معرفی جیپ واگونیر و گرند واگونیر + عکس

0

جیپ واگونیر L و گرند واگونیر L مدل 2023 معرفی شده‌اند، تا اعضای این خانواده بیشتر از قبل بشود. علاوه‌براین نسخه Carbide از جیپ واگونیر نیز معرفی شده است، که جزئیات و ظاهری تیره‌تر دارد.

طراحی جیپ گرند واگونیر نسخه L

مهم‌ترین تفاوت نسخه‌های L این است که فاصله محوری آن‌ها 17.78 سانتی‌متر و طول خودرو 30.48 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده است.

به لطف این افزایش طول، فضای بار 0.4474 سانتی‌متر مکعب بیش‌تر شده و اکنون به 1.252 سانتی‌متر مکعب می‌رسد. با بستن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، 3.7067 مترمکعب فضای بار حاصل می‌شود. بنابراین فضای کافی برای قرار دادن یک تخته چوبی با ابعاد 1.2 متر در 2.4 متر مهیا خواهد شد. با مقایسه ابعاد فضای بار خودروهای رقیب، مانند کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور و … متوجه می‌شوید که واگونیر برنده است.

از نظر ظاهر و زیبایی، نسخه‌های L تفاوتی با نسخه استاندارد ندارند.

کابین و امکانات جیپ گرند واگونیر نسخه L

خریداران می‌توانند نمایشگرهای متعددی برای داخل کابین داشته باشند، که شامل نمایشگر اطلاعات و سرگرمی، ابزار دیجیتال، نمایشگر سرنشین جلو و نمایشگر سرگرمی عقب می‌شود. نمایشگر 10 اینچی برای سیستم هدآپ و آینه دید عقب دیجیتال نیز در دسترس است.

فضای داخلی هفت و یا هشت نفره است و خریداران می‌توانند صندلی نیمکتی و یا صندلی خلبانی را برای ردیف دوم انتخاب کنند. برای سرنشینان ردیف سوم، دو محفظه به گنجایش 1.8 لیتر تعبیه شده است.

سیستم صوتی McIntosh MX950 با 19 اسپیکر در واگونیر L سری III قابل سفارش است؛ اما برای گرند واگونیر L سری I و سری II به طور استاندارد در نظر گرفته شده است.

همچنین سیستم McIntosh MX1375 با 23 اسپیکر برای گرند واگونیر L سری II در دسترس بوده، در حالی که به طور استاندارد برای گرند واگونیر L Obsidian و سری III موجود است.

مشخصات فنی جیپ گرند واگونیر نسخه L

هر دو شاسی‌بلند از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی توئین‌توربو Hurricane با حجم 3 لیتر نیرو می‌گیرند. واگونیر L قدرتی برابر 420 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 635 نیوتن‌متر دارد. توان گرند واگونیر L به 510 اسب‌بخار قدرت و 678 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. نیروی هر دو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

سه نوع سیستم چهار چرخ محرک موجود است؛ Quadra-Trac I که دارای جعبه انتقال تک سرعته است، Quadra-Trac II که جعبه انتقال دو سرعته دارد و قادر است 100 درصد گشتاور را به چرخ دارای بیش‌ترین کشش انتقال دهد و Quadra-Drive II که مجهز به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در قسمت عقب بوده و دارای سنسورهایی است که می‌توانند موقعیت‌ها را پیش‌بینی و گشتاور را تقسیم کنند.

واگونیر L به طور استاندارد با سیستم تعلیق فنری ارائه می‌شود. سیستم تعلیق بادی Quadra-Lift نیز در دسترس است، که همین سیستم در گرند واگونیر L به طور استاندارد قرار دارد. این سیستم پنج حالت ارتفاع مختلف دارد و مجموعا ارتفاع از زمین را 25.4 سانتی‌متر افزایش می‌دهد‌.

جیپ واگونیر نسخه Carbide

این نسخه دارای اصلاحاتی است که باعث می‌شود واگونیر زیباتر به نظر برسد. جزئیات و قسمت‌های مشکی براق به چرخ‌ها، بافت جلوپنجره، قاب آینه‌ها، روف‌راک و چراغ‌های جلو، اضافه شده‌اند. حلقه‌ها و خطوط جلوپنجره نیز به رنگ مشکی Onyx هستند.

داخل کابین با تودوزی مشکی Global و دوخت‌های دودی رنگ پوشیده شده است. پنل ابزارها و درها نیز با روکشی پوشیده شده است، که جیپ آن را «هیدروگرافی فنی» می‌نامد‌.

این نسخه به صورت استاندارد با سقف پاناروما سه تکه عرضه می‌شود.

نسخه Carbide در بهار امسال برای مدل معمولی واگونیر در دسترس خواهد بود. اما برای نسخه واگونیر L از نیمه دوم سال 2022 عرضه می‌شود.

ترجمه باما

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.