طرز تهیه کیک موز و کارامل چیست ؟

0

کیک موز و کارامل  کیکی با طعم عالی است که میتوانید در روز های سرد زمستانی در کنار خانواده با چای نوش جان کنید .

مواد لازم:

  1. موز رسیده نرم : ۴ عدد
  2. کره ذوب شده یا روغن مایع : ۱۵۰ گرم
  3. شکر : ۱/۲ ۱ پیمانه ( ۳۰۰ گرم )
  4. آرد : ۳ پیمانه ( ۴۵۰ گرم )
  5. بیکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری
  6. تخم مرغ : 3 عدد
  7. وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  8. شیر : ۱/۲ ۱ پیمانه
  9. سرکه : ۱ قاشق سوپخوری
  10. کرم پنیری یا خامه قنادی فرم گرفته
  11. گردوی خرد شده : حدود ۷۰ گرم
  12. موز : یک عدد
  13. برای تزیین سس کارامل طبق دستور شکلات رنده شده برای تزیین

طرز تهیه کیک موز و کارامل آموزش پخت کیک طرز تهیه کیک خوشمزه طرز تهیه کیک خونگی کتاب آشپزی مجله آشپزی ترفندهای آشپزی

طرز تهیه:

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید شیر هم دما با محیط را با سرکه مخلوط و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند تا غلیظ شود  در این مدت موز ها را پوست بگیرید و با چنگال یا غذا ساز پوره کنید .

کره یا روغن ، شکر و وانیل را به موز له شده اضافه و مخلوط کنید و تخم مرغها را یکی یکی اضافه و مخلوط کنید مخلوط آرد و شیر را طی دو تا سه مرحله به مایه اضافه و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود . کف دو عدد قالب به قطر ۲۴ سانتیمتر را چرب و با کاغذ مومی بپوشانید . .مایه را بین دو قالب تقسیم کنید و کیکها را در فر داغ شده با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت حدود ۳۵ دقیقه بپزید .

بعد از پخت اجازه دهید کیکها به دمای محیط برسند برای بین دو لایه و تزیین کیک میتوانید از کرم پنیری یا خامه فرم گرفته به همراه سس کارامل ، موز خرد شده و گردو استفاده کنید . سس کارامل : یک پیمانه شکر را به همراه ۱/۴ پیمانه آب روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر ذوب و طلایی شود .

سپس ۷۰ گرم کره یا ۱۰۰ گرم خامه صبحانه به آن اضافه و هم بزنید تا یکدست شود اگر غلظت سس خیلی زیاد بود یک قاشق سوپخوری آب جوش یا شیر داغ به آن اضافه کنید تا به غلظت سس برسد .

کرم پنیری : ۲۵۰ گرم پنیر خامهای یا ماسکارپونه ، ۲۰۰ گرم خامه صبحانه و ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل و ۷۰ گرم پودر قند یا ۴ قاشق سوپخوری سس کارامل آماده شده را با هم مخلوط و با سرعت زیاد همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد .

خامه قنادی فرم گرفته : خامه قنادی را از فروشگاههای لوازم قنادی تهیه کنید  قبل از همزدن اجازه دهید یخ خامه کمی باز شود و به غلظت بستنی برسد . سپس حدود ۸ دقیقه با دور بالای همزن برقی بزنید تا فرم خود را حفظ کند و خامه ظاهری مات به خود بگیرد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.