طرز تهیه کاستانولی (دونات ایتالیایی) خوشمزه

0

کاستانولی یا دونات ایتالیایی کاستانولی نوعی دونات ایتالیایی است که با کره یا پنیر ریکوتا پوشانده می شود . پوست لیمو یا پرتقال بهش اضافه و با بکینگ پودر مخلوط میشود .

نکته این شیرینی این که نه تنها خوشمزه است بلکه سریع آماده میشود بنابراین می تونید فقط در نیم ساعت اون از ابتدا تا انتها آماده کنید .

طرز تهیه دونات ایتالیایی آموزش غذای ایتالیایی شیرینی برای عید آموزش شیرینی خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی فوت و فن آشپزی

مواد لازم :

  1. پنیر ریکوتا : ۲۵۰ گرم
  2. آرد همه منظوره : ۲۵۰ گرم
  3. تخم مرغ : ۱ عدد
  4. شکر : ۶۵ گرم
  5. وانیل کمی
  6. رنده پوست لیمو یا پرتقال یا مخلوطی از هر دو
  7. بکینگ پودر : ۲قاشق چای خوری
  8. نمک : نصف قاشق چای خوری
  9. روغن برای سرخ کردن
  10. کاور دونات  شکر با مقداری وانیل شکری مخلوط کنید

طرز تهیه :

تخم مرغ و شکر با هم مخلوط کنید و سپس ریکوتا و وانیل و پوست لیمو یا پرتقال رو اضافه کرده و مخلوط کنید  آرد با نمک و بکینگ پودر مخلوط کنید و الک کنیی به مخلوط پنیر اضافه کنید و سعی کنید خمیر با دست مخلوط کرده و ورز بدی ( این نکته مهمه ) به این نکته توجه کنید که خمیر لطیف و چسبناک میشود ( یعنی آرد اضافه نریز ) روش را بپوشانید و ده دقیقه استراحت بدهید. سپس خمیر به چونه هایی یک اندازه تقسیم کنید ( اینجا وزنشون حدود ۱۵ گرمه ) و در دستت گلوله کنید.

لازم نیست خیلی ورز دهید و سعی کنید خیلی صافش کنید دونات هارو در دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد بین یک و نیم تا سه دقیقه سرخ کنید ، چون زمان سرخ کردن با توجه به سایزش فرق می کند .

پس از سرخ شدن از روغن بیرون بیارید و بگذار کمی در صافی بماند . بعد بگذارید روی دستمال تا روغن اضافه اش گرفته بشود و سپس در شکر آمیخته با وانیل بغلتونید .

توجه : میتونید پنیر ریکوتا رو با پنیر ماسکارپونه یا پنیر خامه ای جایگزین کنید ولی با ریکوتا خوشمزه تر میشود .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.