در قرعه کشی خودرو از هر هزار نفر ۲ نفر برنده می شوند

0

دبیر انجمن خودروسازان گفت: کمیته خودرو در ابتدای امسال ۱۱ هزار مجوز پیش فروش به ایران خودرو داد که بررسی ها نشان می دهد از هر یک هزار نفر، ۲ نفر برنده می شوند.

اخبار ایران خودرو قرعه کشی محصولات ایران خودرو قرعه کشی سمند قرعه کشی پژو 206 اخبار فروش فوری خودرو

آقای احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان می گوید: به دلیل سیاست غلطی که در توزیع خودرو اتخاذ کردیم و از آنجایی که این سیستم باعث ایجاد رانت شد، مردم از این شرایط ناراضی هستند، کمیته خودرو در عید امسال ۱۱ هزار مجوز پیش فروش به ایران خودرو داد که هفته بعد از آن ۵ میلیون نفر ثبت نام کردند که نشان می دهد از هر یک هزار نفر، ۲ نفر برنده می شوند.

نعمت بخش می گوید اگر قرعه کشی حذف شود و خودرو در حاشیه بازار به فروش رود، قیمت خودرو در کارخانه به حاشیه بازار نزدیک می شود که باعث می شود تقاضا کم شده و هفته‌ای ۵ میلیون تومان قیمت خودرو کاهش می‌یابد و در مدت ۳ ماه خودرو تک‌نرخی می‌شود. به عنوان مثال   پژو پارس هم در کارخانه و هم در بازار به ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

به گفته او  ۸۰ درصد شرکت کنندگان قرعه کشی، تقاضای کاذب است که دلیل آن‌ هم اختلاف قیمت بالای بین کارخانه و بازار است.

در طرح عمومی احتمال تصاحب یکی از چهار هزار خودروی عرضه شده معادل یک به هزار و ۲۵۰  نفر خواهد بود. فقط دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر برای خرید پارس TU5 ثبت‌نام کرده‌اند این  درحالی است  که ایران خودرو این دوره یک  هزار و ۵۰۰ دستگاه از آن عرضه می‌کند. به‌این ترتیب شانس برنده شدن هر کدام از متقاضیان یک به هزار و ۷۰۰ نفر  خواهد بود.

در جدول زیر احتمال برنده شدن هر یک از خودرو های ارایه شده را مشاهده می کنید

https://cdn.yjc.news/files/fa/news/1401/2/8/15984542_677.jpg
قرعه کشی خودرو از سال 97 برگزار شده و از آن زمان تاکنون مورد انتقاد مسئولان و کارشناسان قرار گرفته است.

منبع:خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.