موثرترین راه ها برای افزایش شتاب ماشین چیست ؟

1

برای افزایش شتاب خودرو باید در انتخاب نوع روغن‌موتور برای خودرو دقت کنید

مجله خودرو کارستان ؛اکثر برند های خودروسازی داخلی با استفاده از بعضی از روش های محدود کننده، به دلیل مشکلات امنیتی، ایمنی و محیط زیست ، موجب محدود کردن میزان سرعت و شتاب خودروی شما میشوند. در اینصورت شما برای افزایش شتاب خودروتان باید به سراغ روش های دیگری بروید.

آموزش شتاب گیری با خودرو افزایش شتاب ال 90 افزایش شتاب پراید افزایش شتاب پژو 206 افزایش شتاب پژو 405 افزایش شتاب پیکان افزایش شتاب خودرو افزایش شتاب سمند افزایش قدرت و شتاب خودرو افزایش شتاب ماشین افزایش قدرت موتور راههای افزایش سرعت خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان دانستنی های فنی خودرو آموزش نکات فنی خودرو

افزایش شتاب خودرو

سرعت و شتاب ماشین از اهمیت بسیاری در نزد رانندگان حرفه ای و به خصوص جوانان برخوردارست. جالب است بدانید که شرکتهای خودروسازی، سرعت و شتاب خودروهای تولیدشده را بنا به دلایل امنیتی محدود می کنند. درواقع این شرکت ها مانع از نشان دادن حداکثر کارایی خودرو از روش کنترل پارامترهای مختلف میشوند و به دلایل گوناگونی همچون رعایت نکات ایمنی، شتاب اولیه یا حتی شتاب ثانویه، کاهش شدت تصادف و کاهش مصرف سوخت، این کار را انجام می دهند. بعضی از شرکت ها شتاب خودروی شما را با ارائه خدمات پس از فروش، افزایش می دهند؛ به همین خاطر به نفعشان است که شتاب خودرو را محدود کنند و از این راه سود زیادی دریافت کنند.

راه های افزایش شتاب خودرو

برای افزایش شتاب خودرو، ترفندهای زیادی وجود دارد. مثلا هنگامی که در اثر استهلاک قطعات، شتاب خودروی شما پائین می آید و به تعمیر و سرویس کردن نیاز دارد؛ باید قطعات اصلی خودرو را جایگزین قطعات دیگر کرد.

آموزش بستن استپر موتور پراید آموزش بستن استپر موتور پژو 206 استپر موتور چیست استپر موتور سمند تعمیر استپر موتور علائم خرابی استپر موتور علت خرابی استپر موتور علائم خرابی استپر موتور پراید مجله خودرو کارستان آموزش تعمیر خودرو

 تنظیم کنترل کننده دریچه گاز:

برای افزایش شتاب و سرعت خودرو های نسل جدید باید موارد مهمی را در نظر بگیرید که یکی از آن ها تنظیم کنترل کننده دریچه گاز است. به دلیل تنظیم دریچه گاز به صورت دستی و مکانیکی در خودرو های نسل قدیم، شتاب و سرعت خودرو کم بود ولی چون کنترل دریچه گاز در نسل های جدید برعهده ی کامپیوتر خودرو یا همان ECU است؛ سرعت و شتاب این خودرو ها افزایش می یابد. این نکته را در نظر بگیرید که در زمان فشار دادن پدال گاز خودرو های دارای کامپیوتر یاECU قادر به کنترل تنظیم باز و بسته نمودن دریچه گاز، براساس موقعیت ارسال شده به آن می باشد.

آموزش تعویض سرسیلندر تیبا آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت بازو بست سرسیلندر پژو 405 قیمت سرسیلندر پژو 405 انواع سرسیلندر دلایل سوختن واشر سرسیلندر سمند ایرادات سرسیلندر چیست قیمت سرسیلندر پژو 206 اجزای سرسیلندر چیست مجله مکانیک

پورت و پولیش سرسیلندر:

یکی ديگر از راههای افزایش شتاب ماشین از طریق پورت و پولیش سرسیلندر می باشد. برای احتراق کامل، سرسیلندر باید پولیش کاری و صیقلی شود. همچنین درصورتی ورودی هوا و سوخت، بزرگتر میشود که پورت ورودی و خروجی سرسیلندر را گشاد کنید. برای احتراق مواد اولیه، بیشتر وارد محفظه احتراق می شوند در نتیجه شتاب خودرو بالاتر میرود.

با پورت و پولیش سرسیلندر می‌توانید شتاب خودرو را افزایش دهید

عوض کردن میل بادامک فابریک:

در صورتی که میل بادامک مسابقه ای را جایگزین میل بادامک فابریک خودرو کنید؛ شتاب خودرو افزایش می یابد. میل بادامک یا میل سوپاپ وظیفه دارد که سوپاپ ها را باز و بسته کند. یک بادامک به تعداد هر سوپاپ، بر روی میل سوپاپ می گذارند که موقعیت قرارگیری این بادامک ها نسبت به دیگری متفاوت است. برای کنترل بهتر حرکات سوپاپ ها میتوان این میل سوپاپ را تغيير داد تا دور موتور، افزایش پیدا کند؛ بنابراین این امر باعث افزایش شتاب خودرو می شود. میل بادامک مسابقه ای برای بهبود عملکرد موتور دارای خصوصیاتی همچون برجستگی ها و زوایایی میباشد که این خصوصیات در میل بادامک فابریک خودرو وجود ندارد.

آموزش مکانیک خودرو نحوه صحیح چک کردن روغن موتور عوارض روغن زیاد در موتور عوارض کم بودن روغن موتور چک کردن خودرو قبل از استارت

روغن موتور و فیلتر آن:

خنک نگه داشتن قطعات خودرو و روان شدن حرکت آنها از وظایف اصلی روغن موتور در خودرو به شمار می رود. درصورتی که کیفیت روغن موتور مصرفی خودروی شما پائین باشد؛ گرمای زیاد سیلندر در زمان عمل احتراق و پیش از جرقه زنی شمع ها، باعث ایجاد احتراق میشود و کارکرد خودرو را با مشکل رو به رو میکند.

انتخاب نوع روغن موتور در افزایش شتاب خودرو تأثير به سزایی دارد؛ بدین دلیل که در هر خودرویی، نوع خاصی از روغن موتور، استفاده میشود. همچنین پس از طی کردن مسافت مشخصی بسته به نوع خودروی شما و همچنین نوع روغن موتور مصرفی باید نسبت به تعویض روغن موتور اقدام کرد. دقت در اصل بودن روغن موتور مصرفی از دیگر موارد قابل توجه به شمار میرود بدین دلیل که روغن موتور تقلبی، کمیاب است. بعد از تعویض روغن موتور در هر مرتبه، باید فیلتر روغن موتور را برای حفظ سلامت و عملکرد خودرو عوض کنید حتی اگر نیازی نباشد که در ظاهر، آن را عوض کنید.

تعویض چرخ دنده‌ها می‌تواند برای افزایش شتاب خودروی شما موثر باشد

تعویض انژکتور:

ناخالصی های سوخت خودروها، انژکتورهای اتومبیل را کثیف میکند. همین موضوع در سوخت رسانی به سیلندرهای موتور اتومبیل، مشکلی نظیر احتراق بد و عملکرد ضعیف موتور در شتاب گیری بوجود می آورد. بدین ترتیب باید انژکتورها را به صورت دوره ای تمیز کنید تا موتور اتومبیل در شرایط ایده آلی باشد.

 رینگ پیستون ها و سوپاپ های موتور:

رینگ پیستون ها وظیفه ی حفظ تراکم در بالای پیستون ها را بر عهده دارند که نیازمند یک احتراق مناسب برای آن می باشید. درصورت فرسایش یا خوردگی رینگ ها، قبل از تراکم از راه منافذی که به پائین سیلندر راه دارد، ترکیب سوخت و هوا خارج می شود. به این ترتیب موجب کاهش میزان سوخت و هوای بالای پیستون شده و قدرت انفجار ناشی از آن کم تر میشود. درواقع این فرآیند، شتاب خودرو را کاهش می دهد؛ بنابراین برای افزایش شتاب خودرو درصورت فرسایش رینگ پیستون باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

انواع شاتون دلیل شاتون زدن موتور شاتون چیست علائم خرابی شاتون علت شاتون زدن ماشین شاتون زدن چیست علت شاتون زدن سمند علائم شاتون ردن پژو 206 شاتون زدن خودرو شاتون پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودر

در مرحله تراکم مخلوط سوخت و هوا، اگر بر روی سوپاپ ها الودگی یا خوردگی وجود داشته باشد؛ بخشی از این مخلوط از دست می رود. سوپاپ ها در چنین موقعیتی به خوبی در خروجی و ورودی سیلندرها قرار نمی گیرند و برای ایجاد تراکم قسمتی از ترکیب سوخت و هوا با بالا آمدن پیستون ها به یکی از مجراهای مکش یا تخلیه رانده می شود. درنتیجه با کاهش قدرت انفجار، توان موتور و شتاب خودرو کاهش می یابد؛ بنابراین درصورت الودگی یا خرابی سوپاپ های خودرو باید آنها را به منظور افزایش شتاب خودرو تعویض کنید.

تنظیم کنترل کننده دریچه گاز یکی از موارد مهم در جهت افزایش شتاب خودرو‌ میباشد

 بررسی و تعویض کاتالیزور:

کاتالیزور از دیگر موارد قابل توجهی به شمار میرود که باید پس از احساس کاهش شتاب خودرو مورد بررسی قرار گیرد. کاتالیزور با تصفیه ی گازهای خروجی، کارایی خود را با گذشت زمان از دست می دهد. در نتیجه باید آن را پس از گذشت مدتی سرویس کنید و یا اگر نقص داشت، برای تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی دنده برنجی گیربکس دنده برنجی چیست علائم خرابی دنده برنجی تعویض دنده برنجی گیربکس پراید جا نرفتن دنده 206 جا نرفتن دنده ال 90 جا نرفتن دنده پراید جا نرفتن دنده سمند علت جا نرفتن دنده چیست جا نرفتن دنده پژو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

 تعویض چرخ دنده ها:

برای افزایش شتاب و سرعت خودرو میتوانید چرخدنده ها را تعویض کنید! چرخدنده ها در موتور خودرو ها دارای ابعاد کوچک و بزرگ می باشد. موتور خودور هایی که از چرخ دنده های بزرگ استفاده می کنند، در مقایسه با موتور خودرو هایی با چرخ دنده های کوچک دارای قابلیت هایی همچون سرعت بیشتر، شتاب کم تر و مصرف سوخت پایینی می باشند؛ بنابراین تعویض چرخ دنده های بزرگ به کوچک به عنوان یکی از ساده ترین راهکارهای افزایش سرعت و شتاب خودرو محسوب میشود. فراموش نکنید که تنها یک مکانیک باتجربه و ماهر می تواند چنین کاری را انجام دهد تا در این صورت برای نحوه کارکرد خودروی شما در آینده مشکلاتی بوجود نیاید.

 سیستم تنفس مناسب:

بالا بردن میزان هوای ورودی در مقایسه با سایر روش های افزایش سرعت و شتاب خودرو، تاثیر گذار است. قدرت سیستم ورودی هوای خودرو را با تغییراتی ساده می توان تا حد چشمگیری افزایش داد ولی اگر بخواهید بیش از حد از موتور، قدرت بگیرید باید بیش از اندازه درون موتور خودرو، هوا را بهمراه فشار وارد کنید که سیستمهای سوپر شارژر یا توربو شارژر چنین قابلیتی را برای شما فراهم می کنند.

اجزا سیستم توربو شارژ انواع توربو شارژر توربو شارژر پژو 405 قیمت توربو شارژر مزایای توربو شارژر معایب توربو شارژ تعمیر توربو شارژ خودرو آموزش عیب یابی خودرو توربو شارژر موتور

 افزایش شتاب با نصب توربوشارژر:

عملکرد توربوشارژر، تا حد زیادی مشابه سوپر شارژر میباشد و تنها تفاوتشان در اینست که توربین در سوپر شارژر، متصل به موتور خودرو است درحالیکه توربین در توربوشارژر، متصل به اگزوز خودرو است و برای ایجاد انرژی مجدد از گازهای خروجی اگزوز استفاده می کنند. مزایا و معایب توربوشارژ، نسبت به سوپرشارژر، بسیار متنوع است ولی درواقع توربوشارژ، گزینه بهتری به حساب می آید. نصب توربو شارژر برای خودروی شما میتواند حدود ۵۰ درصد قدرت بیشتری را به ارمغان آورد. البته نصب توربو شارژر بدون تغییرات دیگر در سیستم موتور، باعث میشود که در موتور، فشار و گرمای اضافه ای ایجاد شود و موتور خودرو آسیب ببیند.

با تعویض به موقع فیلتر هوا، شتاب ماشین خود را افزایش دهید
بنابراین درصورت تمایل به افزایش شتاب یا سرعت خودرو از طریق سوپرشارژر یا توربوشارژر، باید تغییرات مختلفی را اعمال کنید تا موتور و اجزای مختلف خودرو اسیب نبیند که از آن ها می توان به تغيير در سرسیلندر و تغيير در سیستم اگزوز خودرو اشاره کرد.

انواع فیلتر هوا آموزش تعویض فیلتر هوای پراید تعویض فیلتر هوای پژو 405 کیت مکش هوا چیست کیت مکش هوای 206 معایب کیت مکش هوا خنک کن اسپورت مزایای کیت مکش هوا خنک کن کیت مکش هوای پراید افزایش شتاب سمند مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو

 اضافه کردن کیت مکش:

اضافه کردن کیت مکش، علاوه بر تعویض منیفولد، باعث میشود که هوای ورودی به داخل تراتل ها برود و موجب ایجاد یک احتراق تازه نفس شود. بنابراین شتاب خودرو افزایش پیدا میکند.

 استفاده از لاستیک مناسب:

در صورت زیاد بودن عرض لاستیک ها، اصطکاک آنها بیشتر می شود و درعوض، شتاب اتومبیل، کاهش پیدا میکند. بنابراین باید از لاستیک هایی استفاده کنید که سایز آن ها مناسب و استاندارد باشد. درصورتی اصطکاک لاستیک، بالا می رود که لاستیک ها دچار فرسودگی شوند و عاج آنها کم شود؛ همین امر موجب کاهش شتاب اتومبیل میشود. بنابراین باید از لاستیک های جدید بجای لاستیک های کهنه استفاده کنید. از دیگر موارد مؤثر در افزایش شتاب اتومبیل می توان به تنظیم باد لاستیک ها اشاره کرد.

قیمت لاستیک نکسن کیفیت لاستیک نکسن مشخصات لاستيک نکسن بهترین لاستیک آلمانی بهترین لاستیک خارجی لاستیک مناسب پژو 206

 چک کردن استپ موتور:

درصورت عدم تنظیم هوای ورودی به سیلندرها در زمان شتاب گیری، عملکرد موتور با مشکلاتی رو به رو می شود. بنابرین تنظیم هوای ورودی برعهده ی استپ موتور میباشد که باید سریعا آنرا برطرف کنید. درواقع با باز و تمیز کردن این قطعه میتوانید عمل کرد آنرا بهبود ببخشید.

 بررسی پدال گاز:

برای افزایش شتاب خودرو باید به بررسی پدال گاز بپردازید؛ چون که احتمال شل شدن سیم های گاز وجود دارد. دریچه هوا با شل شدن سیم های گاز، به اندازه کافی باز نمی شود و به همین خاطر، هوایی که به موتور وارد می شود؛ کافی نیست و باعث کاهش شتاب خودرو می شود.
یکی دیگر از راه‌های افزایش شتاب خودرو، کاتالیزور است که گازهای خروجی را تصفیه می‌کند.

منبع:سرپوش

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. تقی وحید دستجردی می گوید

    همه چیو گفتی به غیر از هدرز…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.