زوج ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فوتبال ایران!

0

تازه‌ترین به‌روزرسانی‌ معتبرترین رسانه ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال در جهان حاوی نکات جالب توجهی است که به مرور بخشی از آن پرداخته ایم.معتبرترین رسانه ارزش‌گذاری بازیکنان فوتبال در جهان، بار دیگر اطلاعات خود را به‌روز کرد. ترانسفرمارکت که برای علاقه‌مندان به فوتبال یک سایت مرجع در این زمینه به شمار می‌رود، در تازه‌ترین به‌روزرسانی‌اش حاوی نکات جالب توجهی است که از آن جمله می‌توان به افزایش ارزش مهدی طارمی اشاره کرد. تا پیش از این در مقابل نام مهاجم ایرانی پورتو عدد ۱۵ میلیون یورو به چشم می‌خورد، اما عملکرد خوب و درخشش بی‌وقفه طارمی باعث شده این رقم با افزایش دو میلیون یورویی مواجه شود؛ بنابراین در حال حاضر طارمی از نظر ترانسفرمارکت ۱۷ میلیون یورو می‌ارزد.

اینستاگرام سردار آزمون بیوگرافی سردار آزمون ثروت سردار آزمون خودرو سردار آزمون بیوگرافی مهدی طارمی ثروت مهدی طارمی گل های مهدی طارمی بازیکنان تیم پورتو درآمد فوتبالیست ها درآمد ورزشکاران

خط حمله ۴۲ میلیون یورویی
همان‌طور که می‌دانید زوج اصلی خط حمله تیم ملی ایران را مهدی طارمی و سردار آزمون تشکیل می‌دهند. گفتیم که طارمی با رشد دو میلیون یورویی در ترانسفرمارکت ارزش خودش را به ۱۷ میلیون یورو رسانده، اما قیمت سردار آزمون تغییر نکرده است. ستاره ۲۷ ساله ایرانی که به تازگی از زنیت سن‌پترزبورگ به بایر لورکوزن در آلمان منتقل شده، همچنان با برچسب ۲۵ میلیون یورویی، ارزشمندترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران به شمار می‌رود. به این ترتیب مجموع ارزش زوج تهاجمی تیم ملی کشورمان ۴۲ میلیون یورو می‌شود که اگر هر یورو را تقریبا ۳۰ هزار تومان در نظر بگیریم، معادل ریالی آن عددی حدود ۱۲۶۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. این مساله بخشی از ارزش بالقوه و توانایی‌های خط آتش تیم ملی را آشکار می‌کند؛ خطی که ما به درخشش آن در مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر حسابی دل خوش کرده‌ایم.

یک شکاف عظیم
حقیقت آن است که مهدی طارمی و سردار آزمون در صدر جدول ارزنده‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران حساب خودشان را از سایرین جدا کرده‌اند و یک شکاف عظیم بین آن‌ها و بقیه به چشم می‌خورد. بعد از این دو ستاره ۲۵ و ۱۷ میلیون یورویی، سومین بازیکن گران‌قیمت فوتبال ایران علیرضا جهانبخش است که چهار میلیون یورو می‌ارزد. علی قلی‌زاده با ۵/ ۳ میلیون یورو ارزندگی در پله چهارم قرار گرفته و سامان قدوس و اللهیار صیادمنش را هم با برچسب سه میلیون یورویی در رده‌های بعدی داریم. چنان که می‌بینید رشد قلی‌زاده و صیادمنش در این جدول بسیار چشمگیر و تحسین‌برانگیز بوده است. گران‌ترین بازیکنان فعلی فوتبال جهان هم کیلیان امباپه و ارلینگ هالند هستند که ۱۶۰ و ۱۵۰ میلیون یورو می‌‎ارزند. در آسیا هم سون هیونگ مین کره‌ای همچنان با ۸۰ میلیون یورو ارزش صدرنشین است و سردار آزمون ما در رتبه دوم قرار دارد.

باشگاه‌های فقیر ایرانی
همیشه گفته‌ایم که حتی بزرگ‌ترین باشگاه‌های ایرانی هم ظرف اقتصادی بسیار کوچکی دارند و قابل مقایسه با رقبای متمول قاره‌ای نیستند. رنکینگ سایتی مثل ترانسفرمارکت به وضوح این واقعیت را به رخ می‌کشد. هم‌اکنون ارزشمندترین باشگاه‌های آسیا دو تیم عربستانی الهلال و النصر هستند که ۶۰ و ۵۵ میلیون یورو می‌ارزند، به شکلی باورنکردنی تیم الریان قطر که شجاع خلیل‌زاده را در اختیار دارد با ۳۳ میلیون یورو، در رده سوم قرار دارد. آن‌ها خامس رودریگز ستاره سابق رئال را هم جذب کرده‌اند، اما در لیگ ستارگان قطر به رتبه‌ای بهتر از هشتمی دست نیافتند. حالا فکر می‌کنید باشگاه‌های ایرانی در ترانسفرمارکت کجا هستند؟ گران‌قیمت‌ترین آن‌ها پرسپولیس است که با ۵/ ۱۲ میلیون یورو ارزش تیم پنجاهم آسیا به شمار می‌آید. استقلال با ارزندگی ۴/ ۱۰ میلیون یورو در رده ۶۳ قرار گرفته و پس از آن سپاهان با ارزش ۶/ ۹ میلیون یورو روی پله ۶۹ به چشم می‌خورد. خب با این شرایط چطور قرار است باشگاه‌های ما شانه به شانه با غول‌های پول‌دار آسیایی رقابت کنند؟

سردار در حسرت اولین گل
پیشرفت پلکانی دقایق بازی سردار آزمون در بایر لورکوزن ادامه دارد. مهاجم سرشناس تیم ملی ایران پس از آنکه چند دقیقه برابر بایرن‌مونیخ و چند دقیقه مقابل آتالانتا در لیگ اروپا به میدان رفت، این‌بار چیزی حدود نیم‌ساعت فرصت پیدا کرد تا برای تیم جدیدش توپ بزند. در هفته بیست‌وششم رقابت‌های بوندس‌لیگا، لورکوزن در حالی با یک گل برابر کلن شکست خورد که سردار از دقیقه ۶۴ به میدان آمد. او در این مدت فرصت‌هایی هم برای گلزنی به دست آورد که آن‌ها را از دست داد.

مهاجم ایرانی لورکوزن دقایقی پس از ورودش به زمین، پشت محوطه جریمه کلن صاحب یک توپ شد، اما نتوانست از پاس دیابی بهره ببرد و سایه توپ را زد. در دقیقه ۷۴ جدی‌ترین فرصت گلزنی برای سردار آزمون مهیا شد، اما او از توپ ارسالی زمینی از جناح راست بهره نبرد. توپ به نوک پای او خورد و عرض زمین را طی کرد. پنج دقیقه پس از این فرصت، سردار آزمون امید داشت در مقابل هواداران پرشور بایر لورکوزن جبران مافات کند و نخستین گلش برای این تیم را به ثمر برساند، اما دوباره ضربه او راه به جایی نبرد. او در حالی که پشت مدافعان کلن یک موقعیت گلزنی مناسب به دست آورد، ضربه خود را به آرامی در اختیار دروازه‌بان حریف قرار داد تا انتظار‌ها برای نخستین جشن گل او در آلمان همچنان ادامه بیابد.

فرصت‌سوزی‌های آزمون برابر کلن باعث شد او نمره ضعیفی از رسانه‌ها بگیرد، اما سرمربی لورکوزن نسبت به ثمردهی این بازیکن خوش‌بین است. جرارد سیوانه در پایان بازی گفت: «آزمون خیلی دوید و فعالیت کرد. کمی طول کشید تا وارد ریتم بازی شود. سردار کیفیت را با خود به بازی می‌آورد، فقط نیاز به کمی زمان بیشتر دارد تا با تیم هماهنگ شود. او به زودی به روز‌های اوجش می‌رسد.»

طارمی به روایت توییتر
باز هم یک شاهکار دیگر از مهدی طارمی! در مسابقات این هفته لیگ برتر پرتغال، پورتو با چهار گل بر توندلا غلبه کرد و به صدرنشینی‌اش ادامه داد. روند بازی البته به اندازه‌ای که نتیجه نشان می‌دهد آسان نبود. در شرایطی که نیمه اول می‌رفت تا بدون گل تمام شود، مهدی طارمی موفق شد با هنر بی‌بدیل خودش یک پنالتی بگیرد و خودش آن را به گل تبدیل کند. ستاره ایرانی پورتو این‌بار پرده جدیدی از مهارت دیرین خود را به نمایش گذاشته و «خوابیده» پنالتی گرفت! مهدی در شرایطی که روی زمین افتاده بود، یک نوک پا به توپ زد و باعث شد مدافع حریف به جای توپ، پای او را شوت کند. به این ترتیب در بازبینی ویدئویی یک پنالتی به سود پورتو اعلام شد. این مساله بار دیگر طارمی را در ایران و پرتغال در کانون اخبار قرار داد. بعد از مدل جدید و منحصربه فردی که طارمی در پنالتی گرفتن نشان داد، خیلی‌ها در شبکه‌های اجتماعی با او شوخی کردند که می‌توان بخش کوچکی از آن‌ها را مرور کرد.

پرفروش‌ترین کتاب فوتبالی؛ آموزش پنالتی‌گیری نوشته پروفسور طارمی.

باور کنید اگر VAR نبود، طارمی در هر بازی سه پنالتی می‌گرفت.

نام کتاب: راه‌های مختلف پنالتی‌گیری؛ ۷۰۰ صفحه، تالیف: دکتر مهدی طارمی.

طارمی بعد از پایان دوران بازی باید یک سمت جدید روی نیمکت تیم‌ها ابداع کند به اسم «مربی پنالتی‌گیری»؛ بارسلونا و رئال هم می‌توانند استخدامش کنند.

یک دقیقه پنالتی نگیر ببینیم چه خبر است!

این سبک پنالتی گرفتن طارمی را باید در مدارس فوتبال آموزش بدهند.

مهدی طارمی؛ پدر علم پنالتی‌گیری در جهان.

تا به حال بازیکنی نتوانسته بود در حالت خوابیده از داور پنالتی بگیرد. طارمی مرز‌های پنالتی‌گیری در جهان فوتبال را جابه‌جا کرد!

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.