهیه :

آرد ، شکر ، نمک ، خمیرمایه را با هم مخلوط و وسطش ، تخم مرغ و گلاب رو ریخته ، با چنگال بزنید و به تدریج شیر را اضافه و با دست مخلوط کنید تا خمیری شود .خمیر را به سطح کار منتقل و دقیقه ورز دهید سپس به شکل توپ درآورده و در داخل کاسه چرب شده بزارید روش سلفون یا یک بشقاب بزارید و در دمای محیط ۱ ساعت استراحت دهید که حجمش دو برابر شود .

پف خمیر را بگیرید و سطح کار را کمی آرد پاشی کنید ( نشاسته ذرت ) و خمير را بشکل لوله درآورده و به ۸ قسمت مساوی تقسیم و هر کدوم را چونه کنید و روی چونه ها را با پارچه بپوشانید تا خشک نشوند.

اولین چونه را با کمک ( وردنه مخصوص باقلوا خیلی نازک و به شکل دایره باز کنید.سطح کار را کره بزنید و خمیر را بزارید روش با فرچه کره بزنید .

تمام چونه ها روبه این ترتیب باز کنید و هر لایه خوب کره بزنید . ( آخرین لایه هم کره مال کنید ) برش بزنیدو  رول کنید و با کارد رول را به دو قسمت تقسیم و با دست پهن کنید و با خلال دندان فیکس کنید تا موقع پخت باز نشود.

داخل فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۳۰ الی ۲۰ دقیقه بسته به دمای فر بپزید ( درآخر حتما گریل را روشن کنید تا روی شیرینی طلایی وبرشته شود.از فرخارج وتا داغه روی هرکدوم یک  قاشق غذا خوری پر عسل بریزید تا جذب شیرینی شود ونوش جان کنید بسیار خوشمزه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.