معرفی خودرو برقی نیو ES8 +عکس

0

پس از معرفی اولیه در سپتامبر گذشته، بالاخره شرکت نیو از بزرگترین کراس‌اور برقی ساخت خود یعنی ES8 به صورت رسمی رونمایی کرد.

باتری 150 کیلووات ساعتی برای مشتریان نیو ES8 در دسترس خواهد بود، که شعاع حرکتی 750 کیلومتر را فراهم می­‌کند.

یکی از برنامه‌­های جالب شرکت نیو که در کنار این خودرو معرفی شده، سرویس BaaS است که امکان تعویض باتری خالی با پر را ظرف تنها 3 الی 5 دقیقه در یکی از ایستگاه­‌های شارژ، فراهم خواهد کرد. مالک خودرو حتی می‌تواند باتری با ظرفیت بالاتر را جایگزین نماید، تا برای پیمایش مسافت بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

معرفی نیو ES8 قیمت نیو ES8 مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو اخبار خودرو مقایسه خودرو شرکت نیوهلند کجاست امکانات نیو ES8 داشبورد نیو ES8 قیمت خودرو

خبر خوش دیگر برای مشتریان نیو ES8 این است که در کنار باتری به ظرفیت 75 یا 100 کیلووات ساعت، باتری 150 کیلووات ساعت هم برای مشتریان در دسترس خواهد بود، که شعاع حرکتی 750 کیلومتر را فراهم می­‌کند.

براساس اعلام شرکت نیو، قیمت پایه ES8 برابر با 51,344 یورو (59,463 دلار) درنظر گرفته شده است. در این حالت، خریدار باید مبلغ 138 یا 198 یورو را نیز به عنوان اجاره ماهانه باتری 75 یا 100 کیلووات ساعت پرداخت کند. اگر هزینه باتری در همان ابتدا پرداخت شود، قیمت نیو ES8 در دو نسخه مذکور به ترتیب 69,791 و 77,630 دلار خواهد بود.

طراحی نیو ES8
نسخه signature edition از این خودرو نیز با برخی تغییرات جزئی و سرویس‌های متفاوت، با قیمت 78,959 و 86,981 دلار به فروش می­‌رسد. با توجه به این‌که دو محصول تسلا یعنی مدل X و مدل Y به ترتیب با قیمت 120,328 و 61,275 دلار در نروژ عرضه شده‌­اند، محصول نیو به مراتب ارزان‌تر است.

معرفی نیو ES8 قیمت نیو ES8 مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو اخبار خودرو مقایسه خودرو شرکت نیوهلند کجاست امکانات نیو ES8 داشبورد نیو ES8 قیمت خودرو

تریم پایه نیو ES8 به مواردی همچون گرمکن، تهویه و ماساژور صندلی­‌ها با روکش چرم مجهز شده که در نسخه signature edition با قابلیت خوابیدن کامل صندلی شاگرد با محل استراحت پا نیز همراه می­‌شود. رابط کاربری Nomi mate 2.0، رینگ‌های 20 اینچی، تعویض خط خودکار، آینه­‌های تیره‌شونده و نمایشگر هداپ با قابلیت نمایش مسیریاب، از دیگر تجهیزات استاندارد این خودروست. در نسخه signature edition از چرم ناپا برای روکش صندلی­‌ها و پارچه میکروفایبر برای پوشش داخلی سقف استفاده شده است، درحالی‌که ابعاد رینگ‌ها نیز به 21 اینچ افزایش می­‌یابد.

داشبورد نیو ES8
در کنار گارانتی شش سال یا 150 هزار کیلومتر برای نیو ES8، مالکان این خودرو می­‌توانند از خدمات سرویس در محل و همچنین انتقال از منزل به تعمیرگاه نیز استفاده کنند. غیر از این‌ها، خدمات دیگری همچون حجم اینترنت رایگان، چند مرتبه انتقال رایگان به تعمیرگاه و همچنین چند مرتبه تعویض رایگان باتری خالی با پر نیز برای کاربران محصولات نیو درنظر گرفته شده است.

شرکت نیو در حال کار روی باتری­‌های ساخت خود است تا در زمان سریع‌تر، به میزان بیشتری شارژ شوند. این شرکت همچنین برای گسترش شبکه ایستگاه­‌های عمومی شارژ در اروپا تا سال 2025 برنامه­‌ریزی کرده است.

معرفی نیو ES8 قیمت نیو ES8 مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو اخبار خودرو مقایسه خودرو شرکت نیوهلند کجاست امکانات نیو ES8 داشبورد نیو ES8 قیمت خودرو

کابین و امکانات نیو ES8
نیو همچنین NIO House را به عنوان مرکزی اجتماعی برای برقراری ارتباط هرچه بیشتر بین مشتریان و علاقمندان این برند پایه­‌گذاری نموده که در آینده برای برگزاری رویدادهای مختلف نیز اقدام خواهد کرد. نخستین NIO House قاره اروپا در پایتخت نروژ تاسیس می­‌شود. تاسیس فروشگاه NIO Gift Shop، اقدام دیگری است که توسط این شرکت نوپا انجام خواهد شد.

مترجم : باما

منبع : cleantechnica.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.