شاهین اتوماتیک در راه بازار + قیمت و مشخصات

0

سایپا در اردیبهشت خبر از عرضه خودرو شاهین اتوماتیک داد. اما حالا این شرکت زمان تحویل این خودرو را به فروردین ۱۴۰۱ موکول کرده است. این خودرو با چه قیمتی به بازار می‌آید؟ عرضه آن چه تاثیری در وضعیت بازار دارد؟

مدیرعامل سایپا اردیبهشت امسال خبر از تولید شاهین اتوماتیک و عرضه آن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ داد. اما حال با گذشت ۵۵ روز از فصل زمستان، هنوز عرضه این محصول آغاز نشده است.

زمان ثبت نام شاهین قیمت سایپا شاهین مشخصات سایپا شاهین اخبار سایپا آمار تولید محصولات سایپا اخبار خودروسازان

در دی‌ ۱۴۰۰ دبیر کمیته نام‌گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا گفت: شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک به جعبه دندهCVT ساخت شرکت پانچ بلژیک مجهز شده و هر دو محصول با لوگوی CVT به‌عنوان نماد گیربکس به‌کار رفته در آن‌ها تولید و به بازار عرضه خواهند شد.

اما حال زمان ثبت‌نام پیش‌فروش این خودرو به اواخر اسفند و تحویل در فروردین ۱۴۰۱ موکول شده است.

شاهین اتوماتیک چه قیمتی دارد؟

فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدودا ۳۴۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود که نسبت به وضعیت کنونی بازار خودرو مناسب است.

او افزود: خودروهای اتوماتیک با هر کیفیتی کمتر از ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد.

تاثیر عرضه شاهین اتوماتیک بر بازار

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو کشور به دلیل متاثر بودن از نوسانات ارزی، با این تعداد عرضه‌ خودرو، تغییری نمی‌کند.

او افزود: هرچقدر خودروها لوکس‌تر و به‌روزتر باشد، نفع بیشتر خودروساز را در پی دارد، زیرا این موضوع شامل قیمت‌گذاری دستوری نمی‌شود و خودروساز می‌تواند محصول خود را به هر قیمت دلخواه و اقتصادی به بازار عرضه کند. این موضوع باعث می‌شود خودروساز در عرضه و فروش محصولاتش ضرر نکند.

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: این عرضه‌های خودرو، تاثیری در مسائل کلان صنعت خودرو ندارد. مشکلات بازار کلان‌تر از این تعداد عرضه خودرو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.