مراقب امداد خودروها باشید که جیبتان را نزنند؟

0

تخلفات امدادخودروها، صبر مردم را لبریز کرده است

راهزنانی که بدون مجوز و بدون اطلاعات فنی درباره ماشین، نگاهی سرسری به ماشین شما می اندازند و تشنه حمل اتومبیل شما و دریافت هزینه‌های بی‌دلیل مکانیکی برای عیب‌های خیالی خود هستند.

 اگر تا به حال خودروی شما در یک اتوبان خراب شده باشد، احتمالا حضور بعضی از امدادخودروها بالای سر ماشینتان باعث شده که شما شاهد اتفاق بدتری نسبت به خرابی ماشین تان شوید؛ این که یک نفر شما را در آن شرایط ببیند و به جای کمک به فکر پر کردن جیب خودش باشد. بسیاری از امدادخودروها خاطره‌ای از خود در ذهن مردم به جا گذاشته اند که بسیاری از مردم در شرایطی که نیاز به کمک دارند، از  این امدادرسانی بیشتر از خرابی ماشین‌شان نگران می شوند. راهزنانی که بدون مجوز و بدون اطلاعات فنی درباره ماشین، نگاهی سرسری به ماشین شما می اندازند و تشنه حمل اتومبیل شما و دریافت هزینه‌های بی‌دلیل مکانیکی برای عیب‌های خیالی خود هستند. در سطح شهر با تعدادی از مردم درباره خاطراتی که از امدادخودروها دارند صحبت کردیم.
ورودی ۹۰ هزار تومان!
آقای سنایی، یکی از شهروندانی است که متأسفانه خاطره بدی از امدادخودرو در ذهنش مانده. او می گوید: «به همراه همسرم با ماشین به خانه یکی از اقوام می رفتیم که هنوز چند دقیقه از حرکتمان نگذشته بود که در اتوبان امام علی ماشین مان حرکت نکرد. در سرما کنار اتوبان ایستاده بودم و منتظر یک نفر که بتواند مشاوره بدهد تا ببینم چه کار باید بکنیم. تقریبا هر ده دقیقه یک بار یک امدادخودرو می آمد و بالای سر ماشین می ایستاد و جدا از این مسأله که هر کدام از آنها ایراد ماشین را متفاوت از دیگری می دانست، برایم جالب بود که چه قیمت‌های عجیبی برای حمل ماشین تا درب منزلم که حدود سه دقیقه تا آنجا فاصله داشت اعلام می کردند! از صد هزار تومان تا صد و پنجاه هزار تومان! وقتی با تعجب از یک نفر از آنها پرسیدم که چرا چنین رقم‌های سنگینی را برای فاصله به این کوتاهی می گویند، به من گفت ورودی ۹۰ هزار تومان است! بالاخره ناچار شدیم با چانه زدن، یک نفر را با ۸۰ هزار تومان راضی کنیم ماشین را تا جلوی خانه ببرد و فردای آن روز متوجه شدم که هیچ کدام از ایرادهایی که این امدادخودروها می گفتند درست نبوده و دینام ماشین ایراد داشته است! اگر ماشین را به تعمیرگاه هایی که این افراد می گفتند میبردم و هزینه آن عیب هایی که روی ماشین گذاشته بودند را از من می گرفتند که دیگر فکر کنم برای یک ایراد جزئی باید حدود یک میلیون تومان به این عزیزان می دادم!»
دوربین مخفی تخلف امدادگران خودرو در اتوبان های تهران را اینجا ببینید
 نتیجه تصویری برای امداد خودرو
من را شبیه کیسه پول می دیدند!
 
آقای اعلایی خانقاه که صاحب یک دستگاه اتومبیل بنز می باشد، کاملا از امدادخودروها ناراضی به نظر می رسد. او می گوید: «متاسفانه این افراد یا بهتر است بگویم آن افرادی که سر راه من قرار گرفتند، هیچ انصافی نداشتند. اتومبیل من دچار مشکل شد و در کنار اتوبان ناچار شدم کنار بزنم. در حدود نیم ساعتی که کنار اتوبان بودم، آنقدر اعداد و ارقام عجیبی شنیدم و آنقدر نظرات غیرکارشناسی به خورد من دادند که سردرد گرفتم. من تنها خواسته‌ام این بود که ماشین را تا نمایندگی خودم که همیشه ماشین را آنجا می برم، حمل کنند و هر کدام از این دوستان از دزدی هایی که در این نمایندگی‌ها می شود به من می گفت و یک مکانیک خیلی حرفه‌ای به من معرفی می کرد که از نظر همان شخص، بهترین و منصف‌ترین تعمیرکار بنز است و به جز ماشین‌های گران قیمت دست به هیچ ماشینی نمی زند! و وقتی که اصرار من را برای حمل ماشین تا نمایندگی می دیدند قیمت‌های عجیبی از ۱۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان برای یک مسیر داخل شهر اعلام می کردند! واقعا جای تأسف دارد که این آدم‌ها به خاطر ماشین من، بدون هیچ رحمی، قیمت‌های عجیب اعلام می کردند و من را شبیه یک کیسه  پول می دیدند!»
بنزین، لیتری چهار هزار تومان!

 تصویر مرتبط

آقای فاضلی، یکی دیگر از شهروندان درباره این موضوع می گوید: «دیگر همه می دانند امدادخودروها چه اعداد عجیبی را به شما اعلام می کنند اما جالب تر از همه این حرف ها، این است که در اتوبان همت شرق به غرب و جایی که همیشه بعدازظهر‌ها ترافیک سنگین وجود دارد، نرسیده به خروجی اتوبان مدرس، یکی از امدادخودروهای عزیز، علاوه بر هزینه‌های عجیبی که از مردم بیچاره‌ای که ماشینشان دچار مشکل شده است می گیرد، بنزین هم می فروشد! بالاخره ترافیک است و خیلی‌ها که پیش بینی این وضعیت را نکرده بودند نگران هستند که مبادا بنزینشان هم در این ترافیک تمام شود. این دوست عزیز ما هم از این فرصت، مثل دیگر فرصت‌هایش به خوبی استفاده می کند و بنزین را لیتری چهار هزار تومان می فروشد! واقعا چطور این افراد اینقدر بی‌رحمانه و بدون توجه به اینکه از مشکلات دیگران سوء استفاده نکنند، در سطح شهر تردد می کنند و ما مجبوریم که در سختی‌ها و مشکلاتمان به آنها پناه ببریم؟!»

اول مطمئن شوید این افراد معتبرند

آقای حسینی، رئیس انجمن صنفی شرکت‌های امدادخودرو در واکنش به این مسئله که شهروندان چطور مطمئن شوند این افرادی که به اسم امدادخودرو بالای سر اتومبیل آنها می روند هم اطلاعات کافی دارند و هم از آنها سودجویی نمی کنند، گفت: «شهروندان عزیز شماره پلاک خودرو را همان لحظه به شماره ۰۲۱۶۴۲۱ پیامک بزنند و از مجوز داشتن خودرویی که برای امدادرسانی آمده است مطمئن شوند. از شهروندان عزیز می خواهیم که اگر اتومبیلی از سوی سامانه ما تأیید نشد، به هیچ عنوان به این افراد اعتماد نکنند و فقط از کسانی که مجوز امدادرسانی دارند تقاضا کنند تا به بررسی مشکل اتومبیل‌شان بپردازد.» البته باید پذیرفت که باید نظارتی هم وجود داشته باشد تا چنین حجمی از خودروهایی که بدون مجوز و بدون هیچ علمی، فقط به فکر خالی کردن جیب مردم هستند هم رسیدگی شود تا مردم چنین ذهنیت بدی نسبت به امدادخودروها نداشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.