10 درصد خودروهای قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده تعلق گرفت

0

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور می گوید: ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص می یابد.

اخبار مجلس شورای اسلامی قیمت تحویل خودرو فرسوده خودروهای فرسوده مرکز اسقاط خودروهای فرسوده طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سایپا جریمه خودروهای فرسوده شرایط وام خودروهای فرسوده دنیای خودرو اخبار خودرو اخبار خودروسازان

باشگاه خبرنگاران :آقای سید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور  گفت : طرح ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه کشی به دارندگان خودروهای فرسوده، پارسال با پیگیری مجلس به ثمر نشست و در قرعه کشی بعدی این ۱۰ درصد اعمال خواهد شد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور می گوید: یکی از موضوعات این است که بحث جایگزینی خودروهای فرسوده انجام نمی شود و حداقل با این طرح بخشی از خودروهای فرسوده اسقاط خواهند شد. بحث تامین ضایعات هم از طریق همین طرح برای کارخانه های فولاد تامین خواهد شد.

از ابتدای سال ۹۹ و با ورود مجدد شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودرو، قرعه کشی معیار خرید خودرو به قیمت کارخانه شد و شورای رقابت هم همواره از آن دفاع کرد.

آنچه در بند (ف) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده می‌شود بیانگرخروج بخشی از سهم قرعه‌کشی از بین ثبت ‌نام کنندگان است. در این بند مقرر شده که حداقل ۱۰ درصد از خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی، به دارندگان خودروهای فرسوده اختصاص یابد، مشروط به اینکه در هنگام تحویل خودرو جدید، خریدار گواهی اسقاط خودرو فرسوده خود را تحویل دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.