رونمایی از تیگارد X35 کراس اوور جدید بازار ایران +عکس

0

درنخستین اقدام، تیگارد از پایه‌ای‌ترین کلاس کراس‌اوورهای شهری فعالیت خود را آغاز کرده و به‌سراغ «پکن X3» یا بایک X35 رفته که در ایران قرار است آن را با نام «تیگارد X35» بشناسیم.

رونمایی از محصول جدید همواره از افزایش پویایی در اکوسیستم کسب‌وکارها حکایت دارد و این موضوع در اَبَرصنعت خودرو نیز صدق می‌کند. بنابراین حال که شاهد رونمایی از نخستین محصول تازه‌وارد در قرن جدید شمسی هستیم، می‌توان معرفی تیگارد ایکس ۳۵ را به‌فال نیک گرفت. تجربه حضور محصولات بایک در ایران چندان کم نیست و البته برای عرضه محصولات این گروه خودروسازی مجموعه‌های مختلفی اقدام کرده‌اند.

از این میان دیار خودرو یکی از شرکت‌هایی بود که بیشتر به‌سمت محصولات سواری بایک رفت و به‌خاطر فعالیت‌های این شرکت شاهد عرضه هاچ‌بک سابرینا بودیم. سایر محصولات بایک همچون سنوا و X25 حضور اندکی در بازار داشتند. حالا سانیار موتور پارسیان قصد دارد به‌عنوان زیرمجموعه دیار خودرو فعالیت کرده و محصولات بایک را تحت‌برند «تیگارد» عرضه کند. درنخستین اقدام، تیگارد از پایه‌ای‌ترین کلاس کراس‌اوورهای شهری فعالیت خود را آغاز کرده و به‌سراغ «پکن X3» یا بایک X35 رفته که در ایران قرار است آن را با نام «تیگارد X35» بشناسیم.

این محصول تنها کمی بزرگ‌تر از کوچک‌ترین محصول کراس‌اوور بایک یعنی X25 بوده و به‌همین دلیل از سگمنت کراس‌اوورهای فوق‌جمع‌وجور «Subcompact» به‌جمع‌وجور «Compact» نقل مکان کرده است.

قیمت تیگارد X35 تازه های خودرو در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی خودرو چینی جدید شاسی بلند چینی معرفی خودرو مجله خودرو دنیای خودرو سایت تخصصی خودرو

نمای ظاهری
از ابعاد کلی برابر با چهارمتر و ۳۲۵ میلی‌متر در طول، یک‌متر و ۸۳۰ میلی‌متر در عرض و یک‌متر و ۶۴۰ میلی‌متر در ارتفاع که بگذریم، نمای کلی این محصول را می‌توان پخته‌تر از سری قدیم محصولات بایک دانست. در این محصول نیز جزئیات وام‌گرفته‌شده مشاهده می‌شود و اتفاقا به‌خوبی نیز انتخاب شده‌اند.

اما درشرایطی به‌سر می‌بریم که تعداد معدودی از خودروسازان چینی شخصیت و مفاهیم طراحی اختصاصی خود را پیدا کرده‌اند و غیر از سبک کلی، کمتر می‌توان جزئیات طراحی آن‌ها را وام‌گرفته از محصولات معتبر دانست. البته وجود برخی اعداد و ارقام همچون رینگ‌های ۱۷ اینچی سبب می‌شوند فضای رقابتی برای هم‌کلاس‌های این خودرو گرم‌تر شود.

مشخصات فنی
تیگارد موفق شده از پیشرانه توربوشارژ 5/1 لیتری X35، توان ۱۴۷ اسب‌بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متری را تحت‌استاندارد یورو 5 استخراج کند؛ مجموعه‌ای که به‌طور متوسط در هر 100 کیلومتر ۷.۴ لیتر بنزین مصرف کرده و توان آن را از بین سیستم تعلیق مک‌فرسون راهی رینگ‌های جلو می‌کند. دربخش انتهایی خودرو شاهد سیستم اتصال چندبخشی «مولتی‌لینک» هستیم و خوشبختانه دیسکی بودن ترمزهای عقب نیز این روزها به‌موارد ‌استاندارد افزوده شده است.

فضای داخلی
باتوجه به‌این‌که رقبای هم‌کلاس X35 چندسالی است که خاک بازار را می‌خورند و فروش خوبی را هم ثبت کرده‌اند، تیگارد هم همگام با رقبا امکانات بیشتری را برای عرضه یک محصول جدید در داخل کابین خودرو به‌کار گرفته است. به‌همین دلیل توجه خریدار به‌نکاتی همچون سقف پانورامیک، استارت دکمه‌ای، فرمان دی-کات «که با همکاری شرکت آلمانی تیسن‌کروپِ معروف در صنعت آسانسور و پله‌برقی سیستم‌های برقی و مکانیکی ساخته شده» و ترمز پارک برقی است و همین امر سبب شکل گرفتن ظاهر امروزی در کابین این خودرو شده است.

 قیمت تیگارد X35  تازه های خودرو در ایران  جدیدترین خودروهای وارداتی  خودرو چینی جدید  شاسی بلند چینی  معرفی خودرو  مجله خودرو  دنیای خودرو  سایت تخصصی خودرو

برآیند پایانی
درپایان می‌توان گفت بررسی موفقیت برند تیگارد پیش از عرضه محصول کار مشکلی است؛ چراکه غیر از خود محصول باید درنظر داشت خدمات جانبی و شرایط عرضه آن نیز تاثیر زیادی روی شرایط بازار خودرو درایران دارد و به‌همین دلیل نتیجه‌گیری برای معرفی این خودرو در هفته جاری را به‌بعد از انجام نخستین مرحله ثبت‌نام در فصل تابستان و عرضه آن در سال جاری موکول می‌کنیم.

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.